Mit tidligere spørgsmål ved "turnerhunden"
Fra : T*

Dato : 16-09-03 08:57

Er det virkelig ingen her i NG som kan svar på hvilken race hunden fra
"Turner og hund" er??? Med alle de kloge hoveder der findes her burde det
da ikke være svært at svare på

Fra : Ann K

Dato : 16-09-03 09:05

Øhhhh... du har fået flere svar... alle siger det samme som jeg... Der
er tale om en Dogue de Bordeaux... også kaldet Bordeaux slagterhunde...
Trine A. fortalte endda at hun havde et eksemplar af racen... og spurgte
om du havde flere spm...

Mvh Ann

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 09:07

"T*" <privatmails@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er det virkelig ingen her i NG som kan svar på hvilken race hunden fra
> "Turner og hund" er??? Med alle de kloge hoveder der findes her burde det
> da ikke være svært at svare på

Der er da vidst nogen, der har svaret på det, så vidt jeg husker.
Racen hedder Douge de bordeaux ( ved ikke om det er stavet rigtigt. )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : T*

Dato : 20-09-03 20:24

Tusind tak, jeg fik ingen svar i første omgang, men de er kommet, det har
hjulpet os videre i vores søgen efter "Turner" hunden, nu skal vi bare se om
vi kan hitte et sted med hvalpe.

Fra : mathilde

Dato : 21-09-03 20:37

"T*" skrev d. 20-09-03 20:24 dette indlæg :
............klip.........
nu skal vi bare se om vi kan hitte et sted med hvalpe.
............klip.........

Personligt vil jeg anbefale kennel Bonvitalis, deres eksport af
fremragende havlpe siger ikke så lidt om deres opdræt.

www.bonvitalis.dk

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine A.

Dato : 22-09-03 05:46

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Personligt vil jeg anbefale kennel Bonvitalis, deres eksport af
> fremragende havlpe siger ikke så lidt om deres opdræt.

Hej Mathilde

Kender du personligt noget til kennelen?? Hvad avler de på af HD??

Mvh.
Trine

Fra : Trine A.

Dato : 23-09-03 19:18

> [...]
> hjulpet os videre i vores søgen efter "Turner" hunden, nu skal vi bare se

Hej T*
Jeg kan selvfølgelig ikke andet end at anbefale denne skønne race....de har
et pragtfuldt sind!!

MEN jeg vil råde dig til at se dig godt for....racen har flere
helbredsmæssige problemer. Bla. er HD et kæmpe problem! Derfor mit spørgsmål
til Mathilde, som jeg ikke umiddelbart kan se et svar på??

Så vidt jeg kan se har bla. Bonvitalis ikke oplyst hvilke HD-resultater
deres hunde har....og for mig personligt er det altså ikke nok at man har
flotte hunde, der bliver eksporteret til det store udland, hvis helbredet
ikke følger med....
Hvis du går ind på http://www.doggerklubben.dk/ og så ind under HD-info, vil
du finde at bla. deres tæve Bon Vitalis Bearettha, som har status E, er
anvendt til deres 2 seneste kuld.....det er under AL kritik i mine øjne!

Mit råd er at tage rundt på nogle forskellige udstillinger , og så snakke
med de forskellige opdrættere....Spørg ind til deres syn på
HD-problematikken og se om det kan forlignes med din egen indstilling....´

Dernæst held og lykke.....du finder ikke en dejligere race

Mvh.
Trineon Vitalis Barettha

Fra : Trine A.

Dato : 23-09-03 19:23

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse >
> Mvh.
> Trineon Vitalis Barettha

Hov....det er hvad der sker når man copy/paster *gggg*

Der skulle selvfølgelig stå :

Mvh.
Trine

Fra : mathilde

Dato : 25-09-03 21:04

"Trine A." skrev d. 23-09-03 19:18 dette indlæg :
..........klip........
Derfor mit spørgsmål til Mathilde, som jeg ikke umiddelbart kan se et
svar på??
......klip.........

Rolig nu, det er ikke os alle der er på nettet hele tiden. Jeg ynder
også at bruge tid på min familie og mine hunde. Så tag det lige roligt!

Når jeg kigger hunde, så kigger jeg som regel på helheden. Bonvitalis
har meget smukke dogues. Hvis folk har spørgsmål til deres avl, så syns
jeg da at folk skulle tage en snak med opdrætteren. Det vil være dybt
uretfærdigt hvis jeg som ikke ved noget om den dybere avl indenfor netop
denne race begyndte og kommentere en anden kennels avlsmetoder.
Sundhedsspørgsmål indenfor amstaffs, ja så er jeg med. Men ellers vil
jeg nøjes med at komme med en kommentar om hvad jeg har observeret, og
så må folk altså selv grave videre, når de tager ud og snakker med
kennelen.

...........klip.........
> [...]
er
> anvendt til deres 2 seneste kuld.....det er under AL kritik i mine
.............klip...........

Indenfor min egen race vil jeg heller ikke avle på hverken D eller E
hofter, rent teoretisk. Men stod jeg og skulle redde en avl fra at blive
alt andet det end standarten foreskrev, så ville jeg gå langt.

................klip..........
> [...]
> med de forskellige opdrættere....Spørg ind til deres syn på
> HD-problematikken og se om det kan forlignes med din egen

Men se dig ikke blind på HD, for nogle racer er der andre problematikker
der er mere alvorlige.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine A.

Dato : 26-09-03 06:52

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> wrote in > >Rolig nu, det er ikke os
alle der er på nettet hele tiden. >Jeg ynder
> også at bruge tid på min familie og mine hunde. Så >tag det lige roligt!

Hej Mathilde

Jeg tager det skam helt roligt Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde,
er at min newsreader driller en gang i mellem, så jeg ikke får alle indlæg
med...Og jeg har skam også haft tid til at passe både arbejde, 2 katte, 3
hunde OG min familie *ss*

> Når jeg kigger hunde, så kigger jeg som regel på helheden. Bonvitalis
> har meget smukke dogues.

Ingen tvivl om det. De har nogle enormt smukke hunde...helt enig!
Men i helheden ligger vel oz helbredet eller hva?

> [...]
> uretfærdigt hvis jeg som ikke ved noget om den >dybere avl indenfor netop
> denne race begyndte og kommentere en anden >kennels avlsmetoder.

Jamen så langt, så godt....så vidt jeg kan læse er vi enige her? Du skriver:
"Personligt vil jeg anbefale kennel Bonvitalis, deres eksport af fremragende
havlpe siger ikke så lidt om deres opdræt"
Det jeg så undrede mig over, var om du "personligt" kender noget til
Bonvitalis....men det spørgsmål svarer du ikke på? Hvad bygger du dit udsagn
"fremragende hvalpe" på? er det så udseendet alene? er det fordi de
eksporterer mange hvalpe? Eller kender du til deres hvalpe og deres
sygdomhistorie?

> Indenfor min egen race vil jeg heller ikke avle på hverken D eller E
> hofter, rent teoretisk. Men stod jeg og skulle redde en avl fra at blive
> alt andet det end standarten foreskrev, så ville jeg gå langt.

Så vidt jeg er informeret er her ikke tale om at redde standarden, så i
dette tilfælde synes jeg dit standpunkt er irelevant. Men jeg ville
personligt aldrig kunne drømme om at avle på en D eller E hund, uanset om
den så udseendesmæssigt var helt perfekt i forhold til standarden. For mig
kommer helbredet først, så må man samle de lange snuder og hva der ellers
kan være af udeseendesmæssige ukorrektheder op bagefter...men sådan er vi
vel så forskellige....

> Men se dig ikke blind på HD, for nogle racer er der andre problematikker
> der er mere alvorlige.

Øh jamen nu er det jo sådan set ikke andre racer vi taler om her....og da
netop HD er et kæmpe issue indenfor denne race, synes jeg da nok at det var
værd at nævne

Mvh.
Trine