Størrelse af midlertidige filer
Fra : Jacob Riis

Dato : 14-09-03 11:19

Jeg læste lige at en bruger her i gruppen bruger 2,3 GB på sine
midlertidige filer. Selv bruger jeg standardindstillingen på 50 MB i min
browser. Så er det jeg tænker om man kan sige noget om hvad der er den
optimale størrelse på denne disc cache.

Jeg har masser af plads på min harddisk på min harddisk så det er ikke
noget problem men når tilgangen til websiderne ikke bliver hurtigere så
kan jeg jo lige så godt beholde den indstilling jeg har nu. Jeg har en
1024/256 internetforbindelse og bruger en Athlon 700

--
Jacob

Fra : Leo.E

Dato : 14-09-03 18:12

Jacob Riis <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message news:<3f644080$0$6710$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> kan jeg jo lige så godt beholde den indstilling jeg har nu. Jeg har en
> 1024/256 internetforbindelse og bruger en Athlon 700

Det er vist efter smag og behag, problemet kan være, at hvis der er
for mange
midlertigige filer, og man vil hente billeder, bliver de
sansdsynligvis kun gemt som-unavngivet BMP og ikke som det originale
format.
Selv kører jeg med 20 mb og automatisk sletning af dem og cookies,
når jeg lukker browseren, og jeg kan ikke mærke forskel på nettet.
Hilsen: Leo

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-09-03 13:24

Jacob Riis skrev:

> [...]
> i min browser. Så er det jeg tænker om man kan sige noget om hvad
> der er den optimale størrelse på denne disc cache.

Det er svært at sige for det kommer an på hvilke sider man besøger
og hvilken internetforbindelse man sidder med. Hvis man besøger sider
med tung grafik så var det måske en fordel at gemme den tunge grafik
lokalt på disken så den ikke skal hentes hver eneste gang man besøger
siden. Har man en hurtig internetforbindelse så betyder det knap så
meget, men sidder man med et langsomt modem, så er det en fordel at
det der fylder mest allerede ligger i cachen på ens harddisk så det
ikke skal trækkes ned gennem modemet.

Hvis du snakker om Internet Explorer (IE) så kan jeg ikke anbefale
at køre med 2,3 GB afsat til cache for IE går med garanti i spunk
inden du nogensinde får fyldt den cache op. IE er kendt for at blive
ustabil når cachen når en vis størrelse så jeg ville hellere stille
den ned end op hvis jeg var dig. Jeg kører IE og kører for tiden med
en cache på 40 MB. Forbindelsen er 1024/512 ADSL. Med 40 MB har jeg
aldrig oplevet at IE bliver ustabil. Altså f.eks. det fænomen at den
kun vil gemme billeder i *.bmp-formatet, at View > Source ikke virker
osv.

Madsen.