Hvem skal betale for tests?
Fra : Freedom

Dato : 11-09-03 08:54

Hejsa, jeg tænker på at købe en killing fra Holland, men den skal så testes
før den kommer til Danmark. Og det betaler jeg glædeligt, men hvad hvis det
viser sig at killingen bliver tested positiv for en af de virusser den skal
testes for, hvem skal så betale, mig eller opdrætteren? Er der nogle som
kender proceduren for dette?

Iben

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-09-03 09:54

> [...]
> testes for, hvem skal så betale, mig eller opdrætteren? Er der nogle som

Personligt ville jeg nok synes, at det er rimeligt af opdrætteren at
aflevere en sund og rask kat til dig. Da jeg formoder, den skal bruges i
avl, bør det efter min mening være opdrætterens pligt at få den testet
for FIV/FeLV på¨din opfordring. Andre tests må du sikkert selv betale
for - hvis katten mod forventning skulle være syg, må det være
opdrætterens pligt at få den behandlet rask inden overlevering (hvis du
stadig vil have katten).

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Freedom

Dato : 11-09-03 11:33

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for - hvis katten mod forventning skulle være syg, må det være
> opdrætterens pligt at få den behandlet rask inden overlevering (hvis du

Hej Camilla,

Det lyder rigemtligt! tak for det;)

Iben