Pokkers kat
Fra : Martin Schou

Dato : 11-09-03 15:14

Min ene kat har lige væltet en højttaler, 120 cm høj og 35 kg. til 10.000
kr. så nu håber jeg ikke den skal repareres for ret mange penge. Desværre
har jeg ikke forsikret højttaleren der hvor jeg købte den. Og sådan noget
dækker ens alm. forsikring jo ikke.

Katten har hoppet op på TV bordet og derfra op på selve TV'et og så taget et
spring fra TV'et, over på højttaleren og dermed væltet den.
Men det ser ud til at gulvet har taget større skade end højttaleren. Der er
i hvert fald et kæmpe hak i gulvet nu.
Kan man ikke lære sin kat at lade være med at hoppe op på sit tv/stereo
bord.
(selv om man må håbe den har lært det nu). Men jeg har aldrig set den være
deroppe.
Så de (kattene) udnytter åbenbart at være alene hjemme om dagen.

Hilsen Martin

Fra : Doris

Dato : 11-09-03 15:23

Har du prøvet om din højtaler virker ;)

Fra : Martin Schou

Dato : 11-09-03 15:27

> Har du prøvet om din højtaler virker ;)

Ja jeg kan umiddelbart ikke høre der er noget galt, men kører nu alligevel
ind til forhandleren for at få den tjekket igennem. Man ved aldirg om den
kan kortslutte sig selv eller anlægget hvis noget sidder løst.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-09-03 16:19

Martin Schou wrote:

> [...]
> alligevel ind til forhandleren for at få den tjekket igennem. Man ved
> aldirg om den kan kortslutte sig selv eller anlægget hvis noget

Tror nu ikke der er ret meget der kan rasle løs i en højtaler, der sidder
højest lidt aktivekomponenter til et delefilter, så er
enhederne(membranerne) entakte er der ingen grund til panik.
Vores er i gulvet jævnligt når en 8 kg's kastrat forsøger at bruge dem som
afsats

/Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-09-03 17:45

Dan Mortensen (dsm@post1.tele.dk) skrev følgende:

> [...]
> enhederne(membranerne) entakte er der ingen grund til panik.
> Vores er i gulvet jævnligt når en 8 kg's kastrat forsøger at bruge

Der er en temmelig tung magnet der kan forskubbe sig, så svingspolen skraber
på.

- Martin

Fra : Jane

Dato : 11-09-03 15:44

Martin Schou skrev i <news:Rq%7b.1625$ad4.1211@news.get2net.dk>:

> Kan man ikke lære sin kat at lade være med at hoppe op på sit
> tv/stereo bord.

Jeg har en stykke oasis til at ligge bag mit tv for at forhindre
katten går der. Hun kan ikke lide at gå på det og i modsætning
til alt andet jeg har prøvet tygger hun heller ikke i det. Men
det er ikke kønt.

Jane

Fra : maz

Dato : 11-09-03 16:25

Martin Schou wrote:
> Kan man ikke lære sin kat at lade være med at hoppe op på sit
> tv/stereo bord.
Mener at katte ikke kan lide smagen og lugten af camfercreme, som du evt.
kan smøre lidt på højttaleren. Fåes vist nok i Matas og apoteket...

> Så de (kattene) udnytter åbenbart at være alene hjemme om dagen.
Ja, selvfølgelig

/M

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-03 20:15

In article <Rq%7b.1625$ad4.1211@news.get2net.dk>, Martin Schou
<mstek@mstek.dk> wrote:

> Kan man ikke lære sin kat at lade være med at hoppe op på sit tv/stereo
> bord.
Hæ det er nok nemmere at forhindre adgangen, tror jeg
Hvis du stiller et eller andet på TV'et / bordet så katten ingen
"landingsplads" har, burde du ha' forhindret det. En kat vil normalt
sikre sig at der er et sted at sætte poterne, der hvor den tænker på at
hoppe op, før den springer..
Men selvfølgelig - ingen regler uden undtagelse, så her udstedes ingen
garantier

Fra : Louise Hansen

Dato : 11-09-03 23:06

> Min ene kat har lige væltet en højttaler, 120 cm høj og 35 kg. til 10.000
> kr. så nu håber jeg ikke den skal repareres for ret mange penge.

Hi hi, ja katte og en så dyr højtaler er nok ikke den bedste
kombination! Herhjemme vil misserne meget gerne liige bruge
højtalerne til at strække sig op ad = sætte kløerne i, meeen lidt
citronsaft smurt på og omkring højtalerne har elimineret den uvane!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jørgen

Dato : 14-09-03 19:00

Hvorfor dækker din indbo forsikring ikke det? der er en del firma'er som
tilbyder en "pludselig uheld" forsikring til ca. 800 ekstra, sådan en skal
du da bare have tegnet... men jeg tror nu næppe at dine højtallere har taget
skade af et fald, tænk på når de f.eks. bliver sendt fra fabriken videre ud
til lageret og derfra videre til forhandleren....så tror mere det er spild
af penge at sende dem til undersøgelse...

Fra : Martin Schou

Dato : 14-09-03 20:45

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> til lageret og derfra videre til forhandleren....så tror mere det er spild
> af penge at sende dem til undersøgelse...

Tjae jeg er forsikret hos Codan og hende jeg snakkede med var helt klar
omkring at den slags kan man slet ikke forsikre sig imod. Det lød nærmest
som om hun syntes jeg var lidt til grin at jeg troede den slags var
forsikret

Mht. højttaleren. better safe than sorry.

Martin

Fra : maz

Dato : 15-09-03 04:20

Martin Schou wrote:
> [...]
> slags var forsikret
>
> Mht. højttaleren. better safe than sorry.

Hej Martin

Et eller andet sted. En højttaler til 10.000 kr BØR faktisk kunne klare et
enkelt fald, og burde være testet for sådanne ting fra fabrikkens side i
udviklingsfasen, da der jo kan ske uheld. Ligesåvel som en mobiltlf jo
næsten skal kunne tages "med i bad"...
/M

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-03 15:19

maz (mackMOVE@THISmail.dk) skrev følgende:

> [...]
> klare et enkelt fald, og burde være testet for sådanne ting fra
> fabrikkens side i udviklingsfasen, da der jo kan ske uheld.

Sådan noget ævl... Den bliver jo ikke ligefrem bygget til at blive smidt
rundt med. Hvad så med højttalere til 250000 stykket? Skal de kunne agere
som butler og rydde op efter katten når den sviner? :)

- Martin