Everquest 2 - insight søges.
Fra : CKS

Dato : 11-09-03 09:33

Hej i gruppen.

Jeg har besluttet mig for at kaste mig over et MMORPG.
Efter at have kigget lidt omkring, er valget faldet på det kommende
Everquest 2.
Jeg har aldrig spillet MMORPG før.
Eneste RPG-agtige jeg har prøvet på nettet er D2.
Derimod har jeg spillet Might & Magic spillene, Baldurs, NWN (nåede aldrig
andet et par timer på nettet) o.a.
Men hvordan er Everquest?
Og kan det sammenlignes med det kommende Everquest 2?
Hvad koster det ca. i månedligt gebyr at deltage?
Hvordan spilles kampene? Trækbaseret?
Hvad med PvP?
Ja, jeg søger alle oplysninger fra Danskere som har prøvet Everquest.
Både gode og dårlige erfaringer.

Mvh.
Cks

Fra : Claus Christiansen

Dato : 11-09-03 12:18

"CKS" <ckjels@hotmail.com> wrote in

> Hej i gruppen.
>
> Jeg har besluttet mig for at kaste mig over et MMORPG.
> Efter at have kigget lidt omkring, er valget faldet på det kommende
> Everquest 2.

Vær lige opmærksom på at bedste gæt på release er sidst i marts 2004, så
væbn dig med tålmodighed.

> Jeg har aldrig spillet MMORPG før.

Som standarden er i dag skal du generelt ikke forvente meget rollespil
eller 'plot'. Jeg tvivler på det ændres i EQ2 eller noglen af de andre
store titler der er på vej (Horizons, WoW, Dragon Empires,...)

> Men hvordan er Everquest?

Så vanedannende at man skulle tro det kunne købes hos den lokale pusher.
Men osse tidskrævende. Man logger ikke på EQ i en times tid; næsten alt
kræver tid, meget tid. EQ2 skulle være mere minded mod osse at være
noget for 'casual players'.

> Og kan det sammenlignes med det kommende Everquest 2?

Nej (forhåbenlig ikke). Læs evt
http://boards.ign.com/message.asp?topic=44280037&replies=46

> Hvad koster det ca. i månedligt gebyr at deltage?

Et gæt er at de lægger sig på samme pris som SWG nemlig $15/md (hertil
kommer dansk moms). Der går rygter om en endnu højere pris nemlig $18/md
(eks moms).

> Hvordan spilles kampene? Trækbaseret?

Realtime, så lag er surt ;)

> Hvad med PvP?

Aldrig prøvet det i nogle MMOGs. Gider det ikke. Mener heller ikke det
får speciel fokus i EQ2. Hvis PvP er noget du sætter højt så check DAoC.

Fra : Michael Harritz

Dato : 11-09-03 13:31

Jeg har spillet DAoC meget, og hvis det er PvP du går efter findes der ikke
andre spil :)

Mvh Michael

"Claus Christiansen" <claus_christiansen_nospam@hotmail.com> wrote in
message news:Xns93F38750D3981clauschristiansenhot@62.243.74.162...

Fra : Stina Hofmann

Dato : 11-09-03 18:53

Claus Christiansen skrev i dk.spil.computer at:

> [...]
>Men osse tidskrævende. Man logger ikke på EQ i en times tid; næsten alt
>kræver tid, meget tid. EQ2 skulle være mere minded mod osse at være

Og det vanedannende kombineret med det tidskrævende er næsten det
farligste - især hvis man er den type der bare *vil* være blandt de
bedste.

Jeg har aldrig selv spillet EQ, men manden i mit liv lagde spillet på
hylden et par måneder før vi mødte hinanden og hvis det bliver taget
frem igen er det "skilsmisse"-grund. Seriøst.

Vi har regnet lidt på det og en sammentælling af hans aktive onlinetid
(altså ikke tid hvor han er online, men hvor han *aktivt* har spillet
EQ) giver MINDST 17.000 timer. Og nej - der er ikke et 0 for meget

Mvh
Stina

Fra : David Lebech

Dato : 12-09-03 00:52

"Stina Hofmann" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har regnet lidt på det og en sammentælling af hans aktive onlinetid
> (altså ikke tid hvor han er online, men hvor han *aktivt* har spillet
> EQ) giver MINDST 17.000 timer. Og nej - der er ikke et 0 for meget

Det er jo knap 2 års spilletid! Antager man, at han har været med fra
begyndelsen i 1999, har han brugt ca. 50% af sin tid på spil eller ca. 12
timer om dagen. Hvis han har sovet gennemsnitligt 6 timer hver nat, er vi
altså oppe på i alt 18 timers søvn + spil. Med andre ord har manden kun 6
timer om dagen til at spise, arbejde osv. Det kan sgu ikke passe med mindre
han ikke har haft et almindeligt arbejde i tidsperioden?

Hvis regnskabet passer er det da for vildt, og jeg håber for dig, at han
ikke finder spillet frem igen :)

Mvh
David Lebech

Fra : Stina Hofmann

Dato : 12-09-03 07:12

David Lebech skrev i dk.spil.computer at:

> [...]
>timer om dagen. Hvis han har sovet gennemsnitligt 6 timer hver nat, er vi
>altså oppe på i alt 18 timers søvn + spil.

Hehe. EQ-spillere behøver da ikke at sove 6 timer hver nat. Flere år
med EQ betyder at han faktisk kan klare sig i en længere periode med
meget lidt søvn og gerne flere dage i træk uden, hvis det er
nødvendigt.

>Med andre ord har manden kun 6 timer om dagen til at spise, arbejde osv.

Spise er noget man gør mens man spiller EQ

>Det kan sgu ikke passe med mindre han ikke har haft et almindeligt arbejde
>i tidsperioden?

Bingo! Tricket er få timer med høj løn og så direkte fra arbejde og
til computeren og retur. Og ja, det lyder meget voldsomt og vi vidste
heller ikke helt om vi skulle grine eller græde da vi lavede
udregningen - men den passer.

I det hele taget kan det ikke lade sig gøre at blive en virkelig god
EQ-spiller, hvis man har et "normalt" arbejde med normale arbejdstider
hvor man bør sove om natten, for klanerne spiller efter US-tid, så der
skal man lige være online samtidig med dem.
Du kan se tidspunkter (og øvrige krav) som den klan han spillede i
kræver på <http://www.afterlifeguild.org/template.cgi?page=joining>

>Hvis regnskabet passer er det da for vildt, og jeg håber for dig, at han
>ikke finder spillet frem igen :)

Det kan jeg love dig at han ikke gør - der står for meget på spil for
ham nu
Vi har begge set danske EQ-spillere miste job, hjem og kæreste for at
spille og det har givet os begge stor respekt for spillene. Vi holder
os til lidt hygge-Warcraft og en masse Gang-wars/L33t-wars (som ellers
også kan være tidskrævende nok, afhængigt af niveau).

Mvh
Stina

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 12-09-03 07:19

"David Lebech" <lebech@privat.dk> wrote in message
> [...]
> han ikke har haft et almindeligt arbejde i tidsperioden?
>
> Hvis regnskabet passer er det da for vildt, og jeg håber for dig, at han

Det passer fanktisk ret fint.. Der er MANGE spillere der er aktive 20+ timer
i døgnet..

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-09-03 08:40

*DrømmeFyren* wrote:
> "David Lebech" <lebech@privat.dk> wrote in message

> Det passer fanktisk ret fint.. Der er MANGE spillere der er aktive
> 20+ timer i døgnet..

Det syntes jeg godt nok er uhyggeligt... jeg ville få sparket af kæresten,
hvis jeg spillede EQ! :)
Det er nok også grunden til, at jeg aldrig er begyndt på MMORPG... al den
tid vil jeg altså hellere bruge på andre ting.

--
Jacob

A funny thing to do is, if you're out hiking and your friend gets
bitten by a poisonous snake, tell him you're going to go for help, then
go about ten feet and pretend that *you* got bit by a snake. Then start
an argument with him about who's going to go get help. A lot of guys
will start crying. That's why it makes you feel good when you tell them
it was just a joke.

Fra : CKS

Dato : 12-09-03 11:29

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "David Lebech" <lebech@privat.dk> wrote in message

> Det passer fanktisk ret fint.. Der er MANGE spillere der er aktive 20+
timer
> i døgnet..

Ingen tvivl om at computerspil, og især RPG er vanedannende!
Og ja, jeg har oplevet, hvordan man kan spilde sin tid med det.
Har spillet D2 på Battle.Net et par år, og der er da gået et par tusind
timer med.
Har derinde oplevet, hvordan det er de samme hoveder som hænger ud i Trade
Channel i døgndrift.
Har man det sådan, så må man have ludomanske tendenser, som er en anerkendt
sygdom.
Men grunden til at jeg har valgt at vente på EQ 2, er netop, at der vil
komme rige muligheder for oplevelser selv om man er 'casual player'.
D.v.s. at man ikke behøver at spille hele tiden, for at blive stærk nok til
at kunne klare sig selv, eller hjælpe andre.
Og vil man være blandt de bedste, gælder det vel for alle computerspil, at
man skal spille hele tiden, for det gør de bedste...
Men jeg har en forestilling om, at MMORPG ikke vil blive så trivielt i
længden som feks. D2 (Ved godt D2 IKKE er RPG, men tidskrævende er det.)
Og jeg må sige, at de screens jeg har set fra EQ 2, får
stemnings-forventningerne til at stige kraftigt.
Men alt er smag og behag. Om jeg venter på EQ 2 eller prøver EQ inden, ved
jeg ikke rigtigt....
Men klogt vil det nok være at komme med på Beta-vognen når EQ 2 skal testes.
Tak for Råd & Dåd!

Cks.

Fra : DWM

Dato : 12-09-03 19:01

> Det passer fanktisk ret fint.. Der er MANGE spillere der er aktive 20+
> timer i døgnet..

Rigtig god måde at score sig en blodprop på.
:)

/Kenneth Iversen