Første skridt på vejn
Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 11:00

I går aftes var den store dag, hvor det første skridt til en
forandring indfandt sig.
Mine katte har deres domicil ude i baggangen, hvor de bliver fodret,
har deres bakke og iøvrigt opholder sig mest, når de da ellers er
indendørs. De har før været i hele huset, men efter at vi fik hund nr.
2 (som IKKE er kattevant) så fortrak de til baggangen.
Det har jeg været lidt ked af, for jeg synes at det var hyggeligt med
en kat på skødet ind imellem.
Men kattene har altså ikke været inde siden Hansen (hund nr. 2) kom
ind i billedet. De kommer dog hver aften for at få noget at spise, og
i går aftes da jeg stod og hældte mad op til dem ude i køkkenet, så
mærker jeg pludselig pels op ad mit ben. Og gudhjælpemig om ikke det
er Mini (min ældste og mest reserverede kat) der stryger sig op ad
mine ben inde i køkkenet. Jeg blev så glad at jeg kunne ha' tudet.
Hundene lå åbenbart og nsorkede inde i stuen, og kom overhovedet ikke
ud under vores lille skrøbelige møde på "farlig grund".
Nu er det første skridt taget, og jeg ser forhåbningsfyldt på
fremtiden. Jeg tror nu på, at mine katte nok skal komme ind igen...
også selvom "mine drenge" (hundene) er i stuen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 14-09-03 11:13

Leyna wrote:
> [...]
> fremtiden. Jeg tror nu på, at mine katte nok skal komme ind igen...
> også selvom "mine drenge" (hundene) er i stuen.

Jeg krydser fingre med tilbageholdt åndedræt
Jeg tror, du skal bevare optimismen - ting som det her /kan/ tage
rigtigt lang tid med katte.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 19:54

On Sun, 14 Sep 2003 12:12:44 +0200, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

>Jeg krydser fingre med tilbageholdt åndedræt
>Jeg tror, du skal bevare optimismen - ting som det her /kan/ tage
>rigtigt lang tid med katte.

Hvis det tager rigtig lang tid, så synes jeg ærlig talt at du skulle
starte med at ånde igen!
Skridt nr 2 er faktisk også opnået, selv om jeg ikke selv har set det.
Vores datter overnattede i vores ene stue i nat, og da kom Mini helt
ind og skulle lige ha' et enkelt strøg ned ad ryggen, før hun dappede
af igen. "Drengene" lå og sov i den anden stue!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Dorthe Koch

Dato : 14-09-03 11:31

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Nøøøj hvor dejligt....glæder mig til at høre den nærmere udvikling.
Hvordan reagere Hansen normalt på kattene - og omvendt ?

Med venlig hilsen
Dorthe - som krydser alt, hvad krydses kan.
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 19:57

On Sun, 14 Sep 2003 12:30:39 +0200, Dorthe Koch <d.kKATTE@BAKKEc.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nøøøj hvor dejligt....glæder mig til at høre den nærmere udvikling.
>Hvordan reagere Hansen normalt på kattene - og omvendt ?

Han gør af dem. Ikke agressivt, men højt og vedholdende, og kattene
bliver bange og løber deres vej.
Mini har hele tiden været det største problem, for hun er slet ikke
hundevant, hvorimod Popsie stort set har været ligeglad med hundene.
Hun har endog været Vaks' foretrukne tyggedyr i en lang periode.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk