/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tele2- Hastighed
Fra : Jasper Norman


Dato : 12-09-03 23:01

Hejsa.

Efter 2 udskydelser "lykkedes" det at får Tele2´s 2Mbit linie. Det skal, til
deres forsvar, siges at det foregik helt uden problemer.

Men jeg er blevet skuffet over hastigheden... I forhold til min tidl. TDC
1Mbit linie er der ikke den store forskel. Jeg har på TDC´s testside målt
hastigheden til 2 Mbit på et tidspunkt, men ved downloads fra fx. Tucows.dk
kan jeg ikke tvinge mere end ca. 120 kb/s ud af udstyret.

Er det normalt at man ikke kan downloade med mere end 120 kb/s, hvis ja, kan
det jo ikke betale sig at have en 2Mbit linie.

Da jeg skiftede fra TDC 512 til 1024 VAR der faktisk en fordobling af
hastigheden på alle måder, og på samme måde havde jeg jo lidt regnet med det
samme her.... Men det er måske ønsketænkning?

/Jasper



 
 
Kim Fritze Sillasen ~ (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Kim Fritze Sillasen ~


Dato : 13-09-03 00:02

> Men jeg er blevet skuffet over hastigheden... I forhold til min tidl. TDC
> 1Mbit linie er der ikke den store forskel. Jeg har på TDC´s testside målt
> hastigheden til 2 Mbit på et tidspunkt, men ved downloads fra fx.
Tucows.dk
> kan jeg ikke tvinge mere end ca. 120 kb/s ud af udstyret.

Det er da en overhead der vil noget.

> Da jeg skiftede fra TDC 512 til 1024 VAR der faktisk en fordobling af
> hastigheden på alle måder, og på samme måde havde jeg jo lidt regnet med
det
> samme her.... Men det er måske ønsketænkning?

Det er det nok. TDC (som jeg engang var kunde hos) er de eneste jeg kender,
som kompenserer for overhead ved at skrue op for hastigheden (ellers aner
jeg ikke, hvordan de gør)

Min nuværende linie hos Cybercity skulle egentlig være en 512/128, men i
realiteten er den kun en 384/96 (sådan ca.) og det synes jeg sq er for
ringe. Jeg har tidligere brokket mig herinde over det, men fik at vide, at
det bare var overhead. Jeg synes godt nok 20-25% overhead er helt hen i
vejret. Da jeg i sin tid havde TDC (kun en 256/128) var der fuldt hul
igennem begge veje, altså download på ~32 og upload på ~16 og ikke 24-26 ned
og 11-13 op, som CC gør det.

Du burde nok klage over den sløve hastighed, hvis den bliver ved. Man skal
da have bare tilnærmelsesvis det man betaler for. Også selvom jeg ikke selv
gør det, for det nytter nok ikke at klage igen.

Mvh. Kim



Jasper Norman (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 13-09-03 01:01

Tja. Jeg gider ikke at at "klage" da den sikkert bliver syltet i de 14 dage
jeg har til at fortryde. Men på den anden side, vil jeg ikke droppe TDC
kanon kundeservice for sølle 20 kb/s ekstra. Tele2 2Mbit er som bekendt
samme pris som TDC´s 1 Mbit, og kan det ikke lade sig gøre med bedre
hastighed, kan det sgu være det samme.

Det er vel bare at sende udstyret retur til Tele2. meddele TDC at man har
fortrudt købet af Tele2 og derefter vente på brevet fra Tele2´s advokat der
truer med bål & brand ?

/Jasper



Thomas Wesley Hinton (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 13-09-03 01:11


"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:Kmr8b.346$gp4.137@news.get2net.dk...
>
> Men jeg er blevet skuffet over hastigheden... I forhold til min tidl. TDC
> 1Mbit linie er der ikke den store forskel. Jeg har på TDC´s testside målt
> hastigheden til 2 Mbit på et tidspunkt, men ved downloads fra fx.
Tucows.dk
> kan jeg ikke tvinge mere end ca. 120 kb/s ud af udstyret.

Tele2 har ikke deres eget hardware, de køber båndbredde, og lejer hardware
af TDC.

Eller sagt på en anden måde, du får dit internet fra TDC. Tele2 sender bare
regningen.


Men du kan jo "skifte" "tilbage" til TDC og se om det om du får mere for
pengene ;)


ja det er sent, og jeg kunne ikke lade være.



Andreas Plesner Jaco~ (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 13-09-03 08:15

In article <mft8b.71074$Kb2.3276963@news010.worldonline.dk>, Thomas Wesley Hinton wrote:
>
> Eller sagt på en anden måde, du får dit internet fra TDC. Tele2 sender bare
> regningen.

Nej, TDC leverer en forbindelse til nærmeste Tele2 interconnect,
hvorefter Tele2 tager over, så det er i høj grad Tele2 der leverer
Internet-forbindelsen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Better dead than mellow.

Martin Petersen (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 13-09-03 08:25

Jasper Norman (norman@mail.tele.dk) skrev følgende:
> Hejsa.
>
> Efter 2 udskydelser "lykkedes" det at får Tele2´s 2Mbit linie. Det
> skal, til deres forsvar, siges at det foregik helt uden problemer.
>
> Men jeg er blevet skuffet over hastigheden... I forhold til min tidl.
> TDC 1Mbit linie er der ikke den store forskel. Jeg har på TDC´s
> testside målt hastigheden til 2 Mbit på et tidspunkt, men ved
> downloads fra fx. Tucows.dk kan jeg ikke tvinge mere end ca. 120 kb/s
> ud af udstyret.
>
> Er det normalt at man ikke kan downloade med mere end 120 kb/s, hvis
> ja, kan det jo ikke betale sig at have en 2Mbit linie.
>
> Da jeg skiftede fra TDC 512 til 1024 VAR der faktisk en fordobling af
> hastigheden på alle måder, og på samme måde havde jeg jo lidt regnet
> med det samme her.... Men det er måske ønsketænkning?

Nej.... Træk cirka 8% fra i overhead, så har du den hastighed du betaler
for. Alt andet skal der klages over.

Min CC 2Mbit kører som den skal og har altid gjort det.

- Martin

>
> /Jasper



Jasper Norman (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 13-09-03 11:52

Nej.... Træk cirka 8% fra i overhead, så har du den hastighed du betaler
> for. Alt andet skal der klages over.
>
> Min CC 2Mbit kører som den skal og har altid gjort det.



Vil det sige at du kan downloade fra diverse sider med tæt på 200kb/s ? Jeg
ved naturligvis, at det langt fra, er alle sider der rent faktisk kan levere
200 kb/s

/Jasper



-Thomas H- (13-09-2003)
Kommentar
Fra : -Thomas H-


Dato : 13-09-03 12:03

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:EFC8b.44$fQ1.7@news.get2net.dk...
>
> Vil det sige at du kan downloade fra diverse sider med tæt på 200kb/s ?
Jeg
> ved naturligvis, at det langt fra, er alle sider der rent faktisk kan
levere
> 200 kb/s

Jeg kan med min 2 mbit/s fra TDC downloade med omrkring 230 Kbit/s. Det kan
godt være det ikke er alle sider du kan hente med den hastighed fra, men
tilgengæld kan du hente flere ting på samme tid, med stor hastighed !

Med Venlig Hilsen
-Thomas H



Jack Ryan (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Jack Ryan


Dato : 13-09-03 12:41


"-Thomas H-" <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
news:3f62f95b$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:EFC8b.44$fQ1.7@news.get2net.dk...
> >
> > Vil det sige at du kan downloade fra diverse sider med tæt på 200kb/s ?
> Jeg
> > ved naturligvis, at det langt fra, er alle sider der rent faktisk kan
> levere
> > 200 kb/s
>
> Jeg kan med min 2 mbit/s fra TDC downloade med omrkring 230 Kbit/s. Det
kan
> godt være det ikke er alle sider du kan hente med den hastighed fra, men
> tilgengæld kan du hente flere ting på samme tid, med stor hastighed !
>
> Med Venlig Hilsen
> -Thomas H
>
har selv lige fået en 2 mbit/s fra tele2 og den ligger på 220-230 Kbit/s.

Jack Ryan



Martin Petersen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 15-09-03 09:04

Jasper Norman (norman@mail.tele.dk) skrev følgende:
> Nej.... Træk cirka 8% fra i overhead, så har du den hastighed du
> betaler
>> for. Alt andet skal der klages over.
>>
>> Min CC 2Mbit kører som den skal og har altid gjort det.
>
>
>
> Vil det sige at du kan downloade fra diverse sider med tæt på 200kb/s
> ? Jeg ved naturligvis, at det langt fra, er alle sider der rent
> faktisk kan levere 200 kb/s

220 ligger jeg på stabilt....

- Martin

>
> /Jasper



Poul Hegelund (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Poul Hegelund


Dato : 14-09-03 07:08


> Da jeg skiftede fra TDC 512 til 1024 VAR der faktisk en fordobling af
> hastigheden på alle måder, og på samme måde havde jeg jo lidt regnet med
det
> samme her.... Men det er måske ønsketænkning?

Har skiftet fra TDC 1 Mb til Tele2 2Mb

Jeg testede inden skiftet, så jeg havde en sikker referance. Samme fil,
samme tidspunkt på døgnet.

Test på tucows.tdconline.dk med en fil på 20 Mb giver følgende

Download:
Med TDC sluttede hastigheden på 102 Kb/sek
med Tele2 på 218 Kb/sek


Upload:
Med TDC via FTP til firmaets FTPserver hos Tiscali
Med TDC 26 Kb/sek
med Tele2 57 Kb/sek

Så for mit vedkommende har jeg fået mere end en fordobling.
Det lader til at det rammer lidt tilfældigt.

Hilsen Poul



Bjarke Hansen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-09-03 07:36

"Poul Hegelund" <phep@hotmail.com> wrote in message
news:QAT8b.3$IL2.0@news.get2net.dk...

> Det lader til at det rammer lidt tilfældigt.

Hvis det er tilfældet, så lyder det faktisk lidt mærkeligt... Fordi det ser
ud til at alle går igennem samme gateway hos Tele2.. Derfor kan det faktisk
godt være TDC der ikke levere den båndbredde som skal bruges til traffiken
fra centralen til tele2. Som så er lokalt bestemt. Nu sidder jeg selv via
GPRS og venter på tele2.. Men jeg har prøvet flere gange at trace fra
http://www.webhits.de/visualroute/ og der er alle tele2 kunder gået igennem
130.227.0.70 li49.adsl.tele2.apl.uni2.net



Rene Joergensen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 14-09-03 07:50

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> ud til at alle går igennem samme gateway hos Tele2.. Derfor kan det faktisk
> godt være TDC der ikke levere den båndbredde som skal bruges til traffiken
> fra centralen til tele2. Som så er lokalt bestemt. Nu sidder jeg selv via

Tror du selv på at det er TDCs linier der ikke er store nok, når folk
førhen har kørt fint hos TDC?

--
-René

Bjarke Hansen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-09-03 08:12

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message
news:slrnbm83st.pgd.fox@hal6000.bananas.dk...
> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:
>
> > ud til at alle går igennem samme gateway hos Tele2.. Derfor kan det
faktisk
> > godt være TDC der ikke levere den båndbredde som skal bruges til
traffiken
> > fra centralen til tele2. Som så er lokalt bestemt. Nu sidder jeg selv
via
>
> Tror du selv på at det er TDCs linier der ikke er store nok, når folk
> førhen har kørt fint hos TDC?

hvem ved.. Det kan jo være TDC har sat for lidt båndbredde af til tele2
kunderne... Det kører jo sikkert på andre linier.... Det er lige før jeg vil
tro, at de kunder hvor ping ved første hub er højt.. Så må det være
transmisionslinier fra centralen til første hub som er underdimensioneret..
Og det er jo netop her TDC levere.

Men det er da nok ikke helt forkert at Tele2´s udlandslinier er specielt
gode.. Men det har de nu heller aldrig været.. Heller ikke tilbage i Get2net
dagene med modem.. Der var udlandslinier tit nede, eller overbelastede.



Rene Joergensen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 14-09-03 09:01

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> transmisionslinier fra centralen til første hub som er underdimensioneret..
> Og det er jo netop her TDC levere.

TDC leverer den kapacitet som Tele2 køber sig til, ellers skulle Tele2
nok have nogle muligheder for at komme efter dem.

Der findes jo ganske udemærkede værktøjer til at overvåge at man får den
båndbredde man betaler for.

--
-René

Søren C. Fischer (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-09-03 09:33

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> skrev:

> Der findes jo ganske udemærkede værktøjer til at overvåge at man får
> den båndbredde man betaler for.

Jeg kører nogle gange i løbet af døgnet manuelt en TPTEST3.

Men jeg ville da gerne ha noget der gjorde det automatisk - kan du ikke
nævne et par ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Søren C. Fischer (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-09-03 09:32

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev:

> "Poul Hegelund" <phep@hotmail.com> wrote in message
> news:QAT8b.3$IL2.0@news.get2net.dk...
>
>> Det lader til at det rammer lidt tilfældigt.
>
> der er alle tele2 kunder gået igennem 130.227.0.70
> li49.adsl.tele2.apl.uni2.net

Jeg har massive båndbredde problemer [1], og jeg går ikke igennem den når
jeg helt tilfældigt laver en trace til www.tv2.dk
Derimod går jeg igennem 130.227.0.69

[1] Typisk 350-400 kbit/sek på download på min 1024/256 Tele2ADSL.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Karsten Andersen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 14-09-03 09:42

Sun, 14 Sep 2003 10:32:01 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 21 linier,
i <6IV8b.50$8%3.37@news.get2net.dk>, :

>Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev:
>
>> "Poul Hegelund" <phep@hotmail.com> wrote in message
>> news:QAT8b.3$IL2.0@news.get2net.dk...
>>
>>> Det lader til at det rammer lidt tilfældigt.
>>
>> der er alle tele2 kunder gået igennem 130.227.0.70
>> li49.adsl.tele2.apl.uni2.net
>
>Jeg har massive båndbredde problemer [1], og jeg går ikke igennem den når
>jeg helt tilfældigt laver en trace til www.tv2.dk
>Derimod går jeg igennem 130.227.0.69
Ditto her

>[1] Typisk 350-400 kbit/sek på download på min 1024/256 Tele2ADSL.
Ser bare udtil min linie er lavet om til 512/256

--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Bjarke Hansen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-09-03 09:48

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> wrote in message
news:9ca8mv0vnnum37auih7jvnkjk1nigsuc8o@4ax.com...

> >Jeg har massive båndbredde problemer [1], og jeg går ikke igennem den når
> >jeg helt tilfældigt laver en trace til www.tv2.dk
> >Derimod går jeg igennem 130.227.0.69
> Ditto her

Men retur patchen som det vist kaldes, går igennem 130.227.0.70 for Søren..
Men hov, din går igennem 130.228.18.57 pos5-0.val1-core.bb.uni2.net

Det må være en central som tele2 selv har udstyr på, er mit gæt... Er det i
Valby du bor?



Bjarke Hansen (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-09-03 09:54

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> wrote in message
news:9ca8mv0vnnum37auih7jvnkjk1nigsuc8o@4ax.com...

> >Jeg har massive båndbredde problemer [1], og jeg går ikke igennem den når
> >jeg helt tilfældigt laver en trace til www.tv2.dk
> >Derimod går jeg igennem 130.227.0.69
> Ditto her

Men retur patchen som det vist kaldes, går igennem 130.227.0.70 for jer
begge..

fx

===========================================================
=== VisualRoute (R) 7.2a report on 14-09-2003 10:51:24 ===
===========================================================

Report for 192.38.236.229 [192.38.236.229.ip.tele2adsl.dk]

Analysis: '192.38.236.229' [192.38.236.229.ip.tele2adsl.dk] was found in 16
hops (TTL=114).

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
----
| Hop | %Loss | IP Address | Node Name | Location
| Tzone | ms | Graph | Network |
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
----
| 0 | | 213.83.55.70 | traceroute.webhits.de |
Frankfurt, Germany | * | | | Webhits Internet Design GmbH
|
| 1 | | 213.83.55.69 | gw-traceroute.webhits.de |
Frankfurt, Germany | * | 0 | x | Webhits Internet Design GmbH
|
| 2 | | 213.83.57.33 | c3.f.de.plusline.net |
Frankfurt, Germany | * | 0 | x | Plus.line Systemhaus GmbH
|
| 3 | | 213.83.57.17 | c1.f.de.plusline.net |
Frankfurt, Germany | * | 0 | x | Plus.line Systemhaus GmbH
|
| 4 | | 216.200.116.221 | 303.ge6-0.er1b.fra1.de.mfnx.net | -
| | 0 | x | Abovenet Communications, Inc ABOVENET-5 |
| 5 | | 216.200.116.138 | so-2-1-0.cr1.fra1.de.mfnx.net | -
| | 0 | x | Abovenet Communications, Inc ABOVENET-5 |
| 6 | | 64.125.31.137 | pos11-0.cr2.cdg2.fr.above.net | Paris,
France | * | 9 | x | Abovenet Communications, Inc
ABOVENET |
| 7 | | 64.125.31.125 | pos3-0.cr1.cdg2.fr.above.net | Paris,
France | * | 9 | x | Abovenet Communications, Inc
ABOVENET |
| 8 | | 208.184.231.213 | pos5-0.mpr1.cdg4.fr.above.net | Paris,
France | * | 9 | x | Abovenet Communications, Inc
ABOVENET-6 |
| 9 | | 194.68.129.162 | tele2.sfinx.tm.fr | -
| | 10 | x | Service for French INternet eXchange |
| 10 | | 130.244.193.226 | lon2-core.pos0-1.swip.net | -
| | 19 | x | Swipnet backbone |
| 11 | | 130.244.193.153 | lon1-core.pos0-0.swip.net | -
| | 19 | x | Swipnet backbone |
| 12 | | 130.244.193.105 | lim1-core.pos8-0.swip.net | -
| | 44 | x- | Swipnet backbone |
| 13 | | 130.228.18.57 | pos5-0.val1-core.bb.uni2.net | -
| | 39 | x | INFRA |
| 14 | | 130.227.0.70 | li49.adsl.tele2.apl.uni2.net | -
| | 39 | x | Tele2 A/S |
| 15 | 100 | | |
| | | | |
| 16 | | 192.38.236.229 | 192.38.236.229.ip.tele2adsl.dk |
?(Denmark) | * | 91 | -x- | Tele2 A/S
|
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
----


Her synes jeg de omkring 50ms der er fra tele2s knudepunkt og så til Søren
Ficher.. er lídt meget... Så på en eller andet måde, mår det jo være TDC´s
transmisionslinier der er langsomme. Det er jo også noget med at TDC kan
"leje" med ATM linier. Således at båndbredden blivere størrere, men så
stiger ping.



Th0m@s (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Th0m@s


Dato : 14-09-03 11:09

Øh Bjarke - sendte du fra en GPRS telefon???

Her er min trace-router på dig[Den ip adresse der står i headeren på din
posting]: (bemærk iøvrigt at den måtte opgive)

| 1 | | 192.168.0.1 | router | ...
| | 0 | x | (private use) |
| 2 | | 192.38.232.1 | v3.li43.adsl.tele2.apl.uni2.net | -
| | 29 | -x-- | Tele2 A/S |
| 3 | | 130.227.0.69 | atm8-0--0-aal5layer.val1-core.bb.uni2.net | -
| | 33 | -x--- | Tele2 A/S |
| 4 | | 130.227.247.88 | srp1-0.val8-core.bb.uni2.net | -
| | 30 | -x-- | INFRA |
| 5 | | 62.242.144.193 | pos2-0.622M.bynxg1.ip.tele.dk | -
| | 34 | --x- | Local assignments for Proaccess |
| 6 | | 80.63.80.102 | pos0-0.2488M.bynxg2.ip.tele.dk | -
| | 32 | x-- | Internal addresses in nationwide |
| 7 | | 80.63.80.121 | so-1-1-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk | -
| | 30 | x-- | Internal addresses in nationwide |
| 8 | | 195.249.7.237 | so-0-0-0.2488M.arcnxu1.ip.tele.dk | -
| | 31 | x-- | Internal addresses in nationwide |
| 9 | | 195.249.7.117 | pos8-0.2488M.arcnxg1.ip.tele.dk | -
| | 32 | x--- | Internal addresses in nationwide |
| 10 | | 195.249.12.246 | so-0-0-0.155M.sltnxj2.ip.tele.dk | -
| | 31 | x--- | Internal addresses in nationwide |
| 11 | | 195.249.96.226 | fe8-0-0.100M.sltnxt2.ip.tele.dk | -
| | 27 | -x-- | Tele Danmark Datadivisionen |
| 12 | | 195.215.66.6 | - |
?(Denmark) | +01:00 | 30 | x----- | GPRS infrastructure |
| 13 | | 195.41.220.65 | - |
?(Denmark) | +01:00 | 31 | x--- | GPRS infrastructure |
| ... | | | |
| | | | |
| ? | | 62.242.157.198 | - |
?(Denmark) | +01:00 | | | TELE DANMARK |
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
news:3f642cae$0$13249$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> wrote in message
> news:9ca8mv0vnnum37auih7jvnkjk1nigsuc8o@4ax.com...
>
> > >Jeg har massive båndbredde problemer [1], og jeg går ikke igennem den
når
> > >jeg helt tilfældigt laver en trace til www.tv2.dk
> > >Derimod går jeg igennem 130.227.0.69
> > Ditto her
>
> Men retur patchen som det vist kaldes, går igennem 130.227.0.70 for jer
> begge..
>
> fx
>
> ===========================================================
> === VisualRoute (R) 7.2a report on 14-09-2003 10:51:24 ===
> ===========================================================
>
> Report for 192.38.236.229 [192.38.236.229.ip.tele2adsl.dk]
>
> Analysis: '192.38.236.229' [192.38.236.229.ip.tele2adsl.dk] was found in
16
> hops (TTL=114).
>
> --------------------------------------------------------------------------
--
> --------------------------------------------------------------------------
--
> ----
> | Hop | %Loss | IP Address | Node Name |
Location
> | Tzone | ms | Graph | Network |
> --------------------------------------------------------------------------
--
> --------------------------------------------------------------------------
--
> ----
> | 0 | | 213.83.55.70 | traceroute.webhits.de |
> Frankfurt, Germany | * | | | Webhits Internet Design
GmbH
> |
> | 1 | | 213.83.55.69 | gw-traceroute.webhits.de |
> Frankfurt, Germany | * | 0 | x | Webhits Internet Design
GmbH
> |
> | 2 | | 213.83.57.33 | c3.f.de.plusline.net |
> Frankfurt, Germany | * | 0 | x | Plus.line Systemhaus GmbH
> |
> | 3 | | 213.83.57.17 | c1.f.de.plusline.net |
> Frankfurt, Germany | * | 0 | x | Plus.line Systemhaus GmbH
> |
> | 4 | | 216.200.116.221 | 303.ge6-0.er1b.fra1.de.mfnx.net | -
> | | 0 | x | Abovenet Communications, Inc ABOVENET-5 |
> | 5 | | 216.200.116.138 | so-2-1-0.cr1.fra1.de.mfnx.net | -
> | | 0 | x | Abovenet Communications, Inc ABOVENET-5 |
> | 6 | | 64.125.31.137 | pos11-0.cr2.cdg2.fr.above.net | Paris,
> France | * | 9 | x | Abovenet Communications, Inc
> ABOVENET |
> | 7 | | 64.125.31.125 | pos3-0.cr1.cdg2.fr.above.net | Paris,
> France | * | 9 | x | Abovenet Communications, Inc
> ABOVENET |
> | 8 | | 208.184.231.213 | pos5-0.mpr1.cdg4.fr.above.net | Paris,
> France | * | 9 | x | Abovenet Communications, Inc
> ABOVENET-6 |
> | 9 | | 194.68.129.162 | tele2.sfinx.tm.fr | -
> | | 10 | x | Service for French INternet eXchange |
> | 10 | | 130.244.193.226 | lon2-core.pos0-1.swip.net | -
> | | 19 | x | Swipnet backbone |
> | 11 | | 130.244.193.153 | lon1-core.pos0-0.swip.net | -
> | | 19 | x | Swipnet backbone |
> | 12 | | 130.244.193.105 | lim1-core.pos8-0.swip.net | -
> | | 44 | x- | Swipnet backbone |
> | 13 | | 130.228.18.57 | pos5-0.val1-core.bb.uni2.net | -
> | | 39 | x | INFRA |
> | 14 | | 130.227.0.70 | li49.adsl.tele2.apl.uni2.net | -
> | | 39 | x | Tele2 A/S |
> | 15 | 100 | | |
> | | | | |
> | 16 | | 192.38.236.229 | 192.38.236.229.ip.tele2adsl.dk |
> ?(Denmark) | * | 91 | -x- | Tele2 A/S
> |
> --------------------------------------------------------------------------
--
> --------------------------------------------------------------------------
--
> ----
>
>
> Her synes jeg de omkring 50ms der er fra tele2s knudepunkt og så til Søren
> Ficher.. er lídt meget... Så på en eller andet måde, mår det jo være TDC´s
> transmisionslinier der er langsomme. Det er jo også noget med at TDC kan
> "leje" med ATM linier. Således at båndbredden blivere størrere, men så
> stiger ping.
>
>



Søren C. Fischer (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-09-03 11:42

Th0m@s <nospam@nospam.dk> skrev:

> Øh Bjarke - sendte du fra en GPRS telefon???

Weird indlæg...
Du citerer en hulens masse - er det relevant ?

Er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Th0m@s (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Th0m@s


Dato : 14-09-03 10:55

Jeg har konverteret den anden vej - fra TDC 1 mbit til Tele2 512 kbit. (Da
jeg generelt synes min hastighed er fin - og synes lige jeg kunne spare lidt
der).

Min forbindelse er som sagt en 512 kbit - og jeg downloader med omkring 55
KB/sek - så det ser meget perfekt ud for mig.
Jeg testede ikke hastighed ved TDC - men tror ikke jeg er blevet snydt.

Min upload ser også o.k. ud (der kan jeg mærke at jeg er gået ned fra 256
til 128 - men det er til at leve med).

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote in message
news:Kmr8b.346$gp4.137@news.get2net.dk...
> Hejsa.
>
> Efter 2 udskydelser "lykkedes" det at får Tele2´s 2Mbit linie. Det skal,
til
> deres forsvar, siges at det foregik helt uden problemer.
>
> Men jeg er blevet skuffet over hastigheden... I forhold til min tidl. TDC
> 1Mbit linie er der ikke den store forskel. Jeg har på TDC´s testside målt
> hastigheden til 2 Mbit på et tidspunkt, men ved downloads fra fx.
Tucows.dk
> kan jeg ikke tvinge mere end ca. 120 kb/s ud af udstyret.
>
> Er det normalt at man ikke kan downloade med mere end 120 kb/s, hvis ja,
kan
> det jo ikke betale sig at have en 2Mbit linie.
>
> Da jeg skiftede fra TDC 512 til 1024 VAR der faktisk en fordobling af
> hastigheden på alle måder, og på samme måde havde jeg jo lidt regnet med
det
> samme her.... Men det er måske ønsketænkning?
>
> /Jasper
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste