Stille jazz-melodi med kvindesang... Har I~
Fra : Carsten

Dato : 11-09-03 19:02

Hej!

Jeg åbende desværre for en halv time af popstars forleden... Uden at
kommentere, var der en stille baggundsmelodi, de spillede, når "talenterne"
gik ud...
Det var en stille jazz-melodi med en kvindelig sangerinde...

Lige siden har den siddet "på min hjerne" !

Jeg ved godt at mine oplysninger er for sparsomme til, at I kan komme med et
forslag om, hvilken melodi/sang det drejer sig om....... men jeg gil gerne
ud i weekenden og købe tilsvarende musik...

Har I et forslag til, hvilke kunsternere jeg skal lede efter, når jeg på
lørdag tager I en pladebutik ???
Jeg vil gerne købe stille jazz med stille kvindesang.

(PS: Skal lyttes på mit nye NAD-anlæg som kommer hjem på lørdag !!!)

Hilsen
Carsten
carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Fra : Hippy

Dato : 11-09-03 19:10

Kunne det ikke være Norah Jones?

MVH
Brian/
"Carsten" <carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bjqdmq$m390c$1@ID-139211.news.uni-berlin.de...

Fra : Carsten

Dato : 11-09-03 21:24

> Kunne det ikke være Norah Jones?

Muligt...
prøver at lytte til hende!

Tak for hjælpen!
Er der andre kvindelige jazz-sangerinder, man bør lytte til!

Fra : Carsten

Dato : 11-09-03 21:49

Sørme om det ikke er hende! I guf har de en CD der hedder "Come away with
me" ...
Den må jeg ned og ha' !

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-09-03 19:16

http://www.anne-kierulff.dk/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 11-09-03 19:24

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Carsten <carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> wrote:

> http://www.anne-kierulff.dk/

Gad vide om hun lytter meget til Diana Krall?

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Dallemusen

Dato : 11-09-03 22:04

Diana Krall
Norah Jones
Ella Fitzgerald
Billie Holiday
Ryan Starr
Rickie Lee Jones

Bare lige for at nævne et par stykker....

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:3f60bdd4$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-09-03 22:52

Dallemusen skrev:

> Diana Krall
> Norah Jones
> Ella Fitzgerald
> Billie Holiday
> Ryan Starr
> Rickie Lee Jones
>
> Bare lige for at nævne et par stykker....

Bare lige én til:
"Soul'69" med Aretha Franklin. (Atlantic/Rhino, 1969)
Det er en lidt atypisk for hende - med bigband-akkompagnement.
En fed og langtidsholdbar jazzskive. Nå, for Søren - den skulle jo
være *stille*. Så vent hellere med den til du ønsker mere kul på.
--
'rluf

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 12-09-03 00:03

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> En fed og langtidsholdbar jazzskive. Nå, for Søren - den skulle jo
> være *stille*. Så vent hellere med den til du ønsker mere kul på.

Vi har da også danske sangerinder - Kathrine Madsen f.eks. er fremragende
til de stille ballader.

Volds

Fra : Dallemusen

Dato : 12-09-03 07:24

> Vi har da også danske sangerinder - Kathrine Madsen f.eks. er fremragende
> til de stille ballader.
>
> Volds

Sanne Salomonsen (In a New York minute med Minh Doky kvarteten)

Fra : Jacob E.

Dato : 12-09-03 18:30

"Dallemusen" <ftyifytf@hotmail.com> wrote in message

> Sanne Salomonsen (In a New York minute med Minh Doky kvarteten)

....Ej at forglemme Cecilie Nordby.

Mvh Jacob E

Fra : Dallemusen

Dato : 12-09-03 20:19

Klart hendes første cd med Niels Lan Doky er klart min farvorit, men "my
corner of the sky" er heller ikke at kimse af..... Til gengæld synes jeg at
hun har begivet sig ud på for dybt vand med det efterfølgende.... ellers
mangler hun bare Niels

De venligste hilsner
Daniel Nielsen