Forskellige IP-opsætninger
Fra : ivan

Dato : 15-09-03 20:28

Hej !!!

Kan man i WinXP lave forskellige "Ikoner/profiler" i Menuen
"netværksforbindelser" der skal indeholde faste IP-adresser.
Jeg arbejder på forskellige netværk, hvor jeg hver gang skal
indtaste IP-gateway osv. for at komme på netværket, på min gl.
bærbar (IBM-NT4) var der et tilbehørsprogram hvor man kunne konfigurer
forskellige opsætninger, men dette program duer ikke på en "DELL"
maskine, (ØV). Hvis XP ikke kan klare dette, findes der så et godt program
der kan håndtere dette !!!som skal være meget billigt, helst gratis.

ivan

Fra : JL

Dato : 15-09-03 21:01

> [...]
> maskine, (ØV). Hvis XP ikke kan klare dette, findes der så et godt program
> der kan håndtere dette !!!som skal være meget billigt, helst gratis.
Hej
Prøv programmet netswitcher, du kan hente en gratis trial version og
registrering koster 14 US$ så det er jo til at overkomme.
http://www.netswitcher.com
- JL

Fra : Soren Rathje

Dato : 15-09-03 21:05

"ivan" <ivan@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
program
> der kan håndtere dette !!!som skal være meget billigt, helst gratis.

http://www.netswitcher.com/product_info.htm

Pris $ 14.00 iflg. hjemmeside ovenfor..

Jeg har brugt programmet for en del år siden, det faktum at de stadig
eksisterer må vel betyde at programmet ikke er helt dårligt..

-- Søren Rathje

Fra : KJ

Dato : 19-09-03 14:00

Jeg kører med http://www.mobilenetswitch.com/ denne som jeg fandt bedre end
Net Switcher. Prisen er 20$ - men du kan da hente en trial først.

Kenneth

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 15-09-03 22:46

ivan skrev:

> Kan man i WinXP lave forskellige "Ikoner/profiler" i Menuen
> "netværksforbindelser" der skal indeholde faste IP-adresser.
> Jeg arbejder på forskellige netværk...

Jeg sidder selv med IBM bærbar, der er der sådan et program på "IBM
Access Connections", det ligger et ikon nede i din taskbar, i programmet
har jeg profiler til både wlan, med normalt netkort, samt opsætning med
GPRS via mobiltelefon - vil gætte på det er noget som kan hentes på
IBM's hjemmeside, men om det så kan bruges på en ikke IBM maskine ved
jeg så ikke, men genialt det er det...

--
Kenneth Olsen      kenneth@olsen.dk

"There are 10 types of people in the world... those who understand
binary and those who don't."

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 17-09-03 13:38

On Mon, 15 Sep 2003 23:45:44 +0200, Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk>
wrote:

> [...]
>GPRS via mobiltelefon - vil gætte på det er noget som kan hentes på
>IBM's hjemmeside, men om det så kan bruges på en ikke IBM maskine ved

Det kan hentes her og er gratis.
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/migr-4zlnjb.html

mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 16-09-03 14:32

ivan wrote:
> [...]
> maskine, (ØV). Hvis XP ikke kan klare dette, findes der så et godt program
> der kan håndtere dette !!!som skal være meget billigt, helst gratis.

Hej Ivan

Der er 2 gratis måder at skifte IP-opsætning på Windows 95-XP:

-

Følgende kræver genstart og anvender Microsofts egen software. Ved
opstart vælges den hardware profil (incl. IP-opsætning) man ønsker:

Laptop IP Switching.
Configuring your Windows 95/98/Me/NT/2000/XP laptop for use at multiple
sites:
http://wwwcoms.murdoch.edu.au/ipswitch/winipswitch.html

Switching TCP/IP settings easily:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ipswitch.htm

-

Denne metode kræver lidt mere besværlig, der skal skrives en .bat-fil,
men kræver ikke genstart:

User Tip #46: Use netsh to configure your laptop's nic for different
networks:
http://is-it-true.org/nt/nt2000/utips/utips46.shtml

mvh/Glenn