bullracer og schweiss uforeneligt?
Fra : mathilde

Dato : 16-09-03 10:17

Hej NG,
Jeg har på en anden debat ladet mig fortælle at man ikke må gå schweiss
med sin hund hvis den er af bullracetypen, pga. følgende som er sakset
fra dog-inn.

<<Det som det handler om for mit vedkommende, er at når jeg har en
potent hund, som de fleste Bullracer må siges at være, så er det ikke
nogen god ide´at give hunden smag for blod, ligesåvel, som jeg ikke går
blodspor, giver jeg heller ikke hunden råt kød mm...
Kombinationen, af en hund der har et stort "praydrive", fysik og psyke,
til med lethed at dræbe et andet dyr og så lysten til blod finder jeg
ikke særlig tiltalende, og når de fleste normale bullrace ejere, så
prøver at modarbejde de "negative" sider af bullracen, så synes jeg
ærligtalt det er dumt at give hunden lyst til blod!!
Jeg er da sikker på at der findes mennesker der godt kan håndtere sådan
en hund, men medmindre at man bor på en Farm i Australien, så har man da
ikke meget glæde af sådan en køter!<<

<<Det som det handler om, er ikke at hunden for lov at drikke blod,
eller om den kan tåle det, det som det handler om er, at hunden
associere blod, med noget positivt!!!

<<Prøv engang at forestil dig, din hund leger med en anden hund, ved et
uheld kommer den anden hund til at bløde lidt, gæt selv resten, hvis din
hund ved, at blod=mad!!<<

For mig er de sammenligninger uholdbare.
Schweiss spor skal da ikke give hunden lysten til blod, men lysten til
at bruge sin snude ved at følge sporet. Hunden må jo heller ikke selv
nedlægge et evt. bytte.

Jeg kan ikke se hvordan en hund kan sammenligne det at gå schweiss som
er positivt med det at slås og derigennem smage blod, og så straks tænke
mad??? Eller det at få råt kød i madskålen til at blive til at en anden
hund er mad???

Alle i kloge hoveder derude som enten træner schweiss eller fodrer jeres
hunde med råt kød, eller bare har en mening omkring dette vil I ikke nok
være så venlige og skrive noget om det. For jeg kan slet ikke se hvordan
man kan drage de paralleler med mindre man giver vores hunde
menneskelige egenskaber.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 16-09-03 10:44

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
> Jeg har på en anden debat ladet mig fortælle at man ikke må gå schweiss
> med sin hund hvis den er af bullracetypen, pga. følgende som er sakset
> fra dog-inn.

Hvad er det for en tåbe der har skrevetdet.??

Claus

Fra : mathilde

Dato : 16-09-03 10:56

"Claus" skrev d. 16-09-03 10:44 dette indlæg :

> Hvad er det for en tåbe der har skrevetdet.??
>
> Claus

Tåben som du kalder ham, er en mand som siger han deler mening med
adfærdsterapeuter. Jeg har prøvet at skrive til en af dem som han
nævner, men mangler endnu at få et svar på hvad hun som fagperson bygger
disse udtalelser på.
Samtidig er det nok værd at bemærke at adfærdsterapeut bygger over meget
forskelligt!

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 16-09-03 11:38

> Samtidig er det nok værd at bemærke at adfærdsterapeut bygger over meget
> forskelligt!

Jeg må sige , jeg har et meget anstrengt forhold til dem type menesker.
For nogle år siden var der en adfærdsbehandler der her i ng. skrev at
instruktører med dårlige skolekunskaber var fordrukne og alt for hårde ved
hundene, jeg tror oxo hun mente at vi bankede vores koner. Hun mente at man
skulle have en akedemisk uddannelse for at være træner i en klub.

Der var en anden her i ng. der mente at hunde der træner bidearbejde er
farlige, hun har skrevet en hel afhangling om det og sendt til justits
ministeriet og ville ha' bide arbejde forbudt, når man så spurgte om der var
lavet undersøgelser ang. hvor mange hundebid der skyldes bidearbejde, så
fandt man ud af at det ver der ikke. men hendes afhandling var skrevet ud
fra studier af ulve..
Så min respekt for adfærds folk kan ligge på et meget lille sted. Det som
folk betaler i dyre domme for hos såkaldte terapeuter, kan man få meget
billigere i klubberne.

Claus

Fra : mathilde

Dato : 18-09-03 13:07

"mathilde" skrev d. 16-09-03 10:56 dette indlæg :
> "Claus" skrev d. 16-09-03 10:44 dette indlæg :
........klip.........

> [...]
bygger
> disse udtalelser på.
> Samtidig er det nok værd at bemærke at adfærdsterapeut bygger over

........klip.........

Hej, så fik jeg svar fra adfærdsterapeuten.
Men hun var nu ikke meget for at argumentere for hvad hun byggede sine
teorier på, faktisk var hun så sparsom og undveg mine spørgsmål, men jeg
kom da frem til at hun ikke selv har erfaring med schweiss, ikke selv
har kendskab til nogen "kamphunde" som går schweiss eller andre racer
for den sags skyld.
Alt er altså teori.
Og jeg er ked af at sige det, for jeg havde håbet på dybt saglige
argumenter, men jeg giver ikke noget for en teori omkring vores hunde
som ikke underbygges af en eneste undersøgelse!
Hun havde gode erfaringer med lederskabstræning andre typer for spor
etc. Men bare fordi man har succes på et område, er der jo ingen grund
til at stoppe der, og ligefrem have forbehold overfor andre folks
træningsmetoder, pga. deres hunds race!

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 18-09-03 13:29

> [...]
> etc. Men bare fordi man har succes på et område, er der jo ingen grund
> til at stoppe der, og ligefrem have forbehold overfor andre folks

Hej.

Det er jo lige vand på min mølle.
Mange adfærds folk er de rene teoretikere, de har aldrig præsteret noget med
en hund selv.

Claus

Fra : mathilde

Dato : 18-09-03 13:59

"Claus" skrev d. 18-09-03 13:29 dette indlæg :

...........klip.........

> Hej.
>
> Det er jo lige vand på min mølle.
> Mange adfærds folk er de rene teoretikere, de har aldrig præsteret
noget med
> en hund selv.

.......klip.........

Hej, så må jeg jo hellere lige fortælle at jeg også har gode oplevelser
med adfærdsterapeuter. Jeg træner med min amstaff hos
kæledyreskompagniet, og her er trænerne uddannede adfærdsterapeuter. Men
de tror ikke de ved alt eller ved bedst.
Det er ikke unormalt at høre svaret, "det har jeg ingen erfaring med, så
det vil jeg ikke udtale mig om". Og det er bare rigtig dejligt, hellere
melde ud, end at finde på, for vi kan ikke alle vide alt. Vi må trække
på hinandens erfaringer.

Mathilde.
-Som om nogle år er akademiker, bare det nu ikke stiger mig til hovedet.
Måske man skulle skifte uddannelse.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 18-09-03 14:22

> [...]
> det vil jeg ikke udtale mig om". Og det er bare rigtig dejligt, hellere
> melde ud, end at finde på, for vi kan ikke alle vide alt. Vi må trække

Se det er noget man kan forstå.

> Mathilde.
> -Som om nogle år er akademiker, bare det nu ikke stiger mig til hovedet.
> Måske man skulle skifte uddannelse.

Uha uha..jeg har gennem mit job, med akademikere at gøre hver dag, jeg er
ikke imponeret..

Claus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-09-03 13:51

On Thu, 18 Sep 2003 12:07:06 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>etc. Men bare fordi man har succes på et område, er der jo ingen grund
>til at stoppe der, og ligefrem have forbehold overfor andre folks

,,,,,kan du ikke spørge hende om min hund godt må få ispinde ? jeg
tænker mere på hvis han en dag ser en hjemisbil hvad kan det ikke
udvikle sig til,

rent faktisk kunne det jo lige så godt være dig eller mig der kaldte
os adfærdsterapeuter og havde en anonca i tlf-bogen, jeg giver nu ikke
meget for folk bare fordi de kalder sig for adfærdsterapeuter.

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : mathilde

Dato : 18-09-03 14:05

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 18-09-03 13:51 dette indlæg :

.............klip........

> ,,,,,kan du ikke spørge hende om min hund godt må få ispinde ? jeg
> tænker mere på hvis han en dag ser en hjemisbil hvad kan det ikke
> udvikle sig til,

............klip............

Ja jeg har grint meget over din bemærkning, især fordi hjemisbilen jo
kører flittigt. Det er så godt nok ikke et job jeg kunne tænke mig, når
man ved hvor mange hunde der får is af deres ejere..

.............klip........

> rent faktisk kunne det jo lige så godt være dig eller mig der kaldte
> os adfærdsterapeuter og havde en anonca i tlf-bogen, jeg giver nu ikke
> meget for folk bare fordi de kalder sig for adfærdsterapeuter.

............klip.........

Ja sådan er det jo endnu på det område, men hende her skulle vist være
god nok, hun bruges bla. af DKK til deres "hotline" så folk kan ringe
til hende hvis de har problemer med deres hunde. Tankevækkende.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-09-03 14:39

On Thu, 18 Sep 2003 13:04:53 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>kører flittigt. Det er så godt nok ikke et job jeg kunne tænke mig, når
>man ved hvor mange hunde der får is af deres ejere..

,,,,,,,,,,,,,nej tænk hvis kamphunde udvikler isrus som en blodrus
eller hvad nu hvis man fodrer sin hund med kornprodukter, og man så en
dag tager på landet og han ser en kornmark ? det ville jo være
landmandens undergang kornrus

> [...]
>god nok, hun bruges bla. af DKK til deres "hotline" så folk kan ringe
>til hende hvis de har problemer med deres hunde. Tankevækkende.

,,,,,,,,,, eller måske lidt mere seriøst om hun mener at BARF er en
racebestemt foddermåde, hvad forskellen er ved at give en rotweiler og
en bulldog råt kød, men jeg ved at de ikke får smag for blod på den
måde, det er der heller ingen beviser for overhovedet. Det er utroligt
hvad folk kan finde på, og det værste er at det hænger fast hos mange,
bla er der stadig mange der tror at kamphunde især de små låser
kæberne fast og man ikke kan få dem op igen, og man kan blive ved med
at forklare folk at der altså ikke er nogen hemmelige låse inden i
hovedet/kæberne på en kamphund som der ikke er på andre hunde, men nu
har de jo hørt det engang så må det jo være rigtigt, ligesom der
sikkert er nogen der går og tror at de bliver dræberhunde af at få råt
kød

Fra : Claus

Dato : 16-09-03 11:02

> [...]
> Jeg har på en anden debat ladet mig fortælle at man ikke må gå schweiss
> med sin hund hvis den er af bullracetypen, pga. følgende som er sakset

Jeg har lige læst debatten på Dog-in, hvis ham Peter bare har det mindste
ret i det han skriver, så burde de racer forbydes de er jo livsfarlige. Tænk
sig hvis man blev bidt af sådan en "sag" og den havde gået blod spor eller
bliver fodret efter Barf metoden.....så ville den æde mig.... de skal da
bare blive ved med at påstå de ting, så skal disse racer nok blive
forbudt...jeg tror ikke på deres påstande.

Når jeg læser ting som det her bliver jeg bare bekræftet i mine anelser om
folk der har kamphunde, de er sq ikke helt normale.

Claus

Fra : mathilde

Dato : 16-09-03 11:01

"Claus" skrev d. 16-09-03 11:02 dette indlæg :

> Når jeg læser ting som det her bliver jeg bare bekræftet i mine
anelser om
> folk der har kamphunde, de er sq ikke helt normale.
>
> Claus

Nu har jeg selv en amstaff men fra udstillingslinier, så jeg håber at
jeg går fri...

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 16-09-03 11:26

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg selv en amstaff men fra udstillingslinier, så jeg håber at
> jeg går fri...

Claus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-09-03 14:12

> [...]
>nogen god ide´at give hunden smag for blod, ligesåvel, som jeg ikke går
>blodspor, giver jeg heller ikke hunden råt kød mm...

,,,det er da bare synd for den hund, for Bullracer ligesom alle andre
racer elsker nu en god engelsk bøf !

> [...]
>prøver at modarbejde de "negative" sider af bullracen, så synes jeg
>ærligtalt det er dumt at give hunden lyst til blod!!

,,,der er blod i kød ! det er helt normalt , hvis nogen har
undersøgelser der beviser at det skulle være skadeligt for en hund at
få blod vil jeg meget gerne se dem ? for så er vi jo nogle stykker der
sikkert vil overveje om det er sundt at fodre med BARF . Jeg vil meget
gerne se beviser.

><<Prøv engang at forestil dig, din hund leger med en anden hund, ved et
>uheld kommer den anden hund til at bløde lidt, gæt selv resten, hvis din
>hund ved, at blod=mad!!<<

,,,,,ok så prøv og forestille dig en hund der er vand til at få lidt
af ejerens ispind, og den så en dag ser en hjemisbil