Diablo II save filer
Fra : Kim Jensen

Dato : 13-09-03 15:41

Jeg har taget kopi af mine save filer i Diablo fordi jeg skulle formaterer
computeren, men efter jeg lægger dem i igen vil den ikke vise dem i DiabloII
når jeg starter op. Det har virket før. Er der nogle der har en ide til
hvordan jeg få lagt dem ind igen så det virker, jeg var kommet temmeligt
langt.
kim.jensen@get2net.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 13-09-03 16:01

> [...]
> når jeg starter op. Det har virket før. Er der nogle der har en ide til
> hvordan jeg få lagt dem ind igen så det virker, jeg var kommet temmeligt

uden at være sikker.... måske har du ikke samme version af diablo nu, som du
havde da du gemte de to filer? Det kan godt være filerne kun er kombatible
med dén version af diablo...

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-09-03 16:11

> [...]
du
> havde da du gemte de to filer? Det kan godt være filerne kun er kombatible

Nej det er ikke det som er galt, det er den samme version jeg har
installeret, før og efter.
v.h Kim

Fra : SoftMan Brian

Dato : 13-09-03 22:18

"Kim Jensen" <kim.jensennospam@get2net.dk> wrote in message
> Nej det er ikke det som er galt, det er den samme version jeg har
> installeret, før og efter.
> v.h Kim

med version menes nok patch.... du har hentet patch 1.09 (eller 1.10 hvis du
spillede beta) ik?

Fra : Gerner

Dato : 13-09-03 16:26

On Sat, 13 Sep 2003 16:40:33 +0200, "Kim Jensen" <kim.jensennospam@get2net.dk>
wrote in dk.spil.computer:

Hvorfor sætter du dig ikke ind i brugen af usenet inden du skriver ?
Den ene gruppe du har skrevet til er ikke til computerspil.
Du er ikke nybegynder men laver alligevel en sådan nybegynderfejl.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Mercenary

Dato : 13-09-03 17:01

"Kim Jensen" <kim.jensennospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg starter op. Det har virket før. Er der nogle der har en ide til
> hvordan jeg få lagt dem ind igen så det virker, jeg var kommet temmeligt

Filerne skal ligge i 'Save' mappen hvor du har installeret.
Vær sikker på at du har samtligt filer der tilknyttet hver karakter du har
spillet.
Dvs. 'karakternavn'.d2s, 'karakternavn'.key, 'karakternavn'.map, samt et
ukendt antal der hedder 'karakternavn'.ma(0-??)
Desuden har jeg i mit save katalog en fil der hedder TMP1.$$$ som jeg ikke
aner hvad er til.

Hvis du er smart og har kopieret hele 'Save' mappen er det bare at
overskrive den nye mappe der bliver genereret.

/Merc

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-09-03 09:03

Jammen det er da rigtigt, at jeg ikke er nybegynder. Men et indfald fra min
side, tænkte jeg mig ikke om. Jeg har nu slettet meddelsen I den anden
gruppe, men jeg syndtes at den hørte hjemme også der. Men jeg tog fejl.

Men jeg mangler stadig, svar jeg kan bruge. Da jeg tog "backup" af save
kataloget, tog jeg af samtlige filer. Og derfor skulle det jo også virke.
Men nej, skittet virker ikk!!

v.h Kim

Fra : Gerner

Dato : 14-09-03 10:32

On Sun, 14 Sep 2003 10:03:09 +0200, "Kim Jensen" <kim.jensennospam@get2net.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Men jeg mangler stadig, svar jeg kan bruge. Da jeg tog "backup" af save
>kataloget, tog jeg af samtlige filer. Og derfor skulle det jo også virke.
>Men nej, skittet virker ikk!!

Så kan jeg kun tænke mig at der er een ting du ikke tog højde for og det er
registreringsdatabasen, hvor en info om savegames udmærket kunne befinde sig.

Fra : Ding-Dong

Dato : 14-09-03 10:42

Gerner skrev i en meddelelse
> Så kan jeg kun tænke mig at der er een ting du ikke tog højde for og det
er
> registreringsdatabasen, hvor en info om savegames udmærket kunne befinde
sig.

Jeg vil ikke sige du tager fejl, men det er ikke noget jeg har oplevet før
med D2 eller LoD.
Jeg har, som andre i denne tråd har skrevet, taget backup af mine savegames
og droppet dem der hvor de hørte til igen når den tid kom. Det har aldrig
slået fejl.
Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-03 16:48

In dk.spil.computer, Gerner <nospamadress@postkasse.dk> says...
> Så kan jeg kun tænke mig at der er een ting du ikke tog højde for og det er
> registreringsdatabasen, hvor en info om savegames udmærket kunne befinde sig.

Men det gør der ikke, godnat og sov godt!!!

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 14-09-03 14:42

> [...]
>
> Men jeg mangler stadig, svar jeg kan bruge. Da jeg tog "backup" af save
> kataloget, tog jeg af samtlige filer. Og derfor skulle det jo også virke.
og du er 100 % på at du har installeret nyeste patch (installation er
version 1.07, den nyeste er 1.09), og hvis du spillede med den nyeste kan du
ikke se dine chars når du har geninstalleret, før du har hentet nyeste patch
fra:
http://www.blizzard.com/support/?id=mdt0387p

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-09-03 15:07

> [...]
du
> ikke se dine chars når du har geninstalleret, før du har hentet nyeste

Underligt nok så virker det med opdatring Brian. Der er åbenbart ikke altid
nogle forklaring på hvorfor computere opfører sig som de gør. Den version
jeg havde installeret var den eneste jeg havde. Men de gamle save filer kom
til at virke efter dit råd. Tak for hjælpen.
v.h Kim

Fra : Mercenary

Dato : 14-09-03 17:37

> [...]
kom
> til at virke efter dit råd. Tak for hjælpen.

Gør det sQ nok ikke nemmere at der er noget der ligner 4 versioner af v.
1.09
Den sidste nye hedder vist 1.09d.

/Merc

Fra : Jane

Dato : 14-09-03 21:22

Mercenary skrev i <news:3f649937$0$97183$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Gør det sQ nok ikke nemmere at der er noget der ligner 4 versioner af
> v. 1.09
> Den sidste nye hedder vist 1.09d.

Hvis man har mulighed for internet-adgang er det nemmeste at kalde
op til battlenet, så putter den selv patch på.

Jane