serverside, ssi, php, asp???
Fra : Sid

Dato : 15-09-03 16:44

Hej NG!!!

Jeg skal igang med en hjemmeside, og kiggede lige denne gruppe igennem...
Der er flere der skriver at man ikke skal bruge rammer, men bruge
serverside, ssi, php, asp og sikker men masse mere. Men hvad er det for
noget, er det noget frontpage understøtter, og kan man klikke sig igennem
det??
Eller skal jeg holde mig til rammer, når jeg er hel newbie....

Mvh Sid

Fra : Fynbo

Dato : 15-09-03 17:20

Kig hellere efter CSS...

Fynbo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-03 18:58

"Fynbo" <fynbo@mail.dk> skrev :

>Kig hellere efter CSS...

Tyndt svar, du kan ikke sammeligne css og serversideteknologi,
det afhænger jo af, hvad det er der ønskes.

Iøvrigt vær rar at citere efter netiketten ved at svare unbder
det citerede og klippe det væk, som du ikke direkte svarer på,
f.eks. hilsenen.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Fynbo

Dato : 15-09-03 20:30

> [...]
> --
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
> og skær venligst det væk, du ikke svarer på.

Undskyld, Fessor...
Skal nok holde mine (i følge dig) "tynde" svar for mig selv..

Fynbo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-03 18:56

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev :

> [...]
>serverside, ssi, php, asp og sikker men masse mere. Men hvad er det for
>noget, er det noget frontpage understøtter, og kan man klikke sig igennem

Såfremt dit webhotel understøtter Frontpage Extensions, så har FP
noget til at inkludere indhold med og det er det ovennævnte ofte
bliver brugt til.

Prøv evt. at spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage,
der kender de meget mere til Frontpage.
--
Knud

Fra : Sid

Dato : 15-09-03 19:48

> Prøv evt. at spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage,
> der kender de meget mere til Frontpage.

Er det ikke den gruppe vi er i??

Mvh Sid

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-03 20:24

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev :

>Er det ikke den gruppe vi er i??

Ups!

Undskyld.

Men prøv at fortælle lidt mere om, hvad det er du ønsker, om det
er til at inkludere indhold med på siderne eller noget andet.
--
Knud

Fra : Fynbo

Dato : 15-09-03 20:32

> [...]
>
> Men prøv at fortælle lidt mere om, hvad det er du ønsker, om det
> er til at inkludere indhold med på siderne eller noget andet.

SÅ FØLG DOG MED ISTEDET FOR STRAKS AT KRITISERER ANDRE UDEN AT ANE HVOR DU
BEFINDER DIG HENNE...

Fynbo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-03 20:38

"Fynbo" <fynbo@mail.dk> skrev :

>SÅ FØLG DOG MED ISTEDET FOR STRAKS AT KRITISERER ANDRE UDEN AT ANE HVOR DU
>BEFINDER DIG HENNE...

Hvorfor råber du?

Begår du aldrig fejl?

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : Sid

Dato : 15-09-03 20:34

> Men prøv at fortælle lidt mere om, hvad det er du ønsker, om det
> er til at inkludere indhold med på siderne eller noget andet.

Jeg er slet ikke startet endnu, men ville lige høre inden jeg roder mig ud i
det.
Jeg havde forstillet mig en side, med en menu i venstre side, og mit indhold
i høje side, så skal man vel dele siden op i rammer?
Og jeg havde forstået på de andre post i gruppen, at man skal undgå rammer?
Og ville så lige høre hvad man så skulle bruge, og om det var noget man
kunne klikke sig til i FP?
Nu var der en der skrev CSS, men jeg kan ikke finde noget om det i FP?

Mvh Sid

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-03 20:41

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev :

>Og ville så lige høre hvad man så skulle bruge, og om det var noget man
>kunne klikke sig til i FP?
> Nu var der en der skrev CSS, men jeg kan ikke finde noget om det i FP?

Du kan ikke bruge css til det, det er kun til udseende.

Men jeg vil foreslå, at du starter med at finde ud af, hvilke
muligheder du har på det webhotel hjemmesiden skal ligge på, for
svaret afhænger meget af det.

Altså, hvad af følgende, kan du bruge på dit webhotel.

Frontpage Extensions?
php?
asp?
ssi?

Det er ikke alle webhoteller, der understøtter det hele, men du
kan bruge det til det ønskede.
--
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-09-03 20:42

Hjælp - typografiark (evt. overlappende typografiark)

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-09-03 20:44

Frontpage -hjælp - typografiark

--
ahw

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-09-03 22:02

Sid skrev bl.a.:
> [...]
> understøtter, og kan man klikke sig igennem det??
> Eller skal jeg holde mig til rammer, når jeg er hel newbie....

Du kan godt lave en side uden rammer i FP.
Under "formater > fælles kanter" der kan du lave en kant i den
side du ønsker.

FP understøtter også CSS
Hvis du bruger en af de temaer som findes til programmet så
bruger du også CSS men det sker helt af sig selv uden du behøver
at vide hvad det er.

Prøv at kikke på de temaer som findes i programmet og se om der
er noget du kan bruge. Men HUSK lav nu en hjemmeside som DU
syntes den skal se ud og ikke som andre syntes den skal se ud.

--
Lars

- nogen burde lave en FAQ/OSS