Fra analog til ISDN, hvordan og hvor meget~
Fra : Mona & Michael

Dato : 08-04-01 16:36

Hejsa.

Jeg overvejer at skifte til ISDN (endelig), men har
brug for at vide lidt mere.

Har tidligere forhørt mig om priser osv. og fandt
dengang ud af, at der udover prise på ISDN-start-
pakke ville komme omkostninger til telefonmand
på ca. kr. 800-1.000 + omformer eller sådan noget
til mine gamle telefoner, kr. ca. 1.500-2.000.
(Dét var for dyrt!)

Nu kender jeg imidlertidig én, som fortæller at det
ikke behøver at koste mere end startpakken.

Hvad siger I her?

Er det til at finde ud af selv at montere og installere
diverse vedr. ISDN?

Jeg har kun analoge telefoner, som jeg gerne vil
beholde. Kan det lade sig gøre?

Kan nogen forklare hvordan jeg gør/får gjort?

Samtidig overvejer jeg at skifte fra TeleDanmark
fastnet til Sonofon fastnet. Kan det bedst betale sig
at få ISDN før eller efter jeg skifter?

Hvordan er servicen/forbindelsen i de to selskaber?

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 16:55

"Mona & Michael" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at skifte til ISDN (endelig), men har
> brug for at vide lidt mere.

Klogt. (begge dele)

> Nu kender jeg imidlertidig én, som fortæller at det
> ikke behøver at koste mere end startpakken.

Korrekt

> Hvad siger I her?

349 Gør Det Selv
949 Med Tekniker

> Er det til at finde ud af selv at montere og installere
> diverse vedr. ISDN?

Ja

> Jeg har kun analoge telefoner, som jeg gerne vil
> beholde. Kan det lade sig gøre?

Ja, der følger en "konverter" med i pakken

Se evt på www.teledanmark.dk / Fastnet / ISDN

> Samtidig overvejer jeg at skifte fra TeleDanmark
> fastnet til Sonofon fastnet. Kan det bedst betale sig
> at få ISDN før eller efter jeg skifter?

Det må du spørge Sonofon om

> Hvordan er servicen/forbindelsen i de to selskaber?

Ingen kommentarer

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : N/A

Dato : 26-04-01 10:22

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-04-01 10:22

MBS skrev i meddelelsen ...
>I skal først og fremmest have en NT box. De er ofte på tilbud i din lokale
>TDC telebutik (NT-box + ISDN modem + vejledning).

Næsten rigtigt - men NT-boksen er ikke på tilbud - men gratis, da den er
Tele Danmarks ejendom og man låner den gratis....

Det man betaler for konvertering af linien og de ændringer, der skal laves
på centralen samt for ISDN-adapteren ("modem").......

--
M.v.h.
Jan Vestergaard