Fransk Bulldog
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 15-09-03 20:45

Hej ng

Er der nogle af jer der ved ca. hvor meget en fransk bulldog koster? Den
behøver ikke have europavinder forældre.

Håber, at I kan hjælpe.

Mange hilsener fra Carina

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-03 20:50

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:bk54cq$d7g$1@sunsite.dk...
> Hej ng
>
> Er der nogle af jer der ved ca. hvor meget en fransk bulldog koster? Den
> behøver ikke have europavinder forældre.

Ifølge den blå avis ca. 3500 kr. uden stamtavle, 4500 kr. incl. stamtavle +
vaccination.

Du kan selv tjekke på www.dba.dk under rubrikken dyr / hunde, side 4.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : NEWS

Dato : 15-09-03 20:55

Du skal nok påregne store udgifte til dyrlæge . Ikke på din hund, men på dem
den skambider. Du skal tænke dig meget om inder du køber sådan et bæst.
Mvh
Poul

Fra : Freedom

Dato : 15-09-03 21:05

HVAD snakker du om??????

Fransk Bulldogs har det beste temperament der findes, har haft Fransk
Bulldogs i mere end 30 år!!!!!!

Iben

Fra : Jytte

Dato : 15-09-03 21:03

NEWS wrote:
> Du skal nok påregne store udgifte til dyrlæge . Ikke på din hund, men
> på dem den skambider. Du skal tænke dig meget om inder du køber sådan
> [...]

Hej Poul.

En fransk bulldog er en lille selskabshund som de fine damer havde i gamle
dage. Den skambider ikke nogen, den kan endda sammen med kattekillinger.
Det er sådan en hund forfatteren Lise Nørgaard på 80år har.
Men jeg vil da råde Carina til at kigge efter en med DKK stambog.

Hilsen
Jytte

Fra : Bullmarks

Dato : 16-09-03 09:10

Jytte <vingekatten@mail.dk> skrev:

>Hej Poul.
>
>En fransk bulldog er en lille
>selskabshund som de fine damer havde i gamle
> [...]

-- Hej Jytte!
Det har du helt ret i, det er en dejlig lille hund.
Helle Virkner har også en, og har haft Fransk Bulldog i mange år.
( lidt pral ) solgte en til hende for 3 år siden.
Men, tag ikke fejl - det er en stor hund i lille krop.
Hilsen
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Jytte

Dato : 16-09-03 09:24

> [...]
> ( lidt pral ) solgte en til hende for 3 år siden.
> Men, tag ikke fejl - det er en stor hund i lille krop.

Hej.

Hunde er jo hunde uanset om de er små eller stor, heldigvis.
Jeg har selv dværgpinschere, dem skal man bestemt ikke undervurdere.

Hilsen
Jytte

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 16-09-03 08:37

> Du skal nok påregne store udgifte til dyrlæge . Ikke på din hund, men
> på dem den skambider. Du skal tænke dig meget om inder du køber sådan
> [...]

Øh Den franske bulldog er da en lille selskabshund med et blid temperement !
har set de billige priser i DBA.dk men ved at mange af dem tit er hunde der
forhandles gennem hundehandlere og udne man kn være sikre på papirene er til
den rigtige hund, Jeg ville vælge en opdrætter fra DKK og du skal regne med
en pris på ca. 8000 kr så

MVH
Gitte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-09-03 08:53

On Mon, 15 Sep 2003 21:54:34 +0200, "NEWS"
<jyskkranservice@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>den skambider. Du skal tænke dig meget om inder du køber sådan et bæst.

Som sædvaneligt aner du intet om hunde, men som den store
Ekstrabladslæser du nu engang er, er du lynhurtig på aftrækkeren , og
lige når du ser noget der lyder farligt i din Ekstrabladsverden, så
ser du dræberhunde overalt.

Det er jo konstant pinligt det du skriver om hunde, ligesom sidst hvor
du skrev at de hed bulldogs fordi de lignede en tyr foran, jeg tror at
det er Ekstrabladet der har skambidt din hjerne

Fransk Bulldog er en sød lille hund der ikke er mere farlig end andre
Bulldogs hvis den får en god opdragelse, og hvis den endelig skulle
skambide nogen så ville det højst være folks ankler da den ikke er
voldsomt høj

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 09:05

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Som sædvaneligt aner du intet om hunde, men som den store
> Ekstrabladslæser du nu engang er, er du lynhurtig på aftrækkeren ,

Kig lige lidt længere nede, før du farer i tasterne. Hvem er så hurtig på
aftrækkeren : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-09-03 14:12

On Tue, 16 Sep 2003 10:04:49 +0200, "Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrotd:

>Kig lige lidt længere nede, før du farer i tasterne. Hvem er så hurtig på
>aftrækkeren : )

,ja måse lidt hurtig er jeg men han har jo stadig en mening om at
Am.Bulldogs skambider andre osv og at de hedder Bulldogs fordi de
ligner en tyr osv , nu har jeg ikke selv nogen Am.Bulldog men det er
da noget mærkeligt/latterligt noget at sige at de generelt skulle
skambide.

Fra : NEWS

Dato : 16-09-03 16:36

Du har helt sikkert ret, men forskellen mellem dig og mig er at jeg ikke er
for stor til at give en undskyldning, når jeg træder i spinaten. Hav fortsat
en god dag.
PS Jeg læser forøvrig ikke ekstrabladet.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-09-03 19:42

On Tue, 16 Sep 2003 17:35:39 +0200, "NEWS"
<jyskkranservice@get2net.dk> wrotd:

>Du har helt sikkert ret, men forskellen mellem dig og mig er at jeg ikke er
>for stor til at give en undskyldning, når jeg træder i spinaten.

,jammen tror du så ikke at du burde sige undskyld til alle de
ansvarlige hundeejere med Am.Bulldogs som ikke skambidder nogen ?

Hav fortsat
>en god dag.
>PS Jeg læser forøvrig ikke ekstrabladet.

,,,,hav selv en god dag, nogle gange kunne det bare godt minde om en
viden du har fået fra formidagsaviserne, siden du tror at alle
Am.Bulldogs skambider andre hunde .

Fra : NEWS

Dato : 17-09-03 06:43

Jeg har rent faktisk min viden om hunde som hundeinstruktør ganske vist
inden for jagthunderacer. Jeg er stadig af den holdning at amerikanske
bulldog er potens forlængere og burde ikke være muligt for menigmand at eje
uden et særlig krav til ejeren.
Med venlig hilsen
Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-09-03 08:53

On Wed, 17 Sep 2003 07:42:53 +0200, "NEWS"
> [...]

>bulldog er potens forlængere og burde ikke være muligt for menigmand at eje

,,,,,,Ja og alle kan blive hundeinstruktør ! det giver dig vist ingen
special autoritet vel ! og at du har sådan en holdning til en vis
hunderace, mener jeg ikke at gør dig til nogen særlig god
hundeinstruktør, jeg ville nødig træne et sted hvor hundeinstruktøren
på forhåbd har så mange fordomme omkring potens forlængere og en
enkelt race.

Jeg mener at der burde værre særlige krav før hvem som helst kan kalde
sig hundeinstruktør.

Fra : NEWS

Dato : 17-09-03 19:32

Jeg elsker også dig
Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-09-03 19:42

On Wed, 17 Sep 2003 20:31:30 +0200, "NEWS"
<jyskkranservice@get2net.dk> wrotd:

>Jeg elsker også dig
>Poul

,,,,,sikkert, men jeg mener faktisk at du ikke burde have lov til at
være hundetræner med den indstilling du har til hunde ! og netop
derfor er det ekstra vigtigt at folk kigger sig grundigt om når de
leder efter en hundeskole.

Fra : NEWS

Dato : 17-09-03 19:48

Du har sikkert ret, men jeg tør stå frem med mit navn, i modsætning til
andre der gerne vil prøve på at provokere unden at fortælle hven de er
Jeg elsker dig stadig
Poul Jacobsen

Fra : NEWS

Dato : 17-09-03 19:52

Jeg glemte lige at sige min holdning til andre hunderacer, kan vel ikke lære
anderledes end din holdning til katte.
Jeg elsker dig stadig
Poul Jacobsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-09-03 07:43

On Wed, 17 Sep 2003 20:52:21 +0200, "NEWS"
<jyskkranservice@get2net.dk> wrotd:

>Jeg glemte lige at sige min holdning til andre hunderacer, kan vel ikke lære
> [...]

,jeg er skam heller ikke kattetræner"hvis det findes", det ville
jeg nok ikke egne mig til ligesom du heller ikke egner dig til at
være hundetræner med dine holdninger, du kan bare ikke selv se det !
netop pga folk som dig mener jeg at det er ekstra vigtigt at folk ser
sig om inden de vælger hundetræner. Og at kritisere folk der er
anonyme, er som at klamre sig til det sidste strå når man ikke har
andet at sige eller ikke kan svare, for det har intet med holdninger
at gøre om man er anonym eller ej, det er det fleste herinde altså
hvis du ikke har lagt mærke til det, det er fuldstændigt ligemeget og
har intet med emnet at gøre, så når du snakker om anonymitet så er det
vist mere for at komme væk fra virkligheden, nemlig at du ikke burde
være træner med de fordomme du har.

Fra : Freedom

Dato : 15-09-03 21:06

www.bulldogklubben.dk

Tal med nogle opdrætter derfra, de ved hvad det drejer sig om;))

Iben

Fra : NEWS

Dato : 16-09-03 06:40

Undskyld. undskyld. undskyld. Jeg læste det som amerikansk bulldog,
mvh
Poul

Fra : Bullmarks

Dato : 16-09-03 08:39

Carina Bach Hansen <carina.bach@hansen.mail.dk> (fjern dette )
skrev:
>Hej ng
>
>Er der nogle af jer der ved ca.
>hvor meget en fransk bulldog koster? Den
>behøver ikke have europavinder forældre.
>
>Håber, at I kan hjælpe.
>
>Mange hilsener fra Carina

-- Hej Carina!
Fransk Bulldog koster 8000 kr. hos en dansk opdrætter.
Det er nogle dejlige hunde, og også meget forskellige.
Køb ikke fra dba , betal hvad hunden koster og få en god hund.
Du kan gå ind og se mine hunde. Giver dig gerne svar på spørgsmål.
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 08:58

"Bullmarks" <Bullmarks@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Køb ikke fra dba , betal hvad hunden koster og få en god hund.

Dejlige hunde i har

Jeg er dog af den opfattelse, at man sagtens kan finde en god hund, selvom
man handler i den blå avis. Selvfølgelig skal man kigge sig ordentligt om,
men det skal man jo også hos kennelerne.

Vores hunde har ikke kostet alverden, men de er stadig gode hunde, der også
bliver passet med deres vacciner, dyrlæge med mere. Jeg ved godt, at det
koster kassen for kenneler, at opdrætte gode hvalpe, men det er altså ikke
alle folk, der har 8000 kr. til en hund. Nogen steder er priserne endda oppe
på 12000 kr. eller mere.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bullmarks

Dato : 16-09-03 10:38

Buffy <tjekmigpc.dk> (snabel-a) skrev:

> [...]
>opdrætte gode hvalpe, men det er altså ikke
>alle folk, der har 8000 kr. til en
>hund. Nogen steder er priserne endda oppe

--Hej !
Det er heller ikke det med prisen jeg mener. Der er desværre bare
kommet så mange, alle racer, øst fra, og det er den rene
Hundehandel.
Det er da ok at købe den billigste hund, hvis man ikke på noget
tidspungt vil avle på den.
Jeg har selv solgt hvalp til halv pris, hvor jeg kunne se der var
udstillingsfejl.
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/