Lakering af plade for påhængsmotor
Fra : Simon Pape

Dato : 08-04-01 16:41

Hej,

Min påhængsmotor til min Maxi77 sidder på en træplade, der er monteret
på et af de der slidskesystemer.
Træpladen er tilsyneladende lakeret en gang, men nu er motoren til
eftersyn og så så jeg hvor misligeholdt pladen er...
Lakken er bulet op og skaller af i store flager. Hvordan (og med hvilken
lak) skal den lakeres for at få det bedste og mest holdbare resultat?

--
Simon Pape

Nattergalevej 7, 3. sal Tlf.: 2684 4338
2400 København NV

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 08-04-01 18:24

Hvis pladen er limet op (som krydsfiner) skal du bruge tokomponentlak og
ganske mange lag. Se iøvrigt den udemærkede artikkel om lakering i det
senest nummer af Bådnyt.

Bjarke

Fra : Lars Kristensen

Dato : 08-04-01 21:56

"Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> wrote in message
> Hvis pladen er limet op (som krydsfiner) skal du bruge tokomponentlak og
> ganske mange lag. Se iøvrigt den udemærkede artikkel om lakering i det
> senest nummer af Bådnyt.

Lakken man benytter skal vel heller ikke kunne opløses af det brændstof man
hælder på motoren i tilfælde af at man spilder! På modelfly der sviner
ganske gevaldigt med olie og deslige bruger man dope-lak (sikkert ikke
rigtigt stavet!), mon ikke sådan noget ville kunne gå?

Mvh
Lars

Fra : N/A

Dato : 09-04-01 10:37

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 09-04-01 10:37

Jeg har netop lakeret noget med Hempels 2-komp. lak og konstaterede, at der
på pakken står, at det kan modstå olie og benzin.

Bjarke

Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-04-01 23:58

"Hanne og Hans" <urd@image.dk> wrote in message
> Det hedder Shell lak.
> Med venlig hilsen
> Hans

Ikke det jeg tænkte på, det hedder dope lak og kan f.eks købes ved hobby
forhandlere (blot et eks.):
http://www.hobby-world.dk/Produkter/Limoglak/Limoglakstart.htm
Shell lak tænkte jeg ikke lige på, men det går vel også!

Mvh
Lars