Se om IP er i IP-klasse
Fra : Morten Winther

Dato : 15-09-03 14:02

Hej

Jeg har to lister. En liste over trafik der har været til/fra min server
samt en liste over de klasser der betegnes som national trafik hos det
datacenter jeg bruger.

Nu vil jeg så lige løbe listen over min trafik igennem og se hvad der er
national trafik.

Jeg er dog ikke så skarp til netvært så jeg kan ikke lige se hvordan jeg
laver en if-sætning der finder ud af dette.

Lad os tage min IP: 217.157.161.246

Hvordan finder jeg ud af om den er i nogle af disse klasser:

15.195.176.0/20
15.197.192.0/18
15.198.0.0/17
15.203.128.0/18