Hjælp...når katten har spist en muligvis f~
Fra : Selma Sehic

Dato : 14-09-03 11:49

Hejsa

Min onkels kat er forsvundet på 2 døgn. Sidst han så sin kat var ved 10
tiden da hun kom med en mus/lille rotte med hjem. Han prøvede at tage musen
fra hende, men hun gik med den. Katten er blevet sidst set ved 17 tiden. Så
kan det være hvis katten har spist den mus/rotte som kunne har været
forgiftet at hun selv dør at det?
Skulle lige understreger at katten få rigtig kattemad hjemme, men katte som
katte kan finde for at spise alt muligt.

Vh.
Selma

Fra : Dorthe Koch

Dato : 14-09-03 16:20

> [...]
> Skulle lige understreger at katten få rigtig kattemad hjemme, men katte som
> katte kan finde for at spise alt muligt.

Uha, jeg ved ikke, hvor stor effekt rottegift kan have på katte, men
sundt for dem er det næppe. Jeg kan godt forstå, du er bekymret, men nu
er det jo heldigvis ikke sikkert, musen/rotten har været forgiftet. Kan
det være muligt, at missen bare er på springtur - eller det plejer den
måske ikke at gøre ? Jeg ville ønske, jeg kunne hjælpe, men der er vist
ikke meget andet at gøre, end at vente til katten forhåbentligt dukker
op, og se, hvilken stand den er i.

Håber på det bedste, det er helt sikkert. Lad høre, hvad der sker.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Selma Sehic

Dato : 14-09-03 17:20

Hej Dorthe

Katten er lidt over 1 år og den har aldrig været væk fra huset. Nej, vi ved
ikke om rotten var forgiftet, men da katten og ejeren (min onkel) befinder
sig i et andet land hvor det er normalt at der sættes rottegift til rotte
rundt omkring så denne muligheden ikke er udelukende.
Har selv mistet min første kat på den måde ((

Vh.
Selma

Fra : Pia J

Dato : 14-09-03 19:18

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> wrote in message
> Hej Dorthe
>
> Katten er lidt over 1 år og den har aldrig været væk fra huset. Nej, vi
ved

Jeg er ret sikker på hunde og katte kan dø af rottegift, de får indre
blødninger. Men hvis de kan vil de nok ofte søge hjem i tryghed, hvis de har
det dårligt.

Hvis ikke katten er kastreret/steriliseret kan den jo også være på herretur,
de kan vandre mange kilometer væk for at finde en partner, og deres drifter
er meget større end deres hjemve når de har det sådan. De kan såmænd også
vandre så langt væk at de ikke kan finde hjem igen.

:Pia

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 14-09-03 19:45

> [...]
>
> Jeg er ret sikker på hunde og katte kan dø af rottegift, de får indre
> blødninger. Men hvis de kan vil de nok ofte søge hjem i tryghed, hvis de

Så vidt jeg ved søger katte ikke ingen steder de forbløder bare et eller
andet sted ganske langsom og pinefuld når de indreblødninger starter kan de
jo ikke komme nogen steder, hvis det var min kat ville jeg lede i en kreds
på 0,5-1,5 km. fra hvor den sidst er set med musen, den er jo gået et eller
andet sted hen for at spise den og så er den nok ikke komme så meget
længere, da katten jo nok har snuppet en lur efter den har spist....

/Henrik

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 14-09-03 20:24

Mine forældres gravhund spiste engang en forgiftet rotte men dyrlægen sagde
at det ikke gjorde noget, gravhunden havde det fint og levede længe. Men
måske det kommer an på giftens type og mængde?

Mvh Tina

Fra : Selma Sehic

Dato : 14-09-03 21:52

Det er ikke sikkert at den rotte var forgiftet, men det er mystisk at katten
er forsvundet ca. 7-8 timer efter. Han (min onkel) har kigget alle mulige
steder efter hende, men forgæves. Hun er ikke steriliseret, men få p-piller.
Jeg har hørt men ikke sikker på at hvis katten spise en forgiftet rotte at
den ikke kan dør af det. Jeg håber virkelig at katten vende tilbage, da den
er meget savnet.

Hilsen
Selma

Fra : Selma Sehic

Dato : 15-09-03 23:17

Hej alle
Tak for jeres svar. Katten er fundet idag i godt behold. Hun er blevet
fundet på et tag på et hus, hun kunne åbenbart ikke komme ned. Men det endte
heldigvis godt denne gang

Selma

Fra : Kate

Dato : 17-09-03 22:04

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> wrote in news:bk5di4$18v$1@sunsite.dk:

> Hej alle
> Tak for jeres svar. Katten er fundet idag i godt behold. Hun er
> blevet fundet på et tag på et hus, hun kunne åbenbart ikke komme
> ned. Men det endte heldigvis godt denne gang

Det var godt. Altid dejligt med en lykkelig afslutning

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer