malle unger ?
Fra : BO ANDERSEN

Dato : 12-09-03 16:34

skulle tømme mit akvarie i dag og fan....om ikke der lå unger fra mine
sugemaller og sprællede i stenene da vandet var tømt af, så de blev reddet.
de er vel omkring 0.8 cm lange nu. hvordan dælen gør jeg så nu. jeg har dem
i en skål lige nu (sat oven i den balje akvariet er flyttet ned i) kan jeg
bare fodre dem med de piller de voksne får, jeg tænker bare på at knuse en
og drysse lidt i ?. jeg har en yngelflydeskål ting jeg regner med at putte
dem i.
råd og vejledning modtages gerne.

Hilsen Bo

Fra : Aardvark

Dato : 12-09-03 19:09

"BO ANDERSEN" <flinkebo@get2net.dk> wrote in

> [...]
> tænker bare på at knuse en og drysse lidt i ?. jeg har en
> yngelflydeskål ting jeg regner med at putte dem i.

Put dem ned i akvariet igen, de dør af at gå i en sådan lille skål..da
de som unge, skal have rimeligt rent vand...

Ancistrus unger (regner med dét er en sådan malle) er rimelig hårdføre,
og spiser alt de kan komme i nærheden af. De lever fint af mallepiller.

/Aard

Fra : BO

Dato : 15-09-03 12:10

"Aardvark" <AardvarkREMOVE@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ancistrus unger (regner med dét er en sådan malle) er rimelig hårdføre,
> og spiser alt de kan komme i nærheden af. De lever fint af mallepiller.

Har jeg så gjort nu, men bliver de så ikke spist af de andre beboere ?

Hilsen Bo

Fra : Aardvark

Dato : 15-09-03 19:40

"BO" <bo@sporty.dk> wrote in news:3f659e23$0$54853
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Aardvark" <AardvarkREMOVE@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Har jeg så gjort nu, men bliver de så ikke spist af de andre beboere ?
>
> Hilsen Bo

Når de er 8 mm, er det tvivlsomt, måske nogle få.
Men de hurtige, og for andre fisk er de en meget hård diæt...
Og det er det er et bedre alternativ end til dit eget foreslag.

/Aard

Fra : BO

Dato : 16-09-03 10:27

> Når de er 8 mm, er det tvivlsomt, måske nogle få.
> Men de hurtige, og for andre fisk er de en meget hård diæt...
> Og det er det er et bedre alternativ end til dit eget foreslag.

oki doki, tak for hjælpen.

Hilsen Bo

Fra : Aardvark

Dato : 16-09-03 16:10

"BO" <bo@sporty.dk> wrote in news:3f66d75f$0$54834
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Aardvark" <AardvarkREMOVE@mail.sonofon.dk> wrote in message
>>

> oki doki, tak for hjælpen.
>
> Hilsen Bo

Så lidt ,men få endelig andres meninger om détte.
Det er jo kun min egen mening samt personlige erfaring

/Aard