Dobbeltmoral
Fra : Claus

Dato : 12-09-03 13:55

Nå jeg tænker på alle de gange Punish har været efter brugsfolk der træner
bidearbejde, han har kaldt os de sjoveste ting, der var der ingen der hylede
op men nu hvor det går ud over Louise så farer alle i blækhuset, det er da
lidt underligt.

Det er åbenbart sådan, vi er ligeglade bare det ikke går ud over en af
vores.!!

Claus

Der har haft P. i sit kill filter i lang tid.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-09-03 14:59

"Claus" <Snorreshus.nospam.@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3f61c23d$0$17088$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> vores.!!
>

> Claus
>
> Der har haft P. i sit kill filter i lang tid.

Claus, hvis du læser indlæggene, så vil du konstatere, at det er Punish indstilling til katte og katteejere, der har fået folk til tasterne!

Og i øvrigt mener jeg da også, at flere har taget afstand fra herrens indstilling til brugsfolk og hundetræning!

Man får faktisk det indtryk, at han og han alene ved, hvordan man holder hund - også selvom han ikke kan opdrage den, så han ikke skal rende som en anden yo-yo fra den ene side af gaden til den anden, fordi den ikke kan med andre hunde!

Det, der gør mig vred, er såmænd ikke, at mr. Punish ikke kan lide katte, de klarer sig nok endda.
Men at være spydig og komme med ondskabsfuldheder over, at nogle altså evner at holde af andre dyr end lige netop hunde, det er bare for meget!
Og at han så i den grad udstiller sin intollerance og manglende tænkeevne,at han nærmest morer sig over, at en katteejer fik sin kat dræbt og derpå ædt af en hund - man tror næsten ikke, at nogen kan være SÅ dum!
Men det lykkes altså for lille P. - den stakkel!

mvh Eva

PS. Jeg gider ikke bruge killfilter på denne personage - så interessant er han ikke!

Fra : Claus

Dato : 12-09-03 15:40

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[...]

det er nemlig lige det

[...]

Jeg kan heller ikke lide katte og gider ikke ha' med dem at gøre men jeg
synes da at det er synd for Louise og for katten.

Der er mange der har en mening om alt og alle, det ville være noget lettere
hvis man kun udtalte sig om ting man vidste noget om eller stillede
spørgsmål om ting man ville vide mere om.

Claus

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 14-09-03 07:56

> [...]
> lidt underligt.
> Det er åbenbart sådan, vi er ligeglade bare det ikke går ud over en af

Hej .....
Nu hyler de op for de han udtaler sig om citat....."katte der skal stoppes i
en sæk og druknes.....og så må man jo forstå at dyrevenner råber
op".......tsk tsk.jeg kan ligefrem se den løftede pegefinger....slemme
slemme P. *G*
Ligesom jeg er blevet ramt bedre af bolden end Dennis R. kan sparke til den,
har jeg hørt mere saglige diskussioner som min 6 årige søn har ført med
jævnaldrende, hvis man sammenligner det med den tråd der kørte.
Der er et par svar der burde være i DK.vittigheder eller dk.snak ...og
måske mudderkastning, for det er helt galt sted de er nu.
Vi skal tale om hunde.....ikke om hvor søde katte kan være...og hvor sociale
og hvor.....bla bla de kan være. Jeg kan godt lide katte, når de ikke ridser
min bil, skider/pisser i sandkassen og slås natten lang. Men hvis jeg vil
skrive om hvor dejlige de er gør jeg det i en newsgroup for katte og ikke
her.
Jeg vil til hver en tid forsvare brugsfolk der træner bidearbejde. Min ny
lille Rottweiler der kommer om 7 uger skal også "arbejde".
Han skal, hvis han kan lide det og synes det er sjovt, være fast inventar i
PH.
Jeg kunne derimod ALDRIG finde på at forsvare een der føler sig trådt på
personligt, fordi de nu lige kan lide katte og synes P. er så og så dum.
Man kan bare gøre som Claus sætte ham på kill-filter. Personligt vil jeg
gerne have alt med, så derfor har jeg ingen på killfilter, heller ikke dem
der skriver om katte i en newsgroup for hunde.

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 14-09-03 21:09

Hej Søren

Jeg er en af dem som har prøvet at blive angrebet personligt af den
nævnte P.
og kan sige at det ikke er særlig morsomt når man angribes på ALT og
drengen bliver VED i en uendelighed med et sprog der er under alt
kritik og netop opfører sig som om han var hjemme børnehaven - det går
man hen og bliver ret træt af i længden, men det kan være svært at
udtale sig om noget man jo ikke har prøvet selv...for så kan man ikke
rigtig være helt fair og objektiv i sine udtalelser vel..

Men omtalte herre er god til at køre debatter totalt af sporet på
denne måde, prøv at lægge mærke til de debatter vedkommende deltager
i, så ser I hvor skæv en drejning de tager når han indskyder
kommentarer

Jeg synes alle skal have lov at have deres meninger, men man behøver
ikke svine andre til fordi de ikke har samme mening og jeg mener at
man skal tale til andre og behandle andre som man selv gerne vil tales
til og behandles, tænk en dejlig verden vi kunne være i hvis alle
havde det sådan

Mange hilsener og smil

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 21:48

On 14 Sep 2003 13:09:08 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:

> [...]
>udtale sig om noget man jo ikke har prøvet selv...for så kan man ikke
>rigtig være helt fair og objektiv i sine udtalelser vel..

,,,,,Hvorfor kalder du mig drengen ? hvorfor snakker du om børnehave?
hvorfor kritiserer du mit sprog ? kan du slet ikke selv se at du her
prøver på at provokere og det er _DIG_ der prøver at starte
mudderkastning, jeg tror at alle andre kan se det, det er ved at være
trivielt at læse dine sure opstød.

Det er da utroligt at du kan bære så meget nag over at være blevet
sagt lidt imod "sørgeligt" ! andre mere afbalancerede mennesker kan da
tage det med et smil når de bliver sagt imod, men åbenbart ikke dig .
Gaaab hvor kedeligt at læse dine sure opstød.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 14-09-03 22:11

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skal tale til andre og behandle andre som man selv gerne vil tales
> til og behandles, tænk en dejlig verden vi kunne være i hvis alle

Hej Jeanette

Kan sagtens følge dig mht. at blive træt af angreb på alt hvad man siger.
Det ville jeg bestemt også være træt af, og jeg ville hidse mig op.
Jeg mener dog at det er lidt naivt at tro man kan stoppe en sådan mand.
Han giver jo ikke op, han bliver jo bare ved....og jeg mener han har ret til
det.
Han bliver jo også angrebet når han siger et eller andet, selvforskyldt
eller ej.
Han er jo "bare" provokerende og vil starte den diskussion, og mange lader
ham få sin vilje.

Om jeg kan være fair og objektiv i mine udtalelser ? Joeee det mener jeg,
bestemt er noget man kan skrive i mit personlige "CV".
Vi har vel alle prøvet at blive sablet ned, ligemeget hvad vi siger, og nej
det er bestemt ikke sjovt.
Jeg ved ikke lige hvor meget jeg skal ligge i det, når du skriver sådan ?
Mener du jeg ikke kan udtale mig om det ?
Hvad tænker du mere præcis på i min tekst ? Så skal jeg prøve at forklare
det, ville ikke angribe nogen hårdt.
Ved godt at jeg er lidt flabet i min skrift om at Dennis R.....osv. Men jeg
synes bare den tråd er en parodi.

Jeg mente at det var for meget at skrive omkring 100 indlæg tilbage til P.
og angribe ham fra alle fronter på den måde som det bliver gjort.
Jeg kan faktisk slet ikke forstå man gider at bruge tiden på det, men vi er
jo forskellige og hvis man føler man selv eller andre er blevet uretfærdigt
behandlet, så er det jo en meget naturlig reaktion.

Kan godt se det ville være den perfekte verden hvis vi alle, skrev og talte
pænt til hinanden. Sådan bliver det aldrig i en newsgroup.
Der er altid en hård tone og man kan blive "sablet" for selv den mindste
ting.

Jeg vil dog forsøge at følge den tankegang og prøve at forklare hvis noget
skulle misforstå mig.

MVH

Søren B Rasmussen

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 15-09-03 19:33

Hej igen søren

Jeg tror i bund og grund at vi er enige

Som jeg skrev har vi alle ret til vore meninger, men jeg synes det er
under al kritik når man går ned på et niveau hvor man hver gang kalder
andre grimme navne og så forfølger disse og ender med at dreje
debattene til de totalt mudderkastninger, det er synd for alle de
mange gode råd fra dem der har masser af viden og dele ud af går jo
tabt på den måde..

Jeg ved at personen bliver ved i en uendelighed, jeg har selv oplevet
det og det ses jo hele tiden, men lidt belastende er det nu ind
imellem og på et eller andet tidspunkt kan man ikke længere være
engel men må desværre se sig selv nede i børnehaven for at forsvare
sig selv, det tror jeg der er MANGE efterhånden der har oplevet her i
denne NG med mudderkast fra omtalte herre..

Men man kan jo kun prøve at undgå at ende i de debatter hvor man ved
vedkommende deltager, selvom det kan være svært

Mht at udtale sig så lød det bare, herfra hvor jeg så, som om du ikke
havde prøvet disse typer af angreb, derfor skrev jeg sådan mere lå
der ikke i det..
men jeg kan se at du er med

Jeg har også prøvet at forklare mig ud af en misforstået situation,
men desværre ville personen bare diskutere, så ender det netop i de
debatter vi oplever herinde for tiden..

Jeg synes det er trist at se at alle debatter stort set ender i denne
negative debat om noget der ikke har med emnerne at gøre, for jeg ved
der er mange herude der har god viden og kunne hjælpe andre videre,
trist men vi kan jo så håbe på at man med tiden kan lære at ignorere
de typer af angreb så debatterne ikke kører af sporet.

Mange hilsener og smil og tak for en høflig meningsudveklsen

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 19:53

On 15 Sep 2003 11:33:05 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:

> [...]
>de typer af angreb så debatterne ikke kører af sporet.
>
>Mange hilsener og smil og tak for en høflig meningsudveklsen

bla
bla
bla

Fut til mudderkastning !

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm