Jeg er blevet bidt---seneste nyt!
Fra : UG

Dato : 15-09-03 13:02

I juni måned havde jeg et indlæg her i NG, om at jeg var blevet bidt af en
hund, da jeg var hjælper til en konkurrence.
Nu har jeg af omveje, fra flere kilder; hørt at den samme hund nu pludselig
var gået til angreb på nabokonen. Nabokonen kom i huset daglig, og der havde
aldrig været noget.
Konen i huset prøvede at gribe ind, med det resultat at hunden også angreb
hende!
Nu er hunden blevet aflivet.
Det giver mig ro i sjælen, at det ikke var et lille barn ,det skulle gå ud
over før ejeren indså at hunden var syg.
Dyrlægen mente, at det måske var en svulst på hjernen, men jeg ved ikke, om
det er blevet undersøgt.
Jeg tænker også på, hvordan hunden har haft det.
Hilsen
Ulla
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 13:30

On Mon, 15 Sep 2003 14:02:15 +0200, "UG"
<NoSpamfamgerlach@post.tele.dk> wrotd:

> [...]
>det er blevet undersøgt.
>Jeg tænker også på, hvordan hunden har haft det.

,,,,Ja at de er blevet bidt, kunne DU måske have undgået ved at have
meldt ham til politiet, allerede dengang, da den bed dig i halsen og
armen, men uha du ville jo ikke være uvenner med nogen vel, så hellere
lade den bide nogen andre så de kan gøre det "beskidte" arbejde og
ringe til politiet.

Katteloven. loven om mark- og vejfred.
En grundejer har ret til på hensigtsmæssig måde
at fjerne en omstrejfende kat fra sin grund
og har IKKE pligt til at yde erstatning,
hvis dyret ved fjernelsen kommer til skade eller omkommer.

Fra : UG

Dato : 15-09-03 13:51

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> armen, men uha du ville jo ikke være uvenner med nogen vel, så hellere
> lade den bide nogen andre så de kan gøre det "beskidte" arbejde og

Hvad tror du der var sket, hvis han var blevet meldt til politiet?
Han havde fået en henstilling, og så tykhovedet som han opførte sig, havde
han bare rystet på hovedet af det.
Han blev bortvist fra DCH konkurrencer, og han havde indgivet en klage mod
uberettiget bortvisning!
Den har han ikke engang trukket tilbage, selv om han er blevet opfordret til
dat af DCH´s dommerudvalg, efter at hunden var blevet aflivet..
Nej, det var først da den bed hans egen kone, at der gik en prås op for ham.
Hilsen Ulla

Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7
PS Det må være dejligt at være så fejlfri, at man kan tillade sig at sætte
sig til dommer over andre!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-09-03 13:56

"UG" <NoSpamfamgerlach@post.tele.dk> escribió

> Hvad tror du der var sket, hvis han var blevet meldt til politiet?

Tja, det finder vi jo nok aldrig ud af, gør vi?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 14:26

> [...]
>dat af DCH´s dommerudvalg, efter at hunden var blevet aflivet..
>Nej, det var først da den bed hans egen kone, at der gik en prås op for ham.

Hvad nu hvis alle siger det samme som dig ? det nytter ikke noget at
ringe til politiet osv ?der er altså kommet en ny hundelov måske den
er bedre? men det finder ingen ud af når folk ikke tør/gidder ringe

Fra : UG

Dato : 15-09-03 17:49

> [...]
> ringe til politiet osv ?der er altså kommet en ny hundelov måske den
> er bedre? men det finder ingen ud af når folk ikke tør/gidder ringe

Når der sker sådan noget i en konkurrence, er det lokalforeningen af DCH,
som hunden kommer fra, der får ansvaret for, hvad der skal ske med hunden.
Jeg foreslog DCH at melde det til politiet, men fornemmede at det ikke var
noget man normalt gjorde.
Det var ikke noget med at jeg ikke turde/gad
Det var nok en fejl, men hvem er fejlfri????? - altså foruden Punish

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 18:53

On Mon, 15 Sep 2003 18:49:16 +0200, "UG"
> [...]

>Det var ikke noget med at jeg ikke turde/gad
>Det var nok en fejl, men hvem er fejlfri????? - altså foruden Punish

,,,,,,jeg er skam ikke fejlfri absolut ikke, men fordi man har fejl må
man vel godt være kritisk overfor andre ikke, Det er da en mærkelig
forening den der DCH de burde da bære noget ansvar eller have nogle
retningslinier eller hvad ved jeg. De burde da lære noget af at bare
vende det blinde øje til og ikke tage det seriøs når en hund jo helt
klart er farlig.

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-03 07:49

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
> http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Hvordan hænger det sammen med Punish the deed, not the breed ???

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-09-03 15:02

> [...]
> armen, men uha du ville jo ikke være uvenner med nogen vel, så hellere
> lade den bide nogen andre så de kan gøre det "beskidte" arbejde og

Ååhhh hvor er du dejlig bagklog, Punish... Hvor må det være skønt for dig at
kunne tvære rundt i hvad folk kunne, skulle og burde... Det må bare gi' dig
sådan et ufatteligt kick!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 15:18

On Mon, 15 Sep 2003 16:01:40 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrotd:

> [...]
>kunne tvære rundt i hvad folk kunne, skulle og burde... Det må bare gi' dig

...Sikke noget pis at fyre af , hvad hvis det var dig der havde været
nabokonen der blev overfaldet af hunden ? ville du så ikke have været
glad hvis tidligere ofre i det mindste havde prøvet at få den aflivet
ved at ringe til politiet ?

Det er sku ikke mig der tværer rundt i noget pjat her ! hvad med dem
der ikke mente at den skulle aflives ? hvad med dem der mente at det
var figuranten"ulla" der havde dummet sig dengang ? nu kan de vist
godt se at hunden var syg ikke !

så det har intet med at være bagklog at gøre, men noget med at være
ansvarlig borger og ikke kun tænke på sig selv, ikke kun tænke : nå
jeg overlevede at blive bidt i halsen og armen, så må de næste der
bliver bidt tage det "beskidte" job og ringe til politiet.

det kunne lige så godt have været et barn, ville jeg så også have
været bagklog fordi jeg siger at det første offer burde have ringet
til politiet ?

hvis en hund bidder en dame i halsen så skal den da meldes til
politiet ! kan det være så svært at forstå ?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 15:23

> [...]

>kunne tvære rundt i hvad folk kunne, skulle og burde... Det må bare gi' dig

,Desuden sagde jeg dengang at det burde meldes til politiet ! så det
har intet med at få et kick at gøre ej heller intet med bagklogskab at
gøre.

Jeg siger bare min mening og jeg fatter ikke at nogen kan undlade at
melde det til politiet hvis de bliver angrebet og bidt i armen og
halsen, både af hensyn til de fremtidige ofre" som jeg også skrev
dengang" og af hensyn til alle de ansvarlige schæferejere der nu
sikkert skal se en ny avisoverskrift om racen pga at nogen har været
bange for at ringe til politiet, og andre har været dybt uansvarlige
hundeejere.

Fra : Per,,,,,

Dato : 15-09-03 16:10

On Mon, 15 Sep 2003 14:30:06 +0200, Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> at fjerne en omstrejfende kat fra sin grund
> og har IKKE pligt til at yde erstatning,
> hvis dyret ved fjernelsen kommer til skade eller omkommer.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Per

Fra : Per,,,,,

Dato : 15-09-03 16:11

> [...]

other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know

Per, det er vist her posten hører hjemme