Hvidløg og løg
Fra : Ditte K

Dato : 12-09-03 18:32

Jeg undrer mig, og det jeg undrer mig over er; hvorfor det er skadeligt for
hunden hvis man giver den løg, men det samme gælder ikke for hvidløg? Det er
sgu da løg begge 2.
Nogen der kan give mig en forklaring?

Ditte

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-09-03 18:48

"Ditte K" <ditte.k@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> hunden hvis man giver den løg, men det samme gælder ikke for hvidløg? Det

Ja, godt nok hedder begge dele "løg" på Dansk, men ta' feks. Engelsk...
Onion og garlic eller næsten et hvert andet sprog hvor de to ikke har samme
navn.

Det er 2 forskellige ting, med forskellig smag osv.

Rinnie

Fra : Pia J

Dato : 12-09-03 20:06

> [...]
samme
> navn.
>
> Det er 2 forskellige ting, med forskellig smag osv.

De er nu stadig i familie, på latin Allium. Ligesom purløg og porre i
øvrigt.

Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-09-03 20:33

> De er nu stadig i familie, på latin Allium. Ligesom purløg og porre i
> øvrigt.
>
> Pia

Okay, det vidste jeg ikke... Men det er jo så stadig 2 forskellige ting...
(Håber jeg, for ellers tror jeg jeg vil til at spise hvidløg på mine
hotdogs! *G*)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 21:23

On Fri, 12 Sep 2003 19:32:12 +0200, "Ditte K" <ditte.k@oncable.dk>
wrotd:

>Jeg undrer mig, og det jeg undrer mig over er; hvorfor det er skadeligt for
>hunden hvis man giver den løg,

,,,,,,,,,,,hvordan skadeligt er det ?

men det samme gælder ikke for hvidløg?

,,,,,,,,,,,,,skulle det være sundt med hvidløg ? er der nogen beviser
på det hvis nogen mener at det er sundt ?

Det er
>sgu da løg begge 2.
>Nogen der kan give mig en forklaring?

,,,,,,,,,,,,,jeg kan ingen forklaring give men vil gerne se svarene .

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-09-03 22:14

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> ,,,,,,,,,,,hvordan skadeligt er det ?

Ja, det tænkte jeg egentlig også?

> ,,,,,,,,,,,,,skulle det være sundt med hvidløg ? er der nogen beviser
> på det hvis nogen mener at det er sundt ?

Jeg ved ikke om det er fordi det er sund man siger det er godt for hundene,
men det hjælper i hvert fald på tæger, ment på den måde at hunde der f.eks
får hvidløg i deres mad, eller hvidløgspiller, får knap så mange tæger som
ellers, det ved jeg fra en der bor et sted med MANGE tæger, før
hvidløgspillerne fik deres hund utalrige med tæger, nu meget sjældent. Så på
den må er det jo godt nok i hvert fald

Mange hilnser fra

Bolette

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 08:59

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers, det ved jeg fra en der bor et sted med MANGE tæger, før
> hvidløgspillerne fik deres hund utalrige med tæger, nu meget sjældent. Så

Hvor mange hvidløgspiller giver du din hund ? Altså i forhold til hundens
størrelse. Er der nogen retninglinier for det ?

Hvad med loppemiddel. Virker det også imod tæger ? Det må jeg hellere få
spurgt dyrlægen om.

Har nogen her oplevet, at deres hund selv bider tægen af ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-09-03 21:53

Sat, 13 Sep 2003 09:58:58 +0200, "Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote:

>Hvad med loppemiddel. Virker det også imod tæger ? Det må jeg hellere få
>spurgt dyrlægen om.

Frontline virker også mod tæger.

>Har nogen her oplevet, at deres hund selv bider tægen af ?

Ja, men de får jo ikke altid hele dyret med.

--
Mvh Sonja hvis sider atter kan ses i al deres skønhed!

Http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 22:01

On Sun, 14 Sep 2003 22:53:29 +0200, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

>Frontline virker også mod tæger.

>Ja, men de får jo ikke altid hele dyret med.

,nej og hvis de ikke får det hele med kan de komme til at ligne Mimmi
Jakobsen ,de/vi kan faktisk dø af et tægebid, så det er en god ide
at tjekke det selv og bruge en tægetang, jeg bruger også frontline men
min hund får aligevel tæger når vi går i skoven med mange buske, så
helt perfekt virker det ikke desværre.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-03 06:00

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> ,nej og hvis de ikke får det hele med kan de komme til at ligne Mimmi
> Jakobsen ,de/vi kan faktisk dø af et tægebid,

Ja, det er derfor jeg spørger, fordi vores hund har fået hjernebetændelse.
Dyrlægen ved dog ikke, om det skyldes et tægebid, men den teori hælder jeg
til.

Tak til Sonja for svar.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pia J

Dato : 15-09-03 06:57

"Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message news:3f654740$0$32512

> Dyrlægen ved dog ikke, om det skyldes et tægebid,

Hvorfor checker han det så ikke med en simpel blodprøve?

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-03 08:02

> Hvorfor checker han det så ikke med en simpel blodprøve?

De har taget blodprøver også for, at udelukke en evt. forgiftning. Det
eneste jeg fik af vide, var at de hvide blodlegemer var forhøjet / for
mange. Så forklarede hun, at vores hund havde, hvad der svare til menigitis
på mennesker. Ved spørgsmålet om det kunne skyldes tægebid, sagde de først
nej, derefter muligvis. Derudover blev hun tjekket for hundesyge. Selvom hun
er vaccineret, skulle der være en eller anden form for hundesyge, som
angriber hjernen. Det var det dog ikke. Hun var heller ikke sløj, op til at
hun blev syg. Kun overdrevent kælen i timerne før.

Vi skal have lavet en ny blodprøve i denne uge. Medicinen skal lige være
ude, af systemet først.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 09:49

On Mon, 15 Sep 2003 06:59:43 +0200, "Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrotd:

> [...]
>Dyrlægen ved dog ikke, om det skyldes et tægebid, men den teori hælder jeg

,,,,,det lyder ikke godt ! jeg har lige været til vacination med min
hund, og da de studerende derinde fandt 2 tæger på ham"vi går meget i
skov" så fortalte den tilsynsførene læge at jeg skulle holde øje med
om han begyndte at trække/halte på det ben der var tættest på
tægebidet, han kan også blive fjern og underlig af det, det kan komme
en måned senere sagde han, så man skal nok tage det alvorligt, han
nævnte netop Mimmi som eksempel og sagde at det samme kan ske for
hunde, dem skal man ikke undervudere ! Jeg har selv for et par år
siden fået et sådan bid uden jeg lagde mærke til det, og jeg fik altså
feber en hel uge, og havde det ret dårligt, indtil jeg fik den ide at
gå til lægen så med lidt antibiotika gik det hurtigt over, men det
er nogle uhyggelige små kræ !

Håber ikke at nogen har noget imod at jeg hader tæger også