Bliv i nærheden
Fra : Kim

Dato : 12-09-03 16:33

--
Hej alle!
Jeg vil måske gerne have en kat igen, men problemet er at jeg ofte
tager hjem til mine forældre der har en have. Hvis så min kat skal ud
i deres have er jeg selvfølgelig bange for at den løber væk eller ikke
kan finde tilbage igen. Kan man lære en kat at den ikke skal gå for
langt væk? Kan den finde tilbage til et relativt fremmed sted?

Mvh
Kim

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 17:00

Hej Kim!
Jeg tror ret hurtigt du vil miste din kat hvis den skal være to
steder. Jeg vil foreslå dig istedet for at tage den ud i sele og gå
tur med den. Det vil være meget bedre for din kat

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On 12 Sep 2003 15:33:17 GMT, Kim <kim.wj@A4G7Snypost.dk> (slet A4G7S)

Fra : Kate

Dato : 13-09-03 09:29

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Jeg tror ret hurtigt du vil miste din kat hvis den skal være to
> steder. Jeg vil foreslå dig istedet for at tage den ud i sele og gå
> tur med den. Det vil være meget bedre for din kat

Nej, det behøver han altså ikke. For år tilbage havde noget familie en
kat. Om vinteren var den indekat i lejlighed i KBH, om sommeren var den
musefænger i sommerhus i Rørvig. Det fungerede i mange år og katten
kendte godt forskel.
Jeg mener at huske at katten de første år var udstyret med sele, men
senere fik den lov at gå mere frit.
Jeg tror så bare man skal være _meget_ opmærksom på katten når man skal
lære den systemet.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-09-03 12:51

Hej Kate!
Det kan da godt lade sig gøre, men det kan også hurtigt gå galt. Som
barn havde jeg en veninde som tit havde sin kat emd over hos sin
storesøster, og en dag forsvandt han, og de fandt ham aldrig igen

Fra : Kate

Dato : 14-09-03 09:12

> [...]
> barn havde jeg en veninde som tit havde sin kat emd over hos sin
> storesøster, og en dag forsvandt han, og de fandt ham aldrig igen

Det er klart, det kan altid gå galt. Hvis man vælger at lade sin kat gå
frit så er risikoen jo også betydeligt større for at miste den, end
hvis den er indekat. Men det kan også gå godt
Alt er jo en afvejning af risikivillighed

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-09-03 11:32

Hej Kate!
Helt enig Det var bare min mening
Jeg har haft to udekatte,, og begge har jeg mistet på bekostning af
det. Den ene blev ramt af en bil og brækkede rygsøjlen og måtte slæbe
sig hjem med sine forpoter og den anden forsvandt sporløst for 4 år
siden.