Hjælp 3 benet kat ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-09-03 13:59

ja jeg ved ikke lige om det er forumet - men jeg kender en del / nogen
af dens skribenter - så jeg ved hvor seriøst man tager katte
spørgsmålet - sagen er den at - en ven af mig har taget en 3 benet kat
til sig imens den ikke var så stor ( jeg tror hun fandt den ) ....Nå
den blev så plejet til den var i top form og foræret væk til en der
gerne ville have den som var indekat - nå den tåbelige menneske blev
jo træt af at have kat så hun lukkede den ud også har den levet under
en veranda i sommeren og er blevet lidt medtaget - om jeg begriber den
slags mennesker der tager et dyr til sig uden ta gøre sig nogen tanker
om hvordan de skal plejes og endnu mindre om jeg begriber dem der bare
dropper det uden at skidle isg af med dyret - det skal fanme være
forbudt - nå - men nu er den på opfedning og i bedring , jeg kan ikke
have den 1.) min mor er alergiker 2 . ) jeg har fugle 3. ) en lille
tyran af en hund - det vil ikke være godt til en kat med 3 ben ... men
den kan jo sagtens og er jo som skabt til en lejlighed ..... kort og
godt hvordan finder jeg et godt hjem til den ??
--
Mv.
Bo M Mogensen

You know that shooting up's for realThat person who's screaming
That's the way he really feels We're all improvising Five movies in a week
If hollywood doesn't call us ; !We'll be sick !Lou Reed (http://makeashorterlink.com/?T6C3523D5 )

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-09-03 14:23

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
... kort og
> godt hvordan finder jeg et godt hjem til den ??

Kære Bo.
Det vil nok være lettere at afsætte den, hvis den er neutraliseret først.
Prøv at annoncere den på www.vildkat.dk.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Doris

Dato : 15-09-03 14:54

Ja, nu er jeg dum igen og det ender nok med skilmisse :) men hvor i landet
befinder den sig og er det en han eller hun, kan den mon trives på landet,
hvor vores far er ved at bygge en kæmpevilla i hestestalden, med det hele
til alle de katte jeg tager mig af :) tror snart jeg skal have fat i tortie
kontoen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-09-03 15:42

On Mon, 15 Sep 2003 15:54:10 +0200, "Doris" <xdoris@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>til alle de katte jeg tager mig af :) tror snart jeg skal have fat i tortie

den er PT i Kbh men bor du i Jylland så vil den blive bragt så langt
som til Randers :) eller hvad der måtte være at stop på vejen ... det
er jo en fin kat den skal jo bare han en smule ekstra omsorg p.gr af
det manglen ben - men hvis du sværger du er go ved den så er det lige
før jeg lover den blive leveret ved døren :)

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Doris

Dato : 15-09-03 17:58

Jeg prioriterer dyr meget høj og fra min side skal den nok få det som
blommen i et æg, men det kommer jo også an på de andre hvoraf to er
killinger, de er ikke noget problem og så er der vores gamle hunkat og
Mullemor som venter babyer, dertil kommer ¨Røde Svend den eneste hankat
indtil nu, men han kan med alle. Du svarede ikke om det var en han eller hun
og hvad ben er det og dens alder ca.

Fra : Stina Hofmann

Dato : 16-09-03 17:52

Doris skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Du svarede ikke om det var en han eller hun
>og hvad ben er det og dens alder ca.

Jeg skal hilse fra Bo og sige at han desværre ikke har mulighed for at
svare på indlæg i øjeblikket, da han ikke er hjemme.
Han lover dog at vende tilbage så snart han sætter foden på hjemlig
grund og takker i øvrigt for svarene i tråden

Mvh
Stina og drengene

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-09-03 23:18

On Tue, 16 Sep 2003 18:52:15 +0200, Stina Hofmann
<spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote:

>Jeg skal hilse fra Bo

det skulle du nemlig og tak for det sagen var jeg vejede en interesse
fra Doris også er det jo sådan en flad fornemelse at side og måske
træffe en stor beslutning som jeg nu mener det er at få et nyt dyr
også bare ikke få noget svar men der var ikke tlf adgang i det
sommerhus jeg have lånt - jeg ku ikke slå min spv til ...da jeg have
glemt den :(((

men jeg synes sgu hver gang jeg anskaffer mig et nyt dyr så er det ved
at tage livet af mig - man sætter sig selvfølig ind i hvad der skal
til og hvad man kan gøre meeeeeeeeeen de første 14 dage løber jeg jo
frem og tilbage ....... men så ordner det sig jo også sårn da :)

jeg har en fornemelse af man ikke for det samme problem med katte som
med hunde og fugle at de knytter sig kun til derres ejer ... ? hunden
kan overtales men papegøjen er sgu begyndt at bide alle kvinder jeg
fatter det jo ikke fordi den kan side på mit bryst også falde så meget
i søvn at den simpelthen ender med at ligge på siden på vingen :) ?

ja så er der Elenor parakitten men hun er jo altså som sendt fra gud
en engel forklædt som fugl - hun er godheden selv ved alle :)
på nær min pc skærm hun demonstrativt skider ned af HVER dag når hun
for for lidt opmærksomhed :)
Elenor tror ikke på der er noget ondt i verden hvilket har gjort hun
har måtte lære det på den hårde måde er faldet i akvariet 3 gange i en
kogene gryde 1 gang har sat sig på et brænende sterin lys har gnavet
ALLE ledninger over i loftet med 220 W men hun klare den sgu ---selvom
vi måtte have klørene under den kolde hane den gang med gryden da hun
ikke ku side på dem ..... men nu har er jeg ved at købe et hus så
dyrene kan få noget mere plads også skal jeg ha en hund mere også er
det slut !!!!

det er sgu da godt jeg ikke har fået børn - jeg ville få
nervesamenbrud 4 gange om dagen når man kan tage så meget på vej over
en skide fugl :)

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-09-03 00:14

In article <ibmhmv48lmuae998cjj273eid40aoi0opp@4ax.com>, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrote:

> jeg har en fornemelse af man ikke for det samme problem med katte som
> med hunde og fugle at de knytter sig kun til derres ejer ... ?

Tro endelig ikke altid det.. da jeg var på hospitalet nogle gange her i
vinter, ville _min_ specielle kat Donna slet ikke tale med mig da jeg
kom hjem. Hun var helt klart dybt skuffet over mit svigt - og ikke
parat til at tro på lige med det samme, at nu blev jeg hjemme. Hun er
meget knyttet til mig - og hun _savner_ når man ikke er der.......
Men selvfølgelig er katte forskellige. Nogle hopper glad i favnen på
alle - og andre er enmandskatte.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-03 00:24

On Thu, 18 Sep 2003 01:13:51 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote:

> [...]
>meget knyttet til mig - og hun _savner_ når man ikke er der.......
>Men selvfølgelig er katte forskellige. Nogle hopper glad i favnen på

Nå jamen sådan er min hund og papegøje sgu også .....verden går under
når jeg er ude af syne ... men jeg har heller ikke være fra hunden i
mere ind 8 timer på nær en gang i de 2½ år jeg har haft hende ....

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Louise Hansen

Dato : 18-09-03 11:17

> [...]
> meget knyttet til mig - og hun savner når man ikke er der.......
> Men selvfølgelig er katte forskellige. Nogle hopper glad i favnen på

Hej Ann!

Jamen jeg kan da kun give dig ret - faktisk oplever jeg, at to af mine
katte er meget knyttet til mig (Rokki er mere "allemandskat", selv om
han nok har sine favoritter), men især er det "galt" med min hunkat,
Niqui, der konstant går rundt og "græder", så snart jeg er ude af syne
(til irritation for min kæreste, der skal høre på hende og jo aldrig
helt er "nok" for hende)! Når jeg så kommer hjem igen, kommer hun
stormende hen til mig med det samme og vil op, men kun til mig!

Men som du jo så rigtigt siger, så kan det være forskelligt fra kat til
kat alt afhængig af race og sind...dog er der jo altid en lille
tommelfingerregel, der siger, at katte knytter sig mest til den, der
fodrer dem!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 12:11

Ann Rudbeck skrev i <news:180920030113518508%webmaster@FJERNESsiamis.com>:

> Tro endelig ikke altid det.. da jeg var på hospitalet nogle gange her i
> vinter, ville _min_ specielle kat Donna slet ikke tale med mig da jeg
> kom hjem.

Min mor oplevede at katten der boede hos hende tilgav hende at
hun tog på ferie, hvis vel at mærke katten havde *set* min mor
pakke sin kuffert i soveværelset. Hvis min mor bare tog afsted
uden at pakke kuffert blev katten meget sur og ville ikke være
med til kæl når hun kom hjem.

Jane

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-09-03 22:36

On Mon, 15 Sep 2003 18:58:16 +0200, "Doris" <xdoris@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>indtil nu, men han kan med alle. Du svarede ikke om det var en han eller hun

HI Doris jeg er LIGE KOMMET ind af døren fra str Havelse .. noget
smaderet af at fælde trær og løv -----puhhh.... til sagen det er jo
ikke min kat ! og dens køn er jeg ikke klar over men jeg har taget et
billed af den som jeg lige skal ha hevet ud af mit digi kamera også
smider jeg det enten i dk.binaer også lægger en messeg id ved så kan
du se den det er nu en pæn kat sort med hvide tegninger fra hage ned
af maven .... - det er det ene forben der mangler !

hvor det røg i sin tid ved jeg ikke men mit bedtse bud er at Eva der
har den bare fundet den - ja hun er læge på snart 75 år - hun kan ikke
gå forbi noget der lider uden det skal frelses - alt fra en 3 benede
kat ja sgu til hun har har vundet over danske højstre ved menneske
retighedes domstolen i stasburg - hun har født 6 børn og adopteret 6
koreannske afro & korea bladnings børn - hvor de 4 var handicappede
det er lidt specilt i korea men på det tidspunkt hvor hun adopterede
dem der røg pigerne til prostitusion når de blev køns modne og
drengene i hæren hvor de blev slået ihejel - det lyder vand vitigt men
sådan var er det altså der hun er en af de få der for æres legatet for
sin indsats under anden verdens krig i modstands bevægelsen jeg ku
blive ved .... men et eller andet sted i det her dukker der en 3 benet
kat op og den skal selvfølig også ha et værdigt liv - men hun kan bare
ikke klare mere selv - hun er stadigt praktiseren læge passer en mand
med en forstand som rn 4 årige fuld tid så har hun et haw af hus dyr
i forvejen - den her der skal man lige bruge lidt tid hver dag hvis
sammen med andre katte også se til at den også for noget at spise når
de andre gør ... men det er det ....den skal selvfølig heller ikke
sprinte ude af kontrol rundt i naturen da den ikke har en chanse over
for en evt fjende ... men jeg rykker lige billedet ud af mit olympus -
det kan godt være det først bliver i morgen jeg er genemblødt af sved
har fyr træs nåle og hylde bær over ALT :(-------) BEGGE mine fugle
skal have seperat kvali tid ....... men jeg håber det er noget jeg
ringer lige i morgen og høre på hvad køn den er af min fornemelse
siger mig det er en hun .... ? men Øhh ja det er well bare at lyfte
halen eller hwa den er jo kønsmoden men ikke mere ind manx e sted i
mellem 9 mdr og 1½ år....
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kate

Dato : 15-09-03 21:46

Hej Bo

Desværre kan jeg ikke selv tilbyde missen et hjem, da her er fyldt op
med 4 i en lille 2 værelses, men jeg kan godt forstå din harme. Jeg
bliver selv gal når folk er så uansvarlige, faktisk er det ligegyldigt
hvilket dyr der er tale om, når først man har taget et dyr til sig,
kat,hest eller slange, så skal man altså passe det ordentligt.
Håber at Doris kan tage den til sig eller at i finder et andet godt
hjem til den.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : hedegaard

Dato : 16-09-03 08:56

Vi har desværre heller ikke plads - har netop fået to små mitter...
Hvordan kan det være, at katten er trebenet og hvordan klarer en kat sig som
trebenet?
Grunden til at jeg spørger er, at vi fik vores gamle kat aflivet fordi den
var ved at miste det ene bagben (kom til skade med poten og underben)...

vh Tina

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-09-03 17:38

> Hvordan kan det være, at katten er trebenet og hvordan klarer en kat sig som
> trebenet?

Tjah, hvordan Bos kat er blevet trebenet, det kan jeg jo ikke svare på,
men ifølge mine erfaringer er det faktisk slet ikke så slemt, om en hund
eller en kat skulle miste et ben. Selvfølgelig er det svært for dem i
starten og kræver meget hjælp fra vi menneskers side, men det er jo blot
et spørgsmål om balance, og de fleste dyr, der mister et ben, lærer i
løbet af kort tid at klare sig med de resterende tre. Om det måske er et
gammelt urinstinkt, der fortæller dem, at hvis de ikke lynhurtigt kommer
ovenpå igen, så er de sårbare og udsatte, ved jeg ikke!

Fra : Kate

Dato : 17-09-03 22:01

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote in

> men ifølge mine erfaringer er det faktisk slet ikke så slemt, om
> en hund eller en kat skulle miste et ben.

Kendte en som havde en tre-benet kanin. Den mistede forbenet, men den
var ret ung da det skete. Den syntes ikke at have problemer med at
komme rundt i lejligheden hos sin ejer. Om det så har betydning om det
er for- eller bagben aner jeg intet om.
Må dog indrømme at skulle jeg stå i en situation hvor et af mine dyr
skulle har amputeret et ben, ville jeg vægte rigtigt mange ting op mod
hinanden. F.eks. kattens alder og øvrige helbredstilstand, men så
sandeligt også kattens psyke. Altså om jeg troede katten ville kunne
komme sig over det med godt resultat, men "bare" aflive ville jeg ikke,
men et er jo teori, noget helt andet realitet når man står med katten!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-09-03 23:00

On 15 Sep 2003 20:45:52 GMT, Kate <doughnutNOT@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>kat,hest eller slange, så skal man altså passe det ordentligt.
>Håber at Doris kan tage den til sig eller at i finder et andet godt

detgør jeg også fordi hende der har den er lidt ....det ved jeg ikke
god troende på andre mennesker .....hvorfor det jo også undre mig at
hun har givet den til hende det fjols til at starte med ... men jeg
tænker da også selv på da jeg var barn hvad jeg ikke fik af sump
skilpader f.eks de blev jo ikke gamle.... simepelthen fordi jeg ikke
viste hvordan man skulle passe dem ...men det var jo mine forældre der
gik igenem tilværlsen med hovedet under armen ....

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Doris

Dato : 18-09-03 16:17

Kan desværre ikke hjælpe alligevel :( manden siger stop nu, beklager meget,
håber alt godt for den lille pus.
Sørgmodig hilsen fra Doris.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-03 20:31

On Thu, 18 Sep 2003 17:16:37 +0200, "Doris" <xdoris@mail.tele.dk>
wrote:

>Kan desværre ikke hjælpe alligevel :( manden siger stop nu, beklager meget,
>håber alt godt for den lille pus.
> Sørgmodig hilsen fra Doris.

Nå ja det var ærgeligt jeg har eller lige ringet for at få kønet på
den ..hun er ved at undersøge.. nu har jeg lige fundet kaplet til mit
digi kamera jeg sender lige et billled ellers er det her

.... nå ..jaee .. men den er nu i bedring sagde Eva den havde fået
nogen rifter som hun havde behandlet også var den under ernæret ....

men ved godt mod !

problemet er bare jeg tror det ender med hun beholder den selv - hun
har sgu ikke overskud til at passe den sammen med alt det andet -
selvfølig vil den få mad osv ... men en dag så smutter den jo ud til
den her profane dobbermand de har af en hund .... så igen hvis der er
nogen af jer der har en ide så sig endeligt til !

--
Mv.
Bo M Mogensen