Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste diasscanner?
Fra : Jesper Yde

Dato : 08-04-01 14:01

Hvilken scanner er bedst til scanning af dias?
Er der nogen hjemmesider hvor de bliver anmeldt mht. pris/kvalitet?

mvh
Jesper Yde

Fra : Rune Baess

Dato : 08-04-01 15:30

> Hvilken scanner er bedst til scanning af dias?

Det korte svar: en Diasscanner ! (I modsætning til en flatbedscanner med
diastilbehør)

I den billige ende er der Acer ScanWit 2720/2740, Canon FS2710, Nikon LS30
el. LSIV (evt. HP PhotoSmart S20)
Jeg vil anbefale Nikon...

Er du til lidt mere kval. er Nikon snart på gaden med en LS4000
(forsættelsen af LS2000) med 4000dpi / multisample / oa. lækkert

Læs evt. lidt på de mange tidligere tråde i denne gruppe...

> Er der nogen hjemmesider hvor de bliver anmeldt mht. pris/kvalitet?

Steve har lidt på sin side:
http://www.steves-digicams.com/scanners.html

Rune

Fra : pwa

Dato : 08-04-01 21:42

"Rune Baess" <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.steves-digicams.com/scanners.html
>

> Rune
>
> ....Nikon Coolscan naturligvis.......da du ikke omtalte pris..
prøv nedenstående
www.nikon.dk

v/h pwa

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 11-04-01 15:41

On Sun, 8 Apr 2001 14:30:22, "Rune Baess"
<rune@(removethisthing)baess.dk> wrote:

>I den billige ende er der Acer ScanWit 2720/2740, Canon FS2710, Nikon LS30
>el. LSIV (evt. HP PhotoSmart S20)
>Jeg vil anbefale Nikon...

Du glemte Minolta Scan Dual II, som jeg er den særdeles tilfredse ejer
af. Med de rigtige film, kan den levere nogle ret imponerende resultater
- prisen taget i betragtning. Den scanner i 2820dpi og den medleverede
software er ganske god (jeg foretrækker det ihvertfald frem for det
ellers roste VueScan).

Jeg ved ikke hvordan den er i forhold til Canons og Nikons modeller, men
den er ihvertfald markant bedre end Acer og HP.

Den kan erhverves til under 4.000 kr de "rigtige" steder, og har iøvrigt
den økonomiske fordel, at den ikke kræver SCSI-controller, da den kører
via USB-porten.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Morten Rosenmeier

Dato : 09-04-01 00:58

Der findes en række sammenlignende tests på
http://www.cix.co.uk/~tsphoto/tech/filmscan/menu.htm

Vh.

M.R.