Wirelees internetbøvl
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-03 16:40

jeg har fået et nyr problem med et netværk:

jeg kan se alle pc'er i arbejdsgruppen men jeg kan ikke komme på internet
fra den ene pc.

der er tale om følgende udsty/konfiguration:
Router: Netgear FR114P, kører som dhcp server 192.168.0.2 - 192.168.0.100

Wireless AP: D-link DWL-900AP+, kører som accesspoint, dhcp server slået til
192.168.0.101 - 192.168.0.199

Wireless repeater: D-link DWL-900AP+, kører som repeater.

PC1 er tilslutet routeren og her er der ingen problemer. Den kan se internet
og PC2, her ip 192.168.0.103

PC2 er tilslutet det trådløse netværk med et D-link DWL-520+ PCI adaptor, og
kan se PC1 men ikke internet, har ip 192.168.0.101

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-03 17:21

"Frank" <-> wrote:

> [...]
>
>PC2 er tilslutet det trådløse netværk med et D-link DWL-520+ PCI adaptor, og
>kan se PC1 men ikke internet, har ip 192.168.0.101

Hvis du kører IPCONFIG /ALL på en kommandolinie på begge maskiner
vil du formentlig opdage at PC2 mangler DNS-servere og
Standard-Gateway.

Jeg kender ikke dit DLink Accesspoint, men i min egen Topcom opsætning
har jeg afbrudt DHCP serveren, så de trådløse maskiner får tildelt
ip-adresse mv fra bredbåndsrouteren.

Alternativt kan lave en manuel opsætning i den bærbare.

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 21:45

> [...]
> ip-adresse mv fra bredbåndsrouteren.
>
> Alternativt kan lave en manuel opsætning i den bærbare.

Sådan!!!!!

Det var det der skulle til, Tak!

Frank