Voldelige film / Værste ?
Fra : Peter Heide

Dato : 13-09-03 17:42

Den japanske "Ichi the Killer" og franske "Irreversible" slog efter min
mening alle rekorder.

Den japanske kan man på en eller anden måde klare at se,
selvom om volds-og torturscenerne er modbydelige, pgra
af filmens lidt tegneserie-agtige figurer. Det er så "over the top"
så man ligesom kan distancerer sig fra halløjet, selvom en
voldtægtsscene med efterfølgende gennemtæskning ikke
er til at klare uden at kikke væk.

Irreversible derimod er iskold omkring sit emne. Filmen skal
ikke ses med en bagskid på da man simpelthen bliver svimmel
af måden den er blevet optaget på (i perioder). Handlingen
kommer jeg ikke nærmere ind på, den starter såvidt jeg kan se
med slutningen ala Memento ( hvis jeg tager fejl, vil
jeg gerne vide det) Har den mest blæret start og slutning jeg har
set på en film. Jeg ved ikke hvordan de har lavet den slutning
rent teknisk ,men den har en virkning som må batte i en bif.

Den indeholder så også de mest kvalmende scener jeg har
"fornøjelsen" at have set på film: en mand der får smadret sit
ansigt med en brandslukker. Det er skildret meget realistisk.
Folkene bag scenen må have gransket en Retsmedicinsk ord-
bog meget nøje.Også er der den voldtægtsscene filmen er
blevet berygtet for.

Tarantino 2 nye "Kill Bill" vol. 1 & vol. 2 kan umuligt komme
op på det niveau som de 2 ovenstående ligger på hvad angår
vold.

Fra : Sonny

Dato : 13-09-03 18:48

"Peter Heide" skrev:
"Tarantino 2 nye "Kill Bill" vol. 1 & vol. 2 kan umuligt komme op på det
niveau som de 2 ovenstående ligger på hvad angår vold."

Og hvorfor skulle den også det???
-peace
Sonny

Fra : SJ

Dato : 13-09-03 19:42

"Sonny" <Ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Peter Heide" skrev:
> "Tarantino 2 nye "Kill Bill" vol. 1 & vol. 2 kan umuligt komme op på det
> niveau som de 2 ovenstående ligger på hvad angår vold."
>
> Og hvorfor skulle den også det???

Fordi vold i film rules?

Fra : Peter Heide

Dato : 14-09-03 18:05

> Og hvorfor skulle den også det???
> -peace
> Sonny

.......ved en pre-view af filmen ( del 1 ) har den fået den tvivlsomme
ære at være den mest ekstreme voldsfilm ever.

Stod i Ekstra Bladet og de skriver jo kun sandheden !

Fra : Morten DH

Dato : 14-09-03 11:24

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> Den japanske "Ichi the Killer" og franske "Irreversible" slog efter min
> mening alle rekorder.

Hvor finder man Irreversible henne - nu er jeg da nysgerrig

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-09-03 12:14

On Sun, 14 Sep 2003 12:23:34 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Hvor finder man Irreversible henne - nu er jeg da nysgerrig

Kan købes her
http://www3.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=5651

De sender fra UK og Sverige så der kommer ingen told på.

mvh

MA

Fra : Kasper Bang

Dato : 15-09-03 09:08

Morbid Angel wrote:
> Kan købes her
> http://www3.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=5651

Er den monstro udsolgt? Jeg kan ikke få siden frem, og en søgning giver
heller ikke noget resultat. Hvad var prisen?

MVH/Kasper Bang

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-09-03 14:20

On Mon, 15 Sep 2003 10:07:46 +0200, Kasper Bang
<johnnyhefty@hotmail.com> wrote:

>Er den monstro udsolgt? Jeg kan ikke få siden frem, og en søgning giver
>heller ikke noget resultat. Hvad var prisen?
>
>MVH/Kasper Bang

Ja det var sku hurtig udsolgt, nok nogle som har skyndt sig :)

Prisen var 14£ for en reg 2 version du kan købe den lidt dyrere hos
Futureent som reg 1 elller prøve blackstar, choicesdirect eller
bensonworld for reg 2 versioner.

mvh

MA

Fra : Kasper Bang

Dato : 16-09-03 10:34

Morbid Angel wrote:
> [...]
>
> Prisen var 14£ for en reg 2 version du kan købe den lidt dyrere hos
> Futureent som reg 1 elller prøve blackstar, choicesdirect eller

Nu er den tilbage:
http://www3.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=5651

Kørte den også igennem www.dvdpricecheck.co.uk, og der var heldigvis
alternativer på R1.

MVH/Kasper Bang

Fra : CinemaZone.dk - Fred~

Dato : 15-09-03 09:47

Irreversible får dansk bio-premiere d. 28. november.

Frederik Vandrup
CinemaZone.dk

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-09-03 12:14

On Sat, 13 Sep 2003 18:41:56 +0200, "Peter Heide" <peter@heide.1a.dk>
wrote:

Der findes mange film som er mere udpenslende med henhold til vold.
der er en serie som kaldes Guiena Pig tror jeg nok, har ikke selv set
den men hvad jeg hører skulle disse være fuld af torturscener.
Filmen Final Destination 2 har også et par ulækkre scener.
prøv at se på www.absurd-online.dk han har masser af voldsfilm i den
stærke genre.
Jeg har ikke noget imod stærke voldscener og Ichi The Killer er en
glimrende film, men der skal være en mening med galskabet, d.v.s at
jeg gider ikke bare se en film fordi den er ekstrem voldelig.

mvh

MA

Fra : Morten DH

Dato : 15-09-03 15:09

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glimrende film, men der skal være en mening med galskabet, d.v.s at
> jeg gider ikke bare se en film fordi den er ekstrem voldelig.

Så skal du nok holde dig fra indtil flere af Guinea Pig filmene

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-09-03 15:32

On Mon, 15 Sep 2003 16:09:09 +0200, "Morten DH" >
>Så skal du nok holde dig fra indtil flere af Guinea Pig filmene

det har jeg gjort hidtil :)

Mvh

MA

Fra : Per

Dato : 15-09-03 07:45

> [...]
> set på en film. Jeg ved ikke hvordan de har lavet den slutning
> rent teknisk ,men den har en virkning som må batte i en bif.

Irreversible er nok den mest chokerende film jeg har set. Det vold der er i
filmen er så realistisk lavet, at man får det helt skidt. Jeg viste et klip
for min bror og han blev sur fordi jeg havde vist ham det.