Equilibrium - overset film?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-03 12:29

Synd at en så fed actionfilm er så "usynlig" - denne film ville jeg da gerne
ha set i biffen (var den det?)
Christian Bale burde helt klart være mere fremme end han er - men måske det
ændrer sig med Batman
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Taba

Dato : 14-09-03 13:13

> Synd at en så fed actionfilm er så "usynlig" - denne film ville jeg da
gerne
> ha set i biffen (var den det?)

Tror det ikke (men ved det ikke)....

> Christian Bale burde helt klart være mere fremme end han er - men måske
det
> ændrer sig med Batman

Hehe, jeg synes også han er meget god i Equilibrium (som IMHO var bedre end
Matrix 2)

/Taba

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-03 13:24

> Hehe, jeg synes også han er meget god i Equilibrium (som IMHO var bedre
end
> Matrix 2)

En svær sammenligning - jeg kan godt lide dem begge
Bortset fra Bale's tøj (Neo's aflagte?) og nogle specielle actionsekvenser
har filmene jo ikke meget tilfælles.

Fra : Sonny

Dato : 14-09-03 14:46

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse: "En svær sammenligning - jeg kan
godt lide dem begge"

- Equilibrium var middelmådig grænsende til kedelig men stadig bedre
"Matrix Reloaded" ... næ, lad os få en "rigtig" filmatisering af
"Fahrenheit 451" (ikke en kritik af Truffeau men af Kurt Wimmer) - Frank
Darabont kan måske gøre det?? Eller Mel Gibson, som på et tidspunkt var
tilknyttet projektet...

Sonny

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 14-09-03 15:00

Sonny wrote:

> næ, lad os få en "rigtig" filmatisering af "Fahrenheit 451"

Ack, med et lige så stort antiklimaks af en slutning?! Den bog,
spændende og interessant, som den nok er, finder jeg temmelig
overvurderet - særligt grundet slutningen. Men den kan man nok
(over?)fortolke sig til at acceptere.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-09-03 16:48

> [...]
> "Fahrenheit 451" (ikke en kritik af Truffeau men af Kurt Wimmer) - Frank
> Darabont kan måske gøre det?? Eller Mel Gibson, som på et tidspunkt var

Ifølge IMDB http://www.imdb.com/title/tt0360556/combined ser der faktisk ud
til at der allerede ER en ny Fahrenheit 451 i preproduction.

Jeg holder nu også på at der er mere Fahrenheit 451 end The Matrix i
Equilibrium, som iøvrigt IMO er en rigtig fed film.
Men det er da klart man ikke kan lade være med at tænke på Matrix, når man
ser slås kampene.

En af grundene til at Equilibrium ikke er blevet mere udbredt end den er,
kunne være at folk har samme problem som mig. Jeg kan simpelthen ikke
udtale/huske den der skide titel! ;)

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Taba

Dato : 14-09-03 19:47

> [...]
> Equilibrium, som iøvrigt IMO er en rigtig fed film.
> Men det er da klart man ikke kan lade være med at tænke på Matrix, når man

Jeg må vist til at få læst den bog
Fik læst "1984" i sommerferien, men studierne er stramme lige nu så det at
læse har man nok af i dem :-/
Ang. kampene i Equilibrium så synes jeg de er en anelse "friskere" på en
måde, mere gennmslagskraft end dem i matrix. Dem i matrix er kunstige på en
måde, for mange effekter og wires (og for meget kamp). I Equilibrium er det
lige på og hårdt, specielt hvor han står midt i en gruppe sortklædte mænd i
lange læderfrakker

> En af grundene til at Equilibrium ikke er blevet mere udbredt end den er,
> kunne være at folk har samme problem som mig. Jeg kan simpelthen ikke
> udtale/huske den der skide titel! ;)

Hehe
Titlen betyder "ligevægt" (engelsk ord, om det stammer fra engelsk ved jeg
ikke, men det indgår i deres ordforråd både i US og UK engelsk).

/Taba

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 16-09-03 10:44

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> lige på og hårdt, specielt hvor han står midt i en gruppe sortklædte mænd

Ja, nemlig - lige på og hårdt. Jeg synes også, at den var ret
god.Overraskende god endda.

Derfor hedder filmen også "Cubic" her i Danmark, men jeg ved ikke, om det er
så meget bedre!

> Hehe
> Titlen betyder "ligevægt" (engelsk ord, om det stammer fra engelsk ved jeg
> ikke, men det indgår i deres ordforråd både i US og UK engelsk).

Det stammer fra latin

> /Taba

Mvh
Mads

Fra : Morten DH

Dato : 15-09-03 15:11

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
> En af grundene til at Equilibrium ikke er blevet mere udbredt end den er,
> kunne være at folk har samme problem som mig. Jeg kan simpelthen ikke
> udtale/huske den der skide titel! ;)

Hmm mon det er derfor den hedder Cubic i DK

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-09-03 09:51

Morten DH wrote:
> Hmm mon det er derfor den hedder Cubic i DK

Nej. Det er den der kortfilm med ham Kurt.

/jim

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 16-09-03 10:45

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er den der kortfilm med ham Kurt.
>
> /jim

Niks, den er god nok. Filmen hedder Cubic her i DK:

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2037&vare_i
d=292194

Fra : Taba

Dato : 14-09-03 15:36

> En svær sammenligning - jeg kan godt lide dem begge
> Bortset fra Bale's tøj (Neo's aflagte?) og nogle specielle actionsekvenser
> har filmene jo ikke meget tilfælles.

Ja, svær sammenligning, men jeg synes at Equilibrium ligner matrix 1 mere
end 2'eren, målt f.eks. kun på forholdet ml. action sekvenser og
dialog/"skuepsil" mens matrix 2 er actionsekvenser med dialog som "half time
shows" ind i mellem

/Taba

Fra : SvendeBent

Dato : 14-09-03 20:22

> [...]
> end 2'eren, målt f.eks. kun på forholdet ml. action sekvenser og
> dialog/"skuepsil" mens matrix 2 er actionsekvenser med dialog som "half

Synes slet ikke man skal sammenligne de film, da de intet har med hinanden
at gøre.

SKULLE jeg dog vælge enten Matrix eller Equailibrium ( også kaldt cubic i
danmark af en eller anden grund ), ville jeg uden tvivl vælge equilibrium da
jeg mener det er en ekstrem fed film med god historie, gode skuespillere og
action scenerne er også gode, selvom kameraet ikke går 360 grader rundt
eller bliver vist i slowmotion eller med computergrafiske pistolkugler.

Synes det er en meget overset film hvilket jeg synes er MEGET ærgeligt da
jeg mener den næsten burde få mere opmærksomhed end Matrix.

mvh SvendeBent :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-09-03 21:25

sniper_Nolight escribió / skrev

> Synd at en s† fed actionfilm er s† "usynlig" - denne film ville jeg
> da gerne ha set i biffen (var den det?)

Hvor kan man så finde en DVD udgave med engelske eller spanske
undertekster? Jeg syntes at alle de steder jeg finder den, har den ingen
undertekster.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per

Dato : 15-09-03 07:39

> [...]
gerne
> ha set i biffen (var den det?)
> Christian Bale burde helt klart være mere fremme end han er - men måske

Jeg syntes filmen er meget B-agtig og utroværdig. Ja vist spiller Bale
ganske godt, men en grinagtig og kliche-fyldt "Big-brother" historie
kombineret med generelt dårlige skuespiller præstationer gør den til en
middelmådig B-film, der sikkert snart ville kunne ses på TV3+.

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-09-03 10:07

Den er ganske udmærket, men den når altså ikke Matrix 2 til sokkeholderne.

Men jeg fik da sådan en "uhhh, jeg glæder mig til Matrix 2 snart kommer"
fornemmelse, da jeg så den.

/jim