mysqldump fra hjemmeside:
Fra : Daniel

Dato : 14-09-03 11:00

Hej alle

Beklager, hvis dette forum ikke er det korrekte at spørge i, men i
mailing.database.mysql kan de ikke rigtigt hjælpe mig, så nu tager jeg
chancen her.

Mit spørgsmål lyder:

Er det muligt at smide et SQL-output fra mysqldump ind i en
PHP-query/execute, der således kan køres på serveren/localhost?

Underligt spørgsmål måske, men der er desværre ikke 'hul' igennem til
MySQL serveren fra denne maskine og jeg kan derfor ikke duplikere
databasen direkte, hvorfor min eneste udvej vil være at få det kørt på
localhost via en PHP-side. Nogen idéer? Kan man måske oprette tabellerne
på anden måde ... gennem en side kørt på localhost (serveren),
posteringerne kan jeg eventuelt klare gennem min admin-side ... Hmmmm,
gode råd?

På forhånd tak

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-09-03 11:01

On Sun, 14 Sep 2003 12:00:24 +0200
Daniel <dsh@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> tabellerne på anden måde ... gennem en side kørt på localhost
> (serveren), posteringerne kan jeg eventuelt klare gennem min

søg i mysql dokumentationen efter infile

Fra : Daniel

Dato : 14-09-03 11:11

Kim Schulz skrev:
> søg i mysql dokumentationen efter infile

Damn! Det var du fa.... hurtig til =)
Jeg prøver ... tak!

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Daniel

Dato : 14-09-03 12:17

> søg i mysql dokumentationen efter infile

Det tyder på at infile bruges til at smide data ind i tabeller, men kan
ikke bruges til at oprette tabellerne - og jeg kan vel således ikke
bruge den til at replikere databasen, når tabellerne endnu ikke er
oprettet ... ?

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Jimmy

Dato : 14-09-03 14:03

"Daniel" <dsh@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> ikke bruges til at oprette tabellerne - og jeg kan vel således ikke
> bruge den til at replikere databasen, når tabellerne endnu ikke er

Kig i man mysqldump efter parametre til at få den til også at oprette
tabeller.

Mvh
Jimmy

Fra : Daniel

Dato : 14-09-03 14:15

> Kig i man mysqldump efter parametre til at få den til også at oprette
> tabeller.

Jeg har dumpet hele databasen, inkl. tabel-struktur, men som jeg læser
syntaksen til infile kan den ikke bruges til at oprette tabellerne, men
'kun' indsætte data i disse. Måske tager jeg fejl?

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Jimmy

Dato : 14-09-03 15:43

> Jeg har dumpet hele databasen, inkl. tabel-struktur, men som jeg læser
> syntaksen til infile kan den ikke bruges til at oprette tabellerne, men
> 'kun' indsætte data i disse. Måske tager jeg fejl?

Jeg har ikke brugt infile, men ellers kan du måske få inspiration ved at se
på kildekoden til phpmyadmin.

Mvh
Jimmy

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 14-09-03 19:58

Hej

> Er det muligt at smide et SQL-output fra mysqldump ind i en
> PHP-query/execute, der således kan køres på serveren/localhost?

Sidst jeg havde en lignende problemstilling, så smed jeg blot phpmyadmin op.
Måske meget, for lidt, men så skulle jeg ikke tænke så meget

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Daniel

Dato : 14-09-03 22:41

> Sidst jeg havde en lignende problemstilling, så smed jeg blot phpmyadmin op.
> Måske meget, for lidt, men så skulle jeg ikke tænke så meget

Ok, tak for hjælpen. Jeg må prøve at se hvad jeg finder ud af, problemet
er bare at jeg ikke har andet adgang til serveren end FTP, så hvis jeg
ikke finder en måde at eksekvere koden på - på localhost/serveren, er
jeg på ski..... =)

Jeg ser hvad jeg finder på. Et Æv bæv! For de lousy server-admins =)

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Jimmy

Dato : 14-09-03 23:15

> Ok, tak for hjælpen. Jeg må prøve at se hvad jeg finder ud af, problemet
> er bare at jeg ikke har andet adgang til serveren end FTP

Det er jo hele pointen med at Emil foreslår phpmyadmin.

Mvh
Jimmy

Fra : Daniel

Dato : 15-09-03 07:27

> Det er jo hele pointen med at Emil foreslår phpmyadmin.

Men som jeg læser Quick Install (afsnit 3) fra phpmyadmin.net, så skal
jeg definere [host] parametren og 'host' kan ikke være andet end
localhost (serveren er ikke denne maskine) ... ville MySQL acceptere mit
hostname, så havde jeg ikke dette problem, hvilket jo er derfor at jeg
skal have alt hvad angår databasen til at eksekveres på serveren (som
jeg altså ikke sidder ved eller kan få adgang til udefra) ... hmmm ...

Men tak for jeres tid,

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Daniel

Dato : 15-09-03 07:45

Daniel skrev:

> [...]

Åhh, jeg er jo et fjols. Selvfølgelig. Hvis siden bliver uploadet
*bliver* det jo også eksekveret på localhost. Damn! =)

Takker,

--
Daniel Henriksen
dsh@vip.cybercity.dk