Backbone..
Fra : Dark Angel

Dato : 29-11-00 13:45

Hejsa NG

jeg høre ofte at folk snakker om backbone, men hvad er det egentlig, hvordan
fungere det, hvad skal man bruge det til ???

Mvh Morten

Fra : Arne Keller

Dato : 29-11-00 15:44

Hej Morten

"Dark Angel" <dark-angel@12mail.dk> wrote in message
> Hejsa NG
>
> jeg høre ofte at folk snakker om backbone, men hvad er det egentlig, hvordan
> fungere det, hvad skal man bruge det til ???

Backbone er "rygraden" i netværket.

Det fysiske netværk består af en horisontal del, dvs. forbindelsen fra krydsfeltet til den enkelte
arbejdsplads, denne del udføres normalt som en PDS kabling.
Krydsfelterne forbindes med en backbone kabling som ofte består af fiber, hovedsageligt til
datatrafik og kobber som hovedsageligt benyttes til telefoni og andre typer galvaniske forbindelser.
De enkelte bygninger kan så igen forbindes via en campus backbone, som opbygges ligesom bygningens
backbone, bare kraftigere.

Det logiske netværk består af hubs, switche, routere m.m.
Disse enheder forbindes enten direkte eller gennem kablingen for at samle enhederne til et netværk.
Disse forbindelser er det logiske netværks backbone og dermed "rygraden" i hele netværket.

Backbone net etableres ofte redundant, et nedbrud i en virksomheds backbone stopper ofte alle
services til brugeren.

Hvis forbindelserne i backbonen samles i en stor central switch benævnes den ofte som core hvor
udstyret i de enkelte krydsfelter benævnes edge.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation

Fra : Dark Angel

Dato : 30-11-00 16:41

Hejsa

Tak for de gode svar, nu ved jeg da lidt om hvordan backbone fungere...

Med Venlig Hilsen Morten
www.dadesign.dk

Dark Angel <dark-angel@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VP6V5.492$V3.57544@news000.worldonline.dk...