bækkenløsning
Fra : Michael S. Jensen

Dato : 12-09-03 18:37

Jeg er i 7. måned (af min 2. graviditet) og har fået hvad min læge kaldte
'en lettere bækkenløsning'. Er der nogle der har gode råd til at lindre
smerterne? Det er især galt om natten, til trods for at jeg i al fald falder
i søvn med en pude mellem benene.

Sifs mor

Fra : Jane Pia nielsen

Dato : 12-09-03 20:11

Michael S. Jensen <sonder@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
>nogle der har gode råd til at lindre
>smerterne? Det er især galt om
>natten, til trods for at jeg i al fald falder

Hej Sifs mor
Jeg fik selv en letter bækkenløsning da jeg ventede mit det 3 barn.
Jeg blve henvist til en der gav mig masage med et apparat og det
hjalp.jeg måtte ikke løfte min dreng derhjemme og skulle slappe
meget af da det ellers kunne blive være. Jeg tog nogle hovedpine
pille når det gjorde meget ondt men ellers hjlap det at få masage.
Jeg kaunne ikke gå ned af vores trappe så havde jeg så ondt.
(Jeg kan desværre ikke huske hvad sådan en person hedder som jeg
gik til,men mener at det var en kiropraktor er ikke sikker)
Håber du kan bruge det til noget

--
Jane Nielsen

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 12-09-03 22:15

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'en lettere bækkenløsning'. Er der nogle der har gode råd til at lindre
> smerterne? Det er især galt om natten, til trods for at jeg i al fald

Hej Sifs mor

Du skal gå til din læge og få en henvisning til en fysioterapeut hurtigst
muligt, så du kan få dels gode råd, dels noget behandling og træningsøvelser
som afhjælper/lindrer dine bækkensmerter. Du kan læse lidt om bækkensmerter
www.gynobsklinikken.dk.

Hej fra Sandra

Fra : Anja

Dato : 13-09-03 06:48

--
> [...]
træningsøvelser
> som afhjælper/lindrer dine bækkensmerter. Du kan læse lidt om

Bare en lille tilføjelse - det er godt at svømme i et varmtvandsbassing hvis
du har mulighed for det - specielt hvis du så laver nogle af de øvelser som
en fys kan give dig.
Hilsen
Anja
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 13-09-03 13:34

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev...

> [...]
varmtvandsbassing hvis
> du har mulighed for det - specielt hvis du så laver nogle af de

Så vil jeg lige indskyde, at det helt rigtigt er supergodt at lave
øvelser i varmtvandsbassin, men det er superskidt at svømme i det med en
bækkenløsning (i hvert fald traditionel brystsvømning).

Jeg gik til varmtvandsgymnastik pga. min bækkenløsning, da jeg var
gravid, og det var fedt. Men en enkelt gang, da jeg skulle op af
bassinet, ville jeg lige svømme hen til trappen... Det skulle jeg ikke
have gjort! Benbevægelserne er simpelthen forfærdelige, når man har
bækkenløsning... Jeg måtte halvvejs bæres fra svømmehallen og tilbragte
de næste mange dage i stærke smerter - endnu stærkere end ellers.

Christina

Fra : Birdy

Dato : 13-09-03 08:44

> smerterne?

Du skal simpelt hen passe rigtig godt på dig selv...skrev den tre gange
bækkenløse.....!!!

Hvis du er nødt til at gå, så skal du gå langsomt og med små skridt.
Det er bedre at cykle.
Lad være med at bære rundt på ting.
Ingen støvsugning og fejning
Stå ligemeget på begge dine ben på en gang
Ikke sidde med benene over kors
Lig helst ikke på ryggen.
Lig på et håndklæde så du kan hive i det når /hvis du låser fast om natten
og vil vende dig
Ligger du på ryggen så buk begge ben og tril med samlede ben om på siden før
du forsøger at rejse dig.
En sækkestol hvor du kan ligge på maven i, er en dejlig afslapning.
Puden mellem benene er en glimragende ide.
Ingen sex i misionærstilling......! Find på en anden hvor dine ben ikke skal
spredes alt for meget.
Læg en plastpose på bilsædet så du nemmere kan dreje rundt så du kan få
begge ben ud samlet.
I det hele taget sørg for at holde dine ben rimeligt samlet og lad være med
at vride i hoften...bevæg dig som om du er ud i et.

Det er bare så vigtigt at du passer på dig selv og husker på at tilstanden
som regel varer lige så længe efter fødslen som før......og det bliver altså
ikke nemmere at passe på sig selv når man får sådan et lille nus som man jo
gerne vil myldre rundt med.

Lad din mand aflaste dig mest muligt, bed veninder hjælpe til med rengøring
og sårn. Sig det højt....for den følelsesmæssige belastning over at skulle
tages hensyn til.....(og ingen kan SE at man er "syg")...den er stor.
Jeg husker tydeligt de blikke jeg nogen gange fik af andre når jeg stor og
mægtig sad og lod min mand styrte rundt med støvsuger, vasketøj og
indkøbsposer....det var næsten det sværeste og fik mig nogle gange til
alligevel lige at gøre.....og så var jeg altså bare totalt ødelagt i 2 dage
derefter.
Så pas på dig selv. Det kommer jer alle tilgode bagefter
Knus
Birdy