Deling af netexpress - Spil virker IKKE
Fra : "

Dato : 08-04-01 15:06

Vi er 2 gutter der har delt en netexpress forbindelse med gatewayprogrammet
Avirt Gateway. Serveren er sat op til en 169 ip adresse og klienten er sat
til hent automatisk IP. Programmer som ICQ, IE og Outlook Express virker
fint, men klienten kan IKKE joine nogle spilservere.....

Er der nogle der ved hvad dette kan skyldes ???

Mvh KG

Fra : Bent skohorn

Dato : 08-04-01 19:18

"< - = KG = - >" <garmer@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> fint, men klienten kan IKKE joine nogle spilservere.....
>
> Er der nogle der ved hvad dette kan skyldes ???

Har du prøvet at dele forbindelsen med noget andet software? Jeg bruger
sygate her, og alt virker perfekt.

skohorn

Fra : Anders Petersen

Dato : 08-04-01 21:57

Mvh Anders
> Har du prøvet at dele forbindelsen med noget andet software? Jeg bruger
> sygate her, og alt virker perfekt.
>
> skohorn

Yep....vi har forsøgt Sygate flere gange, både 3.0 og 4.0. Lige nu har vi
4.0 inde men selvom både server og klient siger "online" har klienten ikke
forbindelse til internettet. Vi fatter ærlig talt ikke hvad der er galt....
Hvis nogle har erfaringer med sygate og har nogle ideér må i meget gerne
poste dem da vores miniLAN så småt er ved at falde til jorden :(

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-04-01 23:07

Anders Petersen wrote:

> [...]
> Hvis nogle har erfaringer med sygate og har nogle ideér må i meget gerne
> poste dem da vores miniLAN så småt er ved at falde til jorden :(

Jeg har igennem noget tid delt en NE mellem to maskiner. Efter skiftet til
win2000 på maskinen med både ATM og alm. netkort er det blevet utroligt nemt,
det er blot i opkaldsforbindelsen at sætte hak i "share connection" og fortælle
at man vil dele forbindelsen til ethernetkortet. Ethernetkortet har jeg sat til
IP 192.168.0.1 og klienten hedder 192.168.0.2 og har 192.168.0.1 som default
gateway og DNS. Klienten kører nu uden problemer både gamespy, icq, IE og hvad
ved jeg uden at man skal indtaste proxyoplysninger og den slags.

Da begge maskiner kørte 98 var det lidt vanskeligere. Jeg kørte en periode med
winproxy, den tillod post og surf, men ikke spil der krævede særlige porte
åbnet. Jeg skiftede så til WinRoute, som desværre ikke er gratis, men som til
gengæld laver NAT routing, så man slipper for at opsætte proxyadresser.
WinRoute har yderligere et punkt hvor man kan åbne for porte til fx.
counterstrike og lignende, det virkede fint.

Hvilke spil har du problemer med? Jeg kan af erfaring fortælle at CS kræver at
du åbner porte i området fra 27005-27025, deromkring. Portvalget kan nok
beskæres lidt, men jeg har ikke gidet eksperimente med hvilke der kan lukkes og
hvilke der ikke kan.

--
Hygge..
Thomas

Fra : "

Dato : 09-04-01 15:31

> [...]
sat til
> IP 192.168.0.1 og klienten hedder 192.168.0.2 og har 192.168.0.1 som

Nu skal jeg måske lige skynde mig at sige at det ikke er router vi har men
et ATM modem. Jeg går ud fra du taler om forwarding af porte på router :)

Anyway....vi kører nu sygate 4.0 og det er en mystisk affære. Selvom vi
begge har status "online" virker det ikke ordentligt. Det er som om
programmet skal "provokeres" til at virke, men når det endelig funker funker
det også 100 %.
Vi har endnu ikke fundet ud af hvad det er der gør forskellen på om
programmet virker eller ikke......

Mvh KG

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-04-01 22:02

"< - = KG = - >" wrote:

> Nu skal jeg måske lige skynde mig at sige at det ikke er router vi har men
> et ATM modem. Jeg går ud fra du taler om forwarding af porte på router :)

Nej, det gør jeg ikke. Jeg har heller ikke router og har hidtil bøvlet med at få
den ene maskine til at virke som host for den anden. Jeg har bestilt en router
da jeg synes det er en langt mere logisk fremgangsmåde, men jeg har endnu ikke
modtaget den. I et program som WinRoute er der også mulighed for at mappe porte
op, så "klientmaskinen" får det fornødne hul igennem..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Toranaga

Dato : 09-04-01 10:40

Det er jo langt fra alle spil, der kan køre med via en delt forbindelse. I
mange spil vil kun den ene computer kunne joine en server.