HJÆLP Kattelopper
Fra : Mr. Nobody

Dato : 11-09-03 11:38

Hej er der nogen der kan hjælpe med et godt råd til at bekæmpe
kattelopper?.Hilsen Jesper

--

Hilsen Jesper (Mr.Nobody)

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 11-09-03 12:02

"Mr. Nobody" <mr-nobody@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen der kan hjælpe med et godt råd til at bekæmpe
> kattelopper?.Hilsen Jesper

Hej Jesper.

Jeg (ja altså mine katte ;-D) har kun haft lopper en eneste gang. Det var da
jeg kom hjem med en killing, som havde dem med derfra hvor jeg havde hentet
den. Jeg gik på apoteket og købte Advantage loppemiddel i pipetter til at
dryppe i nakken. Nærmest med det samme begyndte lopperne at dø, og efter kun
få timer var der ikke flere tilbage, og jeg har ikke set dem siden (det er 3
år siden).

Der er selvfølgelig større risiko for lopper, hvis katten løber udenfor, men
jeg har hørt, at Advantage også skulle være ganske effektivt som
forebyggende middel. Jeg har dog ikke selv erfaret det, da mine katte ikke
kommer ud, men det er der måske andre der har?

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Louise Hansen

Dato : 11-09-03 13:48

> Hej er der nogen der kan hjælpe med et godt råd til at bekæmpe
> kattelopper?

Hej Jesper!

Jeg har gode erfaringer med Frontline Pour on Vet, en lille pipette,
hvis indhold man drypper ned i kattens nakke, og som gør, at lopperne
ikke bryder sig om at bide katten, samt ganske almen hovedrengøring af
alle sprækker og mørke steder, hvor de små bæster kan finde på at gemme
sig!

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Doris

Dato : 11-09-03 15:21

Hvis katten ikke er 12 uger, må man ikke bruge den pipette til nakken, så
skal man købe de pipetter til munden, altså hvis det er en lille killing.
Har selv god efaring med det, kan også bruges til voksne.
Knus Doris.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 11-09-03 15:51

Jeg takker for de hurtige svar.