Ny mis overvejelser - spørgsmål
Fra : Uffe Fey

Dato : 16-09-03 09:42

Hej gruppe.

Vi har to burmeser-hanner som er 10 måneder gamle. De kommer fra samme kuld
(altså brødre) og er kastrerede. Nu overvejer vi at få en lille mis mere,
helst en ganske almindelig huskat-hunkilling. Vi regner med at finde en hos
Dyrenes Beskyttelse i nær fremtid, hvor vi kan "risikere" at den ikke er de
sædvanlige 12 uger endnu, da mange af deres killinger jo er moderløse.

Vi har masser af muligheder for at sammenføringen skal foregå som man
anbefaler, men spørgsmålet er om de to brødre ikke vil tryne den lille
killing alt for meget? Hvad siger jeres erfaringer? Både mht. alder og køn.
Er det uklogt at få en så lille killing eller skal vi hellere vente til én i
den rette alder (og hvad vil det så være - 12 uger eller mere?).

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-09-03 15:13

> [...]
> Er det uklogt at få en så lille killing eller skal vi hellere vente til én i
> den rette alder (og hvad vil det så være - 12 uger eller mere?).

Når I nu har to hanner i forvejen, ville jeg foreslå, at den lille ny
bliver en hun. Jeg tvivler på, at de vil tryne hende - jeg tror, de vil
fetere hende, og at hun bliver dronning i huset

Killinger bør være mindst 12 uger, inden de flytter fra deres mor og
søskende. Med kattehjemskillinger, der muligvis hverken har mor eller
søskende, er situationen sikkert en anden, men sådan en ville jeg
alligevel ikke sætte sammen med andre katte, da sandsynligheden for, at
den har lært kattesprog, er lille.

Personligt, ville jeg nok vælge en Burmeser til eller en Korat eller en
Siameser - eller måske en Aby eller Somali. Men det er jo jeres valg og
beslutning

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar