Udstillingsregler i Tyskland
Fra : Bjarne Laursen

Dato : 11-09-03 10:36

Er der nogen som har et link til tyske udstillingsregler eller en
beskrivelse heraf (klasseopdeling, forløb, krav for opnåelse af championat
o.s.v.)?

Mvh
Bjarne

info@riesenschnauzerSLET.dk

Fra : Mari

Dato : 11-09-03 20:13

"Bjarne Laursen" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har et link til tyske udstillingsregler eller en
> beskrivelse heraf (klasseopdeling, forløb, krav for opnåelse af
championat
> o.s.v.)?

Her er nogle at de inertnationale "ord"

Richter - Judges - Juges - Jueces
Erklärungen:/Explanatious:/Explications:/Declaraciones :

Bei Anklicken der Nummer hinter der Rasse erhalten Sie die
betreuenden Vereine und Verantwortlichen für die jeweilige Rasse.

a.. R = Rüden/males/mâles/perros
b.. H = Hündinnen/females/chiennes/perras
c.. Erw=Erwachsene Klassen (Champion-,= Gebrauchshund-,
Offene-)/Adult classes/classes adultes/Classes adultas
d.. Jü = Jüngstenklassen/Puppy classes/classes puppies/ classes
cachorros
e.. Jgd = Jugendklassen/Youth classes/ Classes jeune/classes
jóvenes
f.. BOB = Best of Breed (Rassebester)
g.. (H) = Hauptverantwortlicher/Overall responsibilicy/
Responsable principal/Responsable principal
h.. * = Direkte Betreuung durch den Verband für das Deutsche
Hundewesen (VDH) e.V.
Co-ordinating by VDH only / Prise en charge directe par VDH /
Asesoramiento directo a través de VDH

Og du kender sikkert PSK's site:
http://www.psk-pinscher-schnauzer.de/

Her finder du landesgrupperne, som du skal medlem af,
for at kunne få tildelt titler.

Og du skal nok også til Poznan...... for at få dit INTCH, så her
ligger et polsk udstillingskatalog, med lidt vejledning i starten af
filen.
http://zkwzg.dogomania.pl/wystawa/2002/Katalog_wystawy.pdf

http://www.vdh.de/start.html

(husk mundkurven)

Verdensudstillingen i Dordmund 2003:

http://www.welthundeausstellung.de/

Fra : Mari

Dato : 11-09-03 23:30

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjarne Laursen" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> championat

Det står jo på http://www.dspk.dk/dk_d_dobbeltudst.htm
der troede jeg du havde kigget )

/Mari

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 12-09-03 07:08

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det havde jeg fakstisk gjort, men ikke læst siden til bunden. ER sket.

Tak

Bjarne

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 12-09-03 10:05

(husk mundkurven)

Ikke forstået.

Mvh
Bjarne

Fra : Mari

Dato : 12-09-03 21:52

> (husk mundkurven)
> Ikke forstået.

Måske ved du ikke, at de fleste hunde over 40 cm. skal føres i snor og
med mundkurv på offentlige steder i Tyskland?

[citat : Fra bladet DRU (Dansk Racehunde Union)]
FARLIGE HUNDE.

Vær opmærksom på disse regler som er gælder i TYSKLAND.

Der har været angreb på mennesker af farlige hunde de sidste tre år af ,

som kan tilskrives Pittbul., som er i kategorien KAMPHUNDE.

Kamphunde defineres således. HUNDE DER ER MEGET AGGESSIVE

OG HAR STOR ANGREBLYST. Derfor har man lavet en del regler og

opdelt store hunde i tre klasser.

Klasse 1.

Denne lov gælder for hele Tyskland.

Alle hunderacer og blandinger af disse racer må kun holdes, hvis man har

skriftlig tilladelse og der er far 15. juli forbud mod at krydse disse
racer.

På alle offentlige steder skal hunden have en anerkendt mundkurv på,

ligeledes skal den føres i en anerkendt line, og personer under 18 år må

ikke føre disse racer.

Overtrædelse af disse lov medfører store bøder og hunden vil blive

aflivet.

Amerikans Staffordshire Terrier

Pittbull Terrier

Staffordshire Bullterrier

Mastino Nepolitano

Mastino Espanol

Dooge De Bordeaux

Dogo Argentino

Bull Terrie

Romersk Kamphund

Kinisk Kamphund

Berdog

Tosa Inu

Bullnastif

Kaukassiks Owtscarka

Kangal

Fila Brasileiro

Mastif

Klasse 2.

Dette er racer som anses for farlige hunde på grund af dens skarpe sin,
de

anses dog ikke for at værre aggressive.

Men skuller der alligevel ske noget og hunden angriber kan politiet

fremstille hunden for en dyrlæge for at se om hunden er aggressiv og er

det en positiv test er loven ikke overholdt, medfører det omg. at hunden

bliver aflivet og ejeren får en bøde på op til 10.000 DM.Hunde i klasse
2

må gerne avles.

På alle offentlige steder skal hunden have en anerkendt mundkruv på,

ligeledes skal den føres i en anerkendt line, og personer under 18 år må

ikke føre disse racer.

Akbas

Berger de briard

Berger de beauce

Captain

Dobermann

Astreia berghund

Mitasiasisk owtscharraka

Sydrussisk

Karakatschan

Maremmaner hitenhund

Pyrenærhund

Rottweiller

Tibetansk mastiff

Klasse 3

Alle hunderacer over 40 cm. skal altid føres i godkendte liner på

offentlige steder. Det er en ide hvis ens hund er 40 cm. eller derover,

giv den en mundkurv på hvis du færdes på offentlige sted så er du på den

sikre side.

Der er dog ingen krav herom kun i Nordrein Westfalen her skal alle

hunde over 40 cm. have mundkurv.

Et godt råd er hvis du agter at tage til Tyskland (med din over 40 cm.)

tur eller udstilling så sæt mundkurv på og før den altid i en line så
snart

du er ud at gå.

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 13-09-03 14:31

Jeg har da gået nogen ture i Tyskland uden at se en eneste mundkurv endsige
hørt om det fra tyskere. Mon ikke tyskerne har det med mundkurve, som
danskerne har det med fartgrænser.
Det passer jo når du skriver det, men det er da ret specielt.

Bjarne

Fra : Mari

Dato : 15-09-03 19:44

> Det passer jo når du skriver det, men det er da ret specielt.

Ja, det er ret specielt......
og et resultat af revisionen af loven om farlige hunde, som fulgte
i kølvandet på tragiske bideulykker.

/Mari