Login via .htaccess og PHP
Fra : Cederqvist

Dato : 12-09-03 19:55

Hej lige et hurtigt spørgsmål.

Er der nogle der har erfaring med .htaccess og PHP i forbindelse med Login
på et web site !
Findes der en Environment variable eller en PHP funktion, der kan returnerer
bruger id, på den bruger der er logget ind.
Så man evt. kunne skrive hej navn, på brugeren ???

På forhånd tak
Michael

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 19:59

"Cederqvist" <Mice@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
returnerer
> bruger id, på den bruger der er logget ind.
> Så man evt. kunne skrive hej navn, på brugeren ???

Jeg har tidligere stillet samme spørgsmål og fik at vide, at man skulle
installere et mod_auth_system (Apache 1.3) eller mod_auth_pam (Apache 2.0).

Jeg fik også et alternativt script, som består af at man har en FTP-server
kørende og via FTP åbner en FTP-session for den givne bruger og kommer man
ind er han autoriseret.

Det kan findes på Google Groups ved søgning i denne gruppe og min email
omkring juni.

Mvh
Jimmy

Fra : Leonard

Dato : 12-09-03 20:51

"Cederqvist" <Mice@post7.tele.dk> wrote:

>Findes der en Environment variable eller en PHP funktion, der kan returnerer
>bruger id, på den bruger der er logget ind.

$REMOTE_USER

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/