Trådløst PSTN modem?
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 11-09-03 12:45

Jeg prøver lige igen:

Findes der Wireless AP'ere eller Routere, der kan anvendes i forb. med et
almindeligt PSTN modem?
Eller et 'special' modem?

Problemet er. at vi i år har foretaget en totalrenovering af førstesalen,
- og troede, at vi havde taget hensyn til _alt_, vedr. kabling.
Det havde vi ikke
Nu skal PC arrangementet flyttes, og dér er der ikke noget telefonstik.

Det bliver ret besværligt at lave en ny skjult installation. Derfor idéen
om det trådløse.
(Ville være løst med ADSL eller Webspeed og trådløs router, men dette
står ikke på budgettet lige nu)

Jeg har kigget på dette modem:
<http://www.actiontec.com/products/modems/dual_pcmodem/dpm_features.html>
<http://www.actiontec.com/products/modems/dual_pcmodem/dpm_specifications.html>
Men kan ikke blive helt klog på, om det opfylder betingelserne.

Iflg. Features siden, synes det ok,
Men, jeg synes ikke rigtigt, at dette fremgår af Specifications siden.

Den danske Actiontec forhandler <www.datalink.dk> importerer _ikke_
modems, og kan ikke hjælpe med oplysninger.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-09-03 14:40

Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> crashed Echelon writing

> Jeg prøver lige igen:
>
> Findes der Wireless AP'ere eller Routere, der kan anvendes i forb. med
> et almindeligt PSTN modem?
> Eller et 'special' modem?

Compaq's AP WL310 er en AP/Router med inbygget V.90 modem.

Bemærk at AP'en er ikke den bedste i verden men skulle kunne håndtere 1-2
klienter med middelmådig trafik.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 11-09-03 15:35

Kjeld Nielsen wrote:
> Findes der Wireless AP'ere eller Routere, der kan anvendes i forb. med et
> almindeligt PSTN modem?
> Eller et 'special' modem?

Du kan f.eks. bruge det avaya access point/router (Hed vidst RG-1000)
som for et par uger siden var på tilbud i bilka.
Det indeholder nemlig et normalt v.90 modem, et access point og en
router der kan route mellem disse.
Apples originale Airport havde vidst også modem indbygget.

MVH
Mads Bahrt

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 11-09-03 23:54

Den 11/09-2003 klokken 16:34, skrev Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> i
<4K%7b.70509$Kb2.3226574@news010.worldonline.dk>:

> [...]
> som for et par uger siden var på tilbud i bilka.
> Det indeholder nemlig et normalt v.90 modem, et access point og en

Tusind tak for svarene. Nu har jeg noget at gå efter.
Fandt beskrivelser af dem begge på nettet.
Begge ser ud til at kunne klare opgaven.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : anders majland

Dato : 12-09-03 08:50

> Findes der Wireless AP'ere eller Routere, der kan anvendes i forb.
> med et almindeligt PSTN modem?
> Eller et 'special' modem?

Har i trådløse DECT/GAP telefoner i huset. www.conrad.com har et
DECT/GAP modem med USB.