Nicki's ene øre lugter
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-09-03 20:11

Godaften

Jeg har opdaget at Nicki's ene øre lugter, og det er ikke nogen særlig
behagelig lugt, er der nogen der kan gi' en forklaring på hvorfor det gør
det, og hvad skal jeg gøre ved det?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Pia J

Dato : 12-09-03 20:14

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> Godaften
>
> Jeg har opdaget at Nicki's ene øre lugter, og det er ikke nogen særlig
> behagelig lugt, er der nogen der kan gi' en forklaring på hvorfor det gør
> det, og hvad skal jeg gøre ved det?

Det kan være øremider fx. eller betændelse.

:Pia

Fra : Karina og Christian

Dato : 12-09-03 20:23

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg har opdaget at Nicki's ene øre lugter, og det er ikke nogen særlig
> behagelig lugt, er der nogen der kan gi' en forklaring på hvorfor det gør
> det, og hvad skal jeg gøre ved det?

Hundes ører skal helst ikke lugte voldsomt ubehageligt, og du skal helst
ikke kunne se noget ørevoks derinde, når du kigger.

Vi har erfaret, at lugt fra øret kombineret med noget brun-gult ørevoks
viste sig at være en slags betændelse i øret, som Vaks måtte under fuld
narkose for at få fjernet. Det var lidt af en forskrækkelse.

Jeg ved naturligvis ikke, om det samme er tilfældet for Nickis vedkommende -
det håber jeg bestemt ikke. Det kan sikkert være noget andet og betydeligt
mere harmløst, og jeg vil da følge med i tråden for at se, hvad folk ellers
har af bud på, hvad lugten kan skyldes. Det er altid så trist at være den,
der kommer med et "skræmme-indlæg" - men det er nu engang den erfaring, vi
har gjort os med lugtende ører, og som vi gerne vil give videre -
forhåbentlig til gavn for andre.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 12-09-03 21:05

On Fri, 12 Sep 2003 21:23:09 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>Vi har erfaret, at lugt fra øret kombineret med noget brun-gult ørevoks
>viste sig at være en slags betændelse i øret, som Vaks måtte under fuld
>narkose for at få fjernet. Det var lidt af en forskrækkelse.

Holly har fejlet dette snart sagt utallige gange, så jeg kender
efterhånden turen: Symptomerne er at hunden ofte virrer med hovedet og
at hun ind imellem bærer ørerne forskelligt, og man kan se det
rødbrune sekret tydeligt hvis tilfældet er fremskredet. Til gengæld
har jeg aldrig lagt mærke til at det lugtede. Kun en enkelt gang har
hun måttet under bedøvelse for at få fjernet faste ørevoksklumper dybt
i øret, fordi rensning ikke var mulig bag klumperne, normalt fjernes
sekretet af dyrlægen med en vatpind uden bedøvelse. Derudover har
kuren været drypning af øret i 10 dage med et medikament.

Mvh
Søren

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 21:20

On Fri, 12 Sep 2003 21:10:56 +0200, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrotd:

> [...]
>
>Jeg har opdaget at Nicki's ene øre lugter, og det er ikke nogen særlig
>behagelig lugt, er der nogen der kan gi' en forklaring på hvorfor det gør

,,,,,,,,,,,,,,brug vatpinde, jævnligt det er nok bedst at starte
når hunden er hvalp så den er vand til det.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Doris

Dato : 12-09-03 21:28

Hvis hunden har hængeører er det tit de lugter lidt, da der kommer sved og
lidt skidt. Jeg tager et stykke vat om pegefingeren og under lunkent vand og
vrid det lidt og så renser vi ørerne, men husk at skifte vat til det næste
øre. Er ørerne så lidt tørre, kan man smøre lidt babyolie indeni.

Fra : Ragna

Dato : 13-09-03 16:32

Hvis øret lugter lidt i retning af sure sokker, kan det være svamp.
Vores dyrlæge fortalte os, at hun kunne stille diagnosen bare ved hjælp af
lugten.
Så vidt jeg husker, rensede dyrlægen det godt op, hvorefter hunden skulle
have antibiotika et stykke tid.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Lou

Dato : 14-09-03 10:08

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in message news:<3f622c3e$0$54875$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> vrid det lidt og så renser vi ørerne, men husk at skifte vat til det næste
> øre. Er ørerne så lidt tørre, kan man smøre lidt babyolie indeni.

Du skal ikke bruge vatpind i et hundeøre - brug et stykke vat på fingeren!!!!!!!!!!

mvh
Lou

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-09-03 21:08

Godaften.

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har opdaget at Nicki's ene øre lugter

Nu har jeg bestilt tid hos dyrlægen til i morgen, nu må det simpelhen ha'
tjekket det øre.

Mange hilsner fra

Bolette og Nicki ( der bare ikke kan lide dyrlægen )

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-09-03 18:08

> Nu har jeg bestilt tid hos dyrlægen til i morgen, nu må det simpelhen ha'
> tjekket det øre.

Så har Nicki været hos dyrlægen og det var vist godt han kom der ned. Han
har rigtig meget betændelse i begge øre ( det ene værre end det andet ), så
nu er vi på en 14 dags kur med øre dråber, en uges pause, og så skal vi
derned igen. Forhåbenlig er det væk til den tid, men er det ikke det, skal
han bedøves og ha' det fjernet.

Mange hilsner og tak for jeres svar

Bolette

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-09-03 18:22

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> har rigtig meget betændelse i begge øre ( det ene værre end det andet ),

> nu er vi på en 14 dags kur med øre dråber, en uges pause, og så skal vi

Hejsa Bolette

Tak fordi du kommer med en opfølgning.

Som jeg også var inde på, er det sørme noget værre noget med de ører

> Forhåbenlig er det væk til den tid, men er det ikke det, skal
> han bedøves og ha' det fjernet.

Ja, jeg håber virkelig også, at det kan klares med dråberne. Det er ikke
spor skægt at skulle have sin hund under bedøvelse - jeg taler af erfaring -
så det håber jeg - som sagt - I kan undgå.

Held og lykke med det - og mange hilsner og lidt ekstra godbidder til Nicki.

Karina