hjemme netværk
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 13-09-03 14:11

Hej gruppe

Jeg har en stationær og en bærbar computer som jeg vil gerne vil have sat op
i et hjemmenetværk, men jeg er ikke så meget inde i hvordan det sættes op,
så det kører bedst.

Den stationære er en 500Mhz p2. Den kører med Windows XP home edition.
Den bærbare er en 2,1 Ghz p4. Den kører med Windows XP home edition.

Der er zonealarm på begge computere.
De er begge tilsluttet en HUB, hvorigennem de har adgang til Internettet.

Nu vil jeg så gerne have t de kan se hinanden, og at de kan dele filer.

Hvis der er nogle der har de vise sten eller bare en udførlig tutorial til
hvorn det skal gøres, så skriv endelig.

Mange glade hilsner fra Rasmus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-03 14:19

"Rasmus Madsen" <dieeckerasmus@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Internettet.
> Nu vil jeg så gerne have t de kan se hinanden, og at de kan dele

Kører du med router? Hvis ikke vil jeg råde dig til at læse tråden Mindre
netværk af Gitte Munch, der finder du også svaret.

ZoneAlarm på begge maskiner skal konfigureres til også at stole på hinanden
så al eller den trafik du nu skal bruge er åben for hinanden.

--
Bjarke Andersen