juhuu ! :-)
Fra : Martin Larsen

Dato : 13-09-03 16:28

Så skete det............. Min hvalp lettede ben for første gang !!. Nu er
far's hund blevet en "rigtig" hanhund.

Mvh Martin

-- Der syntes det er rart at hans store hanhund ikke længre tisser som en
pige --

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 16:44

On Sat, 13 Sep 2003 17:27:52 +0200, "Martin Larsen"
<martin0larsen@mail.dk> wrotd:

> [...]
>
>Mvh Martin
>
>-- Der syntes det er rart at hans store hanhund ikke længre tisser som en

,Tillykke jeg glemmer heller ikke den dag min han gjorde det
første gang

Men er han så begyndt at sprede tisduften ved at sparke helt vildt
bagud i jorden så det står op med jord og grus ? den dag bliver man
virkelig stolt !

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-09-03 16:47

> [...]
>
> Men er han så begyndt at sprede tisduften ved at sparke helt vildt
> bagud i jorden så det står op med jord og grus ? den dag bliver man

Nej det er han ikke. Endnu !

han har vist rigeligt at gøre med at stå på tr3 ben uden at vælte ind
igennem hækken

Martin

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 16:55

On Sat, 13 Sep 2003 17:47:22 +0200, "Martin Larsen"
<martin0larsen@mail.dk> wrotd:

>Nej det er han ikke. Endnu !
>
>han har vist rigeligt at gøre med at stå på tr3 ben uden at vælte ind
>igennem hækken
>
>Martin

,min kan stadig godt miste balancen især hvis han skal se smart ud og
kigge bagud samtidig

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 17:02

Punish the deed, not the breed wrote:
> ,Tillykke jeg glemmer heller ikke den dag min han gjorde det
> første gang

En stor dag som bør fejres på behørig vis

> Men er han så begyndt at sprede tisduften ved at sparke helt vildt
> bagud i jorden så det står op med jord og grus ? den dag bliver man
> virkelig stolt !

Øv, det gør Tyson slet ikke, er han så ikke en rigtig hanhund.
Det er garanteret alle de tøser han render med nede på Engen
der har en dårlig inflydelse og bilder ham ind at det er noget svineri ;(

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 17:19

On Sat, 13 Sep 2003 18:01:33 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>Det er garanteret alle de tøser han render med nede på Engen
>der har en dårlig inflydelse og bilder ham ind at det er noget svineri ;(

,,du skal da bare rose ham helt vildt første gang han gør det
håber man bare at der ikke er for mange andre på gaden, når du
pludselig hopper op og ned og råber dyyyyygtig imens hunden hopper med
og gør af glæde så gør han det også næste gang kan man håbe

Der er også nogle tæver der gør det, ligesom der er nogle tæver der
også letter ben, det ser dog knap så smart ud når de prøver at lette
ben lidt ligesom når kvinder bliver soldater eller andre
mandeting, det virker bare ikke helt rigtigt vel, de skulle nok holde
sig til det de er gode til

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 20:15

> [...]
> pludselig hopper op og ned og råber dyyyyygtig imens hunden hopper med
> og gør af glæde så gør han det også næste gang kan man håbe

Det skal jeg huske, men jeg tror aldrig jeg har set ham gører det ;)

> Der er også nogle tæver der gør det, ligesom der er nogle tæver der
> også letter ben, det ser dog knap så smart ud når de prøver at lette
> ben

Ja, det ser en smule kikset ud.

> lidt ligesom når kvinder bliver soldater eller andre
> mandeting, det virker bare ikke helt rigtigt vel, de skulle nok holde
> sig til det de er gode til

Så Punish nu får du ørertæver igen, bare vent.
Jeg henter straks popcorn og cola

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 20:36

> [...]
>
>Ja, det ser en smule kikset ud.

>Så Punish nu får du ørertæver igen, bare vent.

, jammen jeg er jo vand til det .-) og inderst inde ved vi jo
godt at en kvinde aldrig rigtig vil kunne blive en _rigtig_ soldat,
ligesom en tæve aldrig vil kunne pisse som en rigtig hanhund, men at
hun er valgt fordi regeringen har pålagt militæret at optage et vist
antal kvinder så de ikke får balade med venstrefløjen og rødstrømperne
..

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 21:25

> [...]
> hun er valgt fordi regeringen har pålagt militæret at optage et vist
> antal kvinder så de ikke får balade med venstrefløjen og rødstrømperne

Jeg synes ikke rigtigt at du kan få liv i dem i aften ;)
Det kan værer at du bare får den kolde skulder nu ;(
og mig som lige havde poppet cornene og åbnet colaen
Der må da komme bare EN spydig bemærkning retur
ellers bliver jeg altså skuffet og går grædene i seng ;(

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 21:51

On Sat, 13 Sep 2003 22:25:29 +0200, "Pwh"
> [...]

>Der må da komme bare EN spydig bemærkning retur
>ellers bliver jeg altså skuffet og går grædene i seng ;(

,,ja måske har jeg ikke været provokerene nok

Jeg kan da lige hurtigt fortælle om hvad min fars gamle arbejdskolega
gjorde for at få konens kat til at lade være med at gå oppe på
køkkenbordet, for det syntes han at var lidt ulækkert ! Det er faktisk
et rigtig godt triks som er til fri afbenyttelse men man skal have
elkomfur, det bliver nok for vildt med gas *LOL* nå nu kommer rådet,
og det _virker_ Man holder katten væk fra køkkenet og imens tænder man
alle 4 kogeplader på højeste varme "6" og lader det stå ½time cirka,
så de er rødglødende, hvorefter man tager katten og kaster den op på
køkkenbordet/kogepladerne , og VUPTI den går aldrig derop igen

Jeg burde have penge for at øse ud af min katteviden og så en lørdag
aften stik den, hvemsom helst. jeg har et par kattehistorier
mere hvis nogen er interseret *LOL*

Fra : Pwh

Dato : 14-09-03 19:08

> [...]
> så de er rødglødende, hvorefter man tager katten og kaster den op på
> køkkenbordet/kogepladerne , og VUPTI den går aldrig derop igen

Det er vist det man kalder dyreplageri, jeg skal undlade at fortælle hvad jeg
ville gører ved sådan et fjols hvis jeg så det :-@

> Jeg burde have penge for at øse ud af min katteviden og så en lørdag
> aften stik den, hvemsom helst. jeg har et par kattehistorier
> mere hvis nogen er interseret *LOL*

Kom endelig med dem, den der var godt nok lige stærk nok ;)
Ja, det kan da godt værer at du har en fremtid som proffesionel katteplager

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 20:25

>Det er vist det man kalder dyreplageri, jeg skal undlade at fortælle hvad jeg
>ville gører ved sådan et fjols hvis jeg så det :-@

,,,,,jammen hvad skulle manden dog gøre ? jeg tvivler på at man kan
lære en kat ikke at vade rundt over det hele når man ikke er hjemme!?
der var kattehår i maden, og det giver jeg ham da ret i at er ulækkert
! og konen elskede jo katten og den skulle absolut ikke lukkes ude
nogen steder mente hun , så måtte manden jo handle, selvfølgelig var
det lidt synd for katten men han vidste jo ikke hvad han skulle gøre.

>Kom endelig med dem, den der var godt nok lige stærk nok ;)
>Ja, det kan da godt værer at du har en fremtid som proffesionel katteplager
>
>/Jens

,,,,,,,,,,nej jeg kunne aldrig finde på at være katteplager!! måske
lidt dengang man var 10-15år og havde luftgevær, men den tid er ovre
*lol*,men hvor usympatisk det end lyder kan jeg godt grine af det når
det bare er en historie om en kat men tilgængæld kommer der heller
aldrig en kat ind i mit hjem så det er ikke noget problem. Den dag i
dag kunne jeg da aldrig finde på at være ond imod nogen katte, de kan
jo ikke gøre for at jeg ikke kan lide dem, jeg har enda også et par
gange bremset for en kat i bilen, mest fordi man jo godt et kort
øjeblik kan blive i tvivl om det er en lille hund *lol*

Nej jeg tør ikke komme med flere historier, de er nok for hardcore,
selv om jeg godt kunne have lidt lyst til at fortælle lidt men det
ender jo bare med at ingers kattehjem finder frem til mig og går amok

Fra : Ann K

Dato : 15-09-03 00:04

>selvfølgelig var
det lidt synd for katten men han vidste jo ikke hvad han skulle gøre.

<> Kan man ikke finde på andet end at skade et dyr, fordi dets adfærd er
generende, skulle man måske overveje at bo et sted, hvor dyret _ikke_
bor!!!!

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 15-09-03 06:56

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
> [...]
>
> <> Kan man ikke finde på andet end at skade et dyr, fordi dets adfærd er
> generende, skulle man måske overveje at bo et sted, hvor dyret _ikke_

Jep, jeg ved godt hvem der var røget ud, og det var ikke katten....

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 09:49

On Mon, 15 Sep 2003 01:04:26 +0200, "Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrotd:

> [...]
>
><> Kan man ikke finde på andet end at skade et dyr, fordi dets adfærd er
>generende, skulle man måske overveje at bo et sted, hvor dyret _ikke_

,,,,,,,,,ja men sådan valgte han altså ikke, han kunne jo godt lide
konen, men ikke hendes kat, og nu har han både konen, og en kat der
ikke går på køkkenbordet

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-09-03 09:51

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> ,,,,,,,,,ja men sådan valgte han altså ikke, han kunne jo godt lide
> konen, men ikke hendes kat, og nu har han både konen, og en kat der
> ikke går på køkkenbordet

Det havde han ikke haft med mig!

Han havde haft 2 brændte hænder og ingen kone og ingen kat!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 12:03

On Mon, 15 Sep 2003 10:50:40 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
>
>Det havde han ikke haft med mig!
>
>Han havde haft 2 brændte hænder og ingen kone og ingen kat!!

,,Jammen han kan jo ikke gøre for at katten hoppede op på
køkkenbordet/kogepladen vel jeg prøver bare at fortælle at der er
rigtig mange folk der ikke bryder sig vildt meget om katte, så ved du
det ! og den slags historier burde i faktisk takke mig for, for der er
ikke mange der fortæller dem ellers, og slet ikke til kvinder og
jeg vil fandme have lov til ikke at kunne lide katte, især når jeg
skriver i en NG for hunde .

Fra : TH

Dato : 15-09-03 20:01

> [...]
> ikke mange der fortæller dem ellers, og slet ikke til kvinder og
> jeg vil fandme have lov til ikke at kunne lide katte, især når jeg

Hold kæææft hvor er du langt ude mand!!!
Har du tænkt over hvor mange der ikke kan lide Buller+SBT+Amstaf ??
du er ikke en skid bedre, end den der vil lave etnisk udrensning på hunderacer.

MVH
TH

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 20:15

On 15 Sep 2003 12:00:39 -0700, doubleagentdoubleagent@hotmail.com (TH)
wrotd:

> [...]
>du er ikke en skid bedre, end den der vil lave etnisk udrensning på hunderacer.

,,,,,,,der er da meget forskel på hunde og katte ikke og desuden
har jeg ikke snakket om etnisk udrensning vel .

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Pwh

Dato : 15-09-03 20:52

> [...]
>

> ,,,,,,,der er da meget forskel på hunde og katte ikke og desuden
> har jeg ikke snakket om etnisk udrensning vel .

Jeg synes snart at det mest komiske ved denne kattedebat er at folk
ikke selv kan se komikken i det ;) der er vist nogen der ikke kender
begrebet 'sort humor' ;)

/Jens (der kan grine af det meste)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 20:55

On Mon, 15 Sep 2003 21:51:52 +0200, "Pwh"
> [...]

>Jeg synes snart at det mest komiske ved denne kattedebat er at folk
>ikke selv kan se komikken i det ;) der er vist nogen der ikke kender

,,,enig, folk er fandme seriøse herinde som om jeg gik ind for alt
hvad der står på kattehadersiden *LOL*

Fra : Pwh

Dato : 15-09-03 18:34

Rinnie Ilsøe wrote:
> [...]
>
> Det havde han ikke haft med mig!
>
> Han havde haft 2 brændte hænder og ingen kone og ingen kat!!

Godt svaret ;)

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-09-03 20:38

Mon, 15 Sep 2003 10:50:40 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:
>"Punish the deed, not the breed" skrev...

>Det havde han ikke haft med mig!
>Han havde haft 2 brændte hænder og ingen kone og ingen kat!!

Nemlig!

--
Mvh Sonja hvis sider atter kan ses i al deres skønhed!

Http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-09-03 23:20

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes ikke rigtigt at du kan få liv i dem i aften ;)

Må erkende at det er fordi jeg, sørgeligt men sandt, er enig med Punish i
det her!
....lige så vel som kvinder heller ikke hører hjemme på en fodboldbane. Det
er okay på hygge-holdene, men hvad skal man lige bruge et kvinde-landshold
til??

Nå, det blev OT, så for at komme lidt på sporet igen, så skal jeg ud og
lufte hunden nu!

Fortsat go' aften

Rinnie

Fra : Pwh

Dato : 14-09-03 19:10

Rinnie Ilsøe wrote:
> [...]
> ...lige så vel som kvinder heller ikke hører hjemme på en
> fodboldbane. Det er okay på hygge-holdene, men hvad skal man lige

Hæ, den havde du sgu ikke regnet med Punish ;)

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 20:24

On Sun, 14 Sep 2003 20:09:33 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

>Hæ, den havde du sgu ikke regnet med Punish ;)
>
>/Jens

,,,nej den var kedelig og faktisk er jeg ikke den store
fodboldfan, men ville da godt se noget mere kvindefodbold, så skulle
der bare være regler om hotpants og små toppe ligesom der var i
beachvolley på et tidspunkt

Fra : Pwh

Dato : 15-09-03 18:36

> [...]
> fodboldfan, men ville da godt se noget mere kvindefodbold, så skulle
> der bare være regler om hotpants og små toppe ligesom der var i

LOL nu må du sgu holde op Punish

/Jens

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-09-03 17:55

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message > >
> [...]
>
> Men er han så begyndt at sprede tisduften ved at sparke helt vildt
> bagud i jorden så det står op med jord og grus ? den dag bliver man

Øhhh, der er virkelig nogen ting, piger ikke forstår.....

Eller er det bare mig, der ikke er stolt af min hund, når han gør det der
skrabenoget?

-Trine

Fra : Pia J

Dato : 13-09-03 19:09

> Øhhh, der er virkelig nogen ting, piger ikke forstår.....
>
> Eller er det bare mig, der ikke er stolt af min hund, når han gør det der
> skrabenoget?
>
> -Trine

Det må det være. Her griner vi højst lidt af ham og siger jaja, nu har de
allesammen set du har været her. Vores tæve gør det i øvrigt også og
startede allerede som helt lille.

:Pia

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 15-09-03 20:04

Hej trine

Nej, vi kvinder forstår bl.a. at ikke alle mænd er lige kloge og
at vi jo besidder evnen til at kunne koncentrere os om flere ting på
en gang, det er en gave i sigselv

Vi ved jo også det er en kendsgerning at Gud skabte manden først....og
at man altid starter med en KLADDE Thi hi, sorry drenge, jeg kunne
ikke modstå!

Og jeg er heller ikke stolt af min han når han enkelte gange skraber
bagud, det må være noget med potensforlængelse der får visse mænd til
at synes det er uha så fantasisk..og mangel på forståelse for hvad det
er de signalerer til omgivelserne

Smil og hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 20:24

> [...]
>bagud, det må være noget med potensforlængelse der får visse mænd til
>at synes det er uha så fantasisk..og mangel på forståelse for hvad det

Hvad med om du lod være med at kritisere andre ? og lod være med at
snakke om potensforlængere når du jo er så meget imod personlig
forfølgelse .

fut til mudderkastning

Fra : Leyna

Dato : 16-09-03 09:21

On 15 Sep 2003 12:03:44 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrote:

> [...]
>bagud, det må være noget med potensforlængelse der får visse mænd til
>at synes det er uha så fantasisk..og mangel på forståelse for hvad det

Jeg har altid ment at de signalerer selvsikkerhed. Sådan en "Her
kommer jeg" eller "Det er MIG, der bor her" ting.
Måske jeg har misforstået noget, men ikke desto mindre blev jeg
temmelig stolt og meget glad da min lille, usikre og kastrerede
hanhund forleden aften lettede ben for første gang... i hvert fald når
jeg har set det. Nu har jeg jo kun haft den lille i et par måneder
(genbrugshund), men han er nået langt hvad angår selvsikkerhed på den
tid. Så det er altså ikke kun mænd, der synes at det er noget særligt
at deres hunde letter ben. Min gamle tæve gjorde det iøvrigt også!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-09-03 14:11

On Tue, 16 Sep 2003 10:20:31 +0200, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrotd:

> [...]
>tid. Så det er altså ikke kun mænd, der synes at det er noget særligt
>at deres hunde letter ben. Min gamle tæve gjorde det iøvrigt også!

,,,,,,Det var da rart at høre og ja det er i højeste grad tegn på
selvtilid, nogle vil kalde det dominans, når de sparker bagud for at
sprede tisduften, eller stolt løfter benet for at få sin duft spredet
mere, men det er da også positivt at have en hund der er selvsikker/
dominerende, det har intet med potensforlænger at gøre, at man er glad
for at have en selvsikker hund !

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 16-09-03 20:57

Hej

Til din orientering kan en usikker hund med dominant adfærd godt gøre
det samme, hvad signalerer den så tror du??

Og til dit tidligere indlæg, i denne tråd til mig så har jeg som du
også lov til at fremføre min mening, der var intet direkte personligt
til dig, så læs lige det der står og ikke det du tror der står fordi
du føler dig forfulgt, tak.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Leyna

Dato : 16-09-03 23:16

On 16 Sep 2003 12:56:33 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrote:

>Til din orientering kan en usikker hund med dominant adfærd godt gøre
>det samme, hvad signalerer den så tror du??

Det er en god ting at klippe i indlæg, men lige i dette tilfælde synes
jeg at du har klippet lige tæt nok.
Hvem er det du henvender dig til, og hvad er det du svarer på?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-09-03 08:53

> [...]

>også lov til at fremføre min mening, der var intet direkte personligt
>til dig, så læs lige det der står og ikke det du tror der står fordi

,,,,,når du skriver om potensforlængere , ved alle vist godt at du er
ude på at genere ikke, så drop din mudderkastning.

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 17-09-03 21:44

Hej igen punish

Nu gentager jeg gerne migselv for din skyld alene, jeg har lov at have
MINE meninger ligesom du, også selv om du alene føler dig forfulgt, at
du reagerer må jo betyde at du har et problem med det ord...
Benyt du dig af din egen henvisning, til glæde for flertallet måske.
tak

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Mic

Dato : 17-09-03 09:12

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> wrote in message
> Hej
>
> Til din orientering kan en usikker hund med dominant adfærd godt gøre
> det samme, hvad signalerer den så tror du??

Det ser ikke ud til at der er nogle der ved det Jeannette inkl. mig.

Så hvad er svaret ?

Michael

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-09-03 09:27

On Wed, 17 Sep 2003 10:12:11 +0200, "Mic" <sletmig@jubiimail.dk>
wrotd:

>"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> wrote in message

>Det ser ikke ud til at der er nogle der ved det Jeannette inkl. mig.
>
>Så hvad er svaret ?
>

>Michael

,,,hvis den er usikker signalerer den da ikke selvsikkerhed , måske
den slet ikke er usikker aligevel hvis den samtidig er selvsikker

Men det er det samme jeanette har kommet med i lang tid, at hendes
hund både er usikker og dominerende på samme tid det hænger altså
bare ikke sammen

det ville jo være det samme som at have en selvsikker, usikker hund

er den så sikker på at den er usikker, eller usikker på at den er
sikker ?

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 17-09-03 14:15

> [...]
>
> ,,,hvis den er usikker signalerer den da ikke selvsikkerhed , måske
> den slet ikke er usikker aligevel hvis den samtidig er selvsikker

Øhh, jo Punish. Det er nemlig sådan, at selvsikre hunde ikke har brug for at
gå og puste sig op hele tiden. En usikker hund, derimod vil ofte enten være
skræmt og kravle langs murene, men hvis den har oplevet, at det ikke virker
at smutte sin vej, når noget er skræmmende, så skifter den taktik. Så vil
den begynde at overdrive sine signaler ved at f.eks. rejse hårene hele vejen
ned af ryggen, knurre voldsomt, vise tænder med åben mund, pisse territoriet
overdrevent meget af osv., osv. Simpelthen fordi den ikke føler sig sikker
på sig selv og heller ikke har en fører, den stoler på.

En selvsikker hund, derimod, vil kun have brug for at vise små signaler, da
den stoler så meget på sin egen indflydelse. Ofte vil den også bare vende om
og gå og på den måde vise, at den er situationen overlegen.

Det fungerer lidt som når mennesker, der er for uintelligente til at
debattere sig ud af problemer, begynder at dyrke bodybuilding for at skræmme
deres modstandere væk.....

Det der er vigtigt ved den usikre hund er, at vi er dygtige nok til at tage
ansvar for den. Hjælpe den i alle situationer, den ikke selv kan takle og
helt undgå situationer, der gør den utryg. Langsomt skal den så ved hjælp af
positive associationer lære at takle situationerne, således at den ikke
stresser op og bliver usikker i dem.
Den fejl vi ofte gør er at begynde at putte lydighed på hunden - forlange
at den skal sitte, gå lineføring e.l. når den reagerer på f.eks. andre
hunde. Dette hjælper ikke hunden med dens problem, tværtimod risikerer man,
at usikkerheden bygger sig så meget op, at det en dag kammer over i
aggressivitet. Hundens stressniveau stiger og stiger, og en dag når det op i
det røde felt.

> Men det er det samme jeanette har kommet med i lang tid, at hendes
> hund både er usikker og dominerende på samme tid det hænger altså
> bare ikke sammen

Jo, det hænger sådan set fint sammen! Hvis du absolut vil bruge udtrykket
dominant, så kan den samme hund altså sagtens være både underlegen og
dominant. Den kan for eksempel være dominant over for den anden hund i
hjemmet, men underlegen overfor føreren.

Men i forbindelse med usikkerhed tror jeg nærmere Jeanette taler om
aggressive reaktioner, således at hendes hund er usikker og det viser sig
gennem aggression.

> det ville jo være det samme som at have en selvsikker, usikker hund

Ja, det kan man da også godt have. Min hund er f.eks. utroligt selvsikker
overfor børn, mennesker, opgaver man giver ham osv., men usikker overfor
fyrværkeri, torden og andre hunde.

> er den så sikker på at den er usikker, eller usikker på at den er
> sikker ?

Den er usikker på, om den er sikker - altså usikker på, om den selv skal
takle den situation, den er blevet sat i eller om føreren går ind og gør det
for den.

-Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-09-03 07:40

> [...]
>ned af ryggen, knurre voldsomt, vise tænder med åben mund, pisse territoriet

,,,,,,,,,,,ja en bange hund kan godt være agresiv fordi den ser det
som den bedste mulighed for at klare sig, men det er noget andet end
at være dominerende, for når hunden er dominerende så ER den
selvsikker, det ligger jo i ordet, at hvis man dominerer noget så har
man styr over det og bestemmer over det, og det kan man altså ikke
hvis man er usikker. Så hunden kan ikke være dominerende på samme tid
som den er usikker. Men selvfølgelig kan den som du vist også skriver,
være usikker i nogle situationer og sikker i andre, men aldrig være
dominerende når den i situationen er usikker ! det er jo i sig selv
modsigende.

>En selvsikker hund, derimod, vil kun have brug for at vise små signaler, da
>den stoler så meget på sin egen indflydelse.

,,,,,,,,,,,,,,enig.

Ofte vil den også bare vende om
>og gå og på den måde vise, at den er situationen overlegen.

,,,,,,,,,hvis du mener i et møde med en anden hund ? så vil den aldrig
vende om, men den vil lade den anden hund vende om . Det er altid den
mindst selvsikre hund der viger af eller vender om.

men ellers er jeg enig i at hunden godt kan være usikker i en
situation og sikker i en anden, men ikke begge dele samtidig, det er
jo modsigende ikke en hund kan ikke i en enkelt situation være
både dominerende og usikker, for hvis den er usikker er den jo ikke
dominernende vel .

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 17-09-03 21:53

Hej igen punish

Jeg behøver vist ikke svare for trine har gjort det så glimrende, tak
trine, god forklaring håber også punish måske kunne lære af den

jeg spurgte dig, punish, netop fordi jeg er ved at være klar over at
du ikke ved ret meget om hundesprog, specielt fordi hver gang man ?
dig direkte om et svar på noget med signaler som jeg gjorde her,
svarer du ikke, men taler udenom og prøver at nedgøre andre med din
måde at ikke-svare på.

Tak for dialog og ikke-svar

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-09-03 07:44

On 17 Sep 2003 13:52:57 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:

> [...]
>dig direkte om et svar på noget med signaler som jeg gjorde her,
>svarer du ikke, men taler udenom og prøver at nedgøre andre med din

,,,,,,jeg gidder ikke svare dig når du fra starten begynder at snakke
om potensforlængere og børnehaver ! læs dine egne indlæg igennem og
tænk så på om du selv gad at svare på den slags mudderkastning. Hvis
du lærer at snakke pænt så kan du måske forlange at få svar.

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 16:57

Martin Larsen wrote:
> Så skete det............. Min hvalp lettede ben for første gang !!.
> Nu er far's hund blevet en "rigtig" hanhund.
>
> Mvh Martin

Tilykke, det er en stor dag når han gør det første gang ;)
bliv nu ikke skuffet når han ikke letter ben hver gang endnu.
Så må du selv ned på alle fire og vise ham hvordan det skal gøres
og tag dig ikke af at folk kigger lidt underligt

/Jens