Kattemalt
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-09-03 09:45

Hejsa!

Min mco kastede i går en enorm hårbolle op, og så var det jeg tænkte, om jeg
skulle prøve med noget kattemalt, inden det resulterer i en regulær
forstoppelse. Men hvordan er det nu lige med det? Jeg ved godt der står på
tuben, hvor meget jeg skal give ham, men er det noget han skal have hele
tiden som forebyggende, eller er det noget man giver som en slags "kur"? Og
hvor længe skal han have det?

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Niels Peter

Dato : 15-09-03 14:17

Helle Frederiksen wrote:
> [...]
> noget han skal have hele tiden som forebyggende, eller er det noget
> man giver som en slags "kur"? Og hvor længe skal han have det?

Jeg ved ikke så meget om kattemalt, men er der ikke noget om, at flere
af de seriøse kattefoderfabrikanter netop har lavet særlige
"hårbollevarianter" af deres foder? Du kunne jo prøve at sætte ham på
sådan et foder ...

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 15-09-03 19:08

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tuben, hvor meget jeg skal give ham, men er det noget han skal have hele
> tiden som forebyggende, eller er det noget man giver som en slags "kur"?

Hej Helle

Jeg er lige begyndt at bruge kattemalt - har vel brugt det i en uge nu - og
resultatet er tydeligt. - jeg har en perser, som ca dagligt har kastet en
hårbolle op - og siden jeg begyndte for en uge siden - har der været en. -
og det var dagen efter - og det skal jo også lige begynde at virke.

Jeg fik at vide - jeg skulle give ham to gange om dagen den første uge - og
så nedsætte forbruget lidt - til måske en gang hver anden dag. - heldigvis
guffer han det i sig som slik , så der er ingen problemer der. - jeg giver
ham ca 2 cm morgen og aften, dvs nu vil jeg så til at give ham det en gang
om dagen istedet for.

katja

Fra : Doris

Dato : 15-09-03 21:49

Jamen katte skal da kaste deres hårboller op, hvor bliver alt det hår de
slikker i sig ellers af, eller er jeg helt på sidespor ?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-09-03 22:09

In article <3f6625b4$0$24626$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Doris
<xdoris@mail.tele.dk> wrote:

> Jamen katte skal da kaste deres hårboller op, hvor bliver alt det hår de
> slikker i sig ellers af, eller er jeg helt på sidespor ?

Det kommer med ud af bagvejen
Den ene af mine kaster hår op, den anden gør ikke. Jeg tror det kommer
an på den enkelte kat

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 16-09-03 14:01

Hej Katja og Niels Peter.

Tak til jer begge for svarene.
Jeg er nok tilbøjelig til at tage lidt fra begge svar og bruge .

Jeg havde også selv tænkt på at prøve noget specialfoder. Jeg ved så bare
ikke, om det forhindrer hårboller fuldstændig? Men der kunne man måske bruge
malt som akutbehandling, hvis det bliver nødvendigt. Det skal også lige
siges, at det ikke er hver dag han kaster hårboller op, men når han gør, er
de til gengæld store.

Lyder det som en fornuftig fremgangmåde?

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Niels Peter

Dato : 16-09-03 14:01

Helle Frederiksen wrote:

> Jeg havde også selv tænkt på at prøve noget specialfoder. Jeg ved så
> bare ikke, om det forhindrer hårboller fuldstændig?

Hos nogle kan det sikkert, hos os andre formindsker det måske "bare"
problemet.

Ja, det synes jeg

Niels Peter

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-09-03 15:02

> [...]
er
> de til gengæld store.
>
> Lyder det som en fornuftig fremgangmåde?

Det lyder absolut som en god ide - jeg glemte nemlig helt at sige det med
hairballcontrol

Det har så absolut en betydning at kattene får dette foder.
Jeg kan anbefale Hills variant.

Den har jeg i længere tid brugt, så købte jeg 10 kilo Royal Canin Perser -
fordi jeg kunne få det næsten kastet i nakken - og folk ofte taler positivt
om dette foder. - Og selvom der også skulle være noget hairballcontrolnoget
i - blev hårbollerne klart værre efter jeg begyndte at benytte dette foder.
så næste gang der købes foder, bliver det Hills igen

katja

Fra : Pia Thomsen

Dato : 16-09-03 18:57

> [...]
bruge
> malt som akutbehandling, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg har selv haft en kat med tendense til hårbolde...det foregik min. en
gang hver 2. dag Jeg fodrede i forvejen med IAMS, så da deres Hairball
Control variant kom på markedet prøvede jeg den - og det virkede!!! Siden
var det extremt sjældent, han kastede hårbolde op...noget der ligner en gang
hver 2. måned

Så det foder kan jeg helt klart anbefale!!!!

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk