2 Netkort 1 IP?
Fra : Dxl

Dato : 30-11-00 12:57

Hej...
Er det muligt at have 2 netkort på samme IP adr.? så man får dobbelt
båndbredde med 1 IP adr... jeg skal bruge det til er en file/FTP server i et
100Mbit netværk..
jeg har hørt at man kan i Linux, men kan man også i win2k?

Mvh Morten

Fra : Capt´n Mauser

Dato : 30-11-00 13:50

Jeg ved det kan lade sig gøre, hvordan ved jeg ikke.
Det er noget med at kortene skal "bundles" og om alle kort kan det eller du
skal ha´ noget specielt ved jeg ikke.

Fra : Henning Fuchs

Dato : 30-11-00 19:28

Nej.. Det kan du ikke... Men du kan købe netkort med 2 eller 4 UTP-stik...
Så kan du køre 200 eller 400 Mb/s

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-12-00 13:52

Henning Fuchs skrev i meddelelsen <90669m$2egn$1@news.cybercity.dk>...
>Nej.. Det kan du ikke...

Jov det kan man nemlig.

jeg var til comouter træf for noget tid siden, og der kørte nogle af mine
venner en ftp server som havde 2 netkort ( selvfølgelig de gode og dejlige
Intel kort :).. har selv sådan et heh ). nå¨men netkortene kørte på samme ip
adresse, jeg kan ikke huske om det var portnummeret på serveren, eller
brugernavnet på ftå'en som gjorde at man skiftede ftp, men jeg ved
ihvertfald at der var to slags brugere:
1: som loggede ind med anonym login, og det var så begrænset til x antal
brugere.
2: os som havde fået user/pass til serveren og havde vores eget netkort. Vi
kunne så altid komme ind på serveren

--
Mvh Anders Houmark
http://hjem.get2net.dk/houmark/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-11-00 22:23

On Thu, 30 Nov 2000 12:57:06 +0100, "Dxl" <dxl@pmail.net> wrote:

> Er det muligt at have 2 netkort på samme IP adr.?

Ja, hvis de to kort og den switch, de er forbundet til forstår
port aggregation (channeling) som fx. Ciscos Fast EtherChannel
eller IEEE 802.3ag. Det kan fx. Intels PRO/100+ Server-kort.

> jeg har hørt at man kan i Linux, men kan man også i win2k?

Ja. Netkortene skal understøtte det, men driverne naturligvis
også.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-12-00 00:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja. Netkortene skal understøtte det, men driverne naturligvis
> også.

Der er vel ikke noget i vejen for at lave Round-Robin ARP, så to netkort med
forskellige MAC-adresser svarer på samme IP?
Det er selvfølgelig ikke den forkromede løsning, men den kan laves uden
specielle kort/drivere. Jeg ved ikke om, om det er det, Linux kan - og om det
evt. kan gøres med Windows.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-12-00 06:54

On Thu, 30 Nov 2000 23:20:37 GMT, Jonathan Stein
<jstein@image.dk> wrote:

> Der er vel ikke noget i vejen for at lave Round-Robin ARP, så
> to netkort med forskellige MAC-adresser svarer på samme IP?

Der er ikke andet galt, end at det ikke fungerer særlig godt.
Load-balanceringen bliver simpelthen ikke særlig jævn, og en del
systemer vil blive lidt forvirret over at en IP-adresse skifte
MAC-adresse hele tiden.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-12-00 15:42

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> Load-balanceringen bliver simpelthen ikke særlig jævn, og en del
> systemer vil blive lidt forvirret over at en IP-adresse skifte

Det er vel bedst på systemer med mange samtidige brugere. Hvis man på den
anden side har et setup med en server, der kan udnytte mere end 100 Mbit/s, er
netkort, der understøtter FEC el.l. formentlig ikke et problem, så det er nok
mest teoretisk...

M.v.h.

Jonathan

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-12-00 16:02

Hej Jonathan Stein <jstein@image.dk>

> [...]
>netkort, der understøtter FEC el.l. formentlig ikke et problem, så det er nok

Eller gigabit. Det er faktisk blevet til at betale.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/