pyha et arbejde
Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 10-09-03 20:43

ej... jeg må lige prale igen nu har vi flyttes Annes side over på hendes
domæne og der er begyndt at kommer billeder på siden, så til jer der ikke
har en hjemmeside, kan i så komme i gang

Vi har brugt følgende til at lave hjemmeside med

Frontpage (følger med officepakken)
et discount kamera til 499,- ala føtex tilbud

en ftp klient downloadet fra www.tucows.com

ligeledes et program til at beskære billeder med og gøre billederne bedre.
fra adobe der hedder paint shop pro der kan hentes en 40 dages prøve pakke
lige her http://www.jasc.com/download_4.asp?
(behøver vel ikke gå i detaljer om at man kan hente en fil så den virker
ubegrændset???)
Paint shop pro er også det program jeg har brugt til at lave den grafikder
er på siden.

Til lidt briller på forsiden har jeg brugt anfys gratis bud på java applet
http://www.anfyteam.com/ det er brugt til at lave vanden under missen på
forsiden det er det letteste program der findes tror jeg man vælger lidt
hist og her og vupti så er det på siden.

Så har Anne sit eget domæne men man kan få gratis subdomæne ala'
www.hererditnavn.1go.dk
det kan man erobre ved www.1go.dk og så får man 5 mb. plads til rådighed og
når man bliver sej og kender lidt mere til hjemmeside programering, så
understøtter de også asp, php, cgi, mysql osv. osv.
Hvis nu man tænker arg 5 Mb det er jo ingen ting, men tro mig med lidt
omtanke så er 5 mb MEGET!

Og så til dem der tænker "jeg kan ikke finde ud af det" tro mig dette er min
første side om katte og det er slet slet ikke så svært.

Så lad os nu få gang i nogen sider der ude på World Wide Web så folk kan se
hvor fedt der er at have katte

Annes hjemmeside kan beses på http://www.mainecoonresidence.com/ og til de
folk der nu går der ind, så skriv lige i hendes gæstebog det er det
vigtigste for hende så er hun lidt ligeglad med designet LoooooooooL

Til dem der får lysten til at lave deres egen hjemmeside, vil jeg sige
rigtig god fornøgelse! det er kanon sjovt, og skulle der være nogen
problemer, så er folk velkommen til at sende deres side til mig på
henrik.knudsen(FJERNES)@paradis.dk så skal jeg rette fejl og sende det
tilbage

de venligste arbejds hilsner
Henrik

Fra : Leyna

Dato : 11-09-03 10:45

On Wed, 10 Sep 2003 21:43:14 +0200, "Henrik Ø. Knudsen"
<henrik.knudsen@paradis.dk> wrote:

>ej... jeg må lige prale igen nu har vi flyttes Annes side over på hendes
>domæne og der er begyndt at kommer billeder på siden, så til jer der ikke
>har en hjemmeside, kan i så komme i gang

Den er også blevet flot. tillykke med den!

>Vi har brugt følgende til at lave hjemmeside med
>
>Frontpage (følger med officepakken)
>et discount kamera til 499,- ala føtex tilbud
>
>en ftp klient downloadet fra www.tucows.com

Frontpage kan desværre ikke anbefales, da det godt nok kan generere
html, men aldrig kan få det til at validere. Der findes en
html-standard som Frontpage IKKE kan leve op til. Man skal selv ind at
pille temmelig meget for at få skidtet til at validere, og så ryger
ideén med en editor.
Siden med validering finder du her :
http://validator.w3.org/
Den fortæller hvilke fejl der er, og når du har rettet dem, så skulle
dine sider kunne ses korrekt af de fleste browsere.

> [...]
>forsiden det er det letteste program der findes tror jeg man vælger lidt
>hist og her og vupti så er det på siden.

Den er også flot, men ikke alle kører med Java, og så kan den ikke
ses. Overvej hvor mange du gerne vil nå med denne side, og hvis du vil
blæse på dem, der ikke gider køre Java, så behøver du ikke foretage
dig yderligere. Ellers kan du overveje en alternativ forside.

>Og så til dem der tænker "jeg kan ikke finde ud af det" tro mig dette er min
>første side om katte og det er slet slet ikke så svært.

Det ser i hvert fald ikke svært ud, men tro mig... Når du har siddet i
dagevis uden at kunne få skidtet til at validere, og når siderne
ligener noget der er løgn i 3 ud af 5 browsere, så synes man ikke
længere at det er så nemt!

>Så lad os nu få gang i nogen sider der ude på World Wide Web så folk kan se
>hvor fedt der er at have katte

Her kan vi kun være enige!

> [...]
>rigtig god fornøgelse! det er kanon sjovt, og skulle der være nogen
>problemer, så er folk velkommen til at sende deres side til mig på

Og skulle du have lyst til at få dine sider til at validere, eller
kunne ses i andre browsere end IE, så tjek lige validatoren ud.
Og resten af denne diskussion må vi hellere tage på mail, for jeg er
vist meget OT nu.

Til jer allesammen vil jeg lige sige, at ovenstående ikke må tages som
et surt opstød, for sådan er det bestemt ikke ment. Det er ment som en
hjælp til dem derbegynder at lave hjemmesider, og en venlig
henstilling om at få overholdt standarden, så det bliver den
officielle standard der bliver overholdt og IKKE den enkelte browsers.
Jeg er ikke en af de "hellige", der ikke kan tåle MS produkter, men
hvis vi alle overholder standarden, og ikke falder for de "billige
tricks" som diverse producenter pådutter os, så vil det blive meget
nemmere at lave hjemmesider for fremtiden. Det gælder os alle.

Og for så lige at vende tilbage til emnet. Det er nogle kanon flotte
sider du har smækket op. Designet er stilrent, og kattene er skønne!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 11-09-03 14:52

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den fortæller hvilke fejl der er, og når du har rettet dem, så skulle
> dine sider kunne ses korrekt af de fleste browsere.

Og hvor mange % taler vi lige om der ikke bruger Eksplore ??? sådan ca 2 %
eller... ?

> [...]
> blæse på dem, der ikke gider køre Java, så behøver du ikke foretage
> dig yderligere. Ellers kan du overveje en alternativ forside.

vil da lige give dig lidt eksempler på hvem der bruger java
www.spil.tv2.dk
www.dr.dk
www.hobby-world.dk
www.virtualdating.dk
www.akvariet.dk/
www.modelklubben.dk

> [...]
> tricks" som diverse producenter pådutter os, så vil det blive meget
> nemmere at lave hjemmesider for fremtiden. Det gælder os alle.

altså at man bruger frontpage er efter min mening en go måde at komme igang
på, der er jo ingen der siger man ikke kan lære mere fordi man bruger
frontpage, jeg har da selv lært en del om html koder ved hjælp af frontpage,
faktisk syntes jeg det er fedt frontpage tit fucker htmlen op for så er man
tvunget til at gå ind og rette i htmlen så lære man noget om det

> Og for så lige at vende tilbage til emnet. Det er nogle kanon flotte
> sider du har smækket op. Designet er stilrent, og kattene er skønne!

det er da altid noget designet er i orden, jeg plejer godt nok at bruge
stones webwriter og selvfølgelig lave det med .css filer så man spare en
masse opsætning på farver, størrelse osv osv. men nu skulle det gå lidt
stærkt og så er det jo lidt fedt man kan sætte en side sammen på 20 minutter
med frontpage :P

/Henrik

Fra : Jane

Dato : 11-09-03 15:45

Henrik Ø. Knudsen skrev i

> det gå lidt stærkt og så er det jo lidt fedt man kan sætte en side
> sammen på 20 minutter med frontpage :P

højst tti minutter med notesblok.

XFUT dk.edb.internet.webdesign

Jane

Fra : Jane

Dato : 11-09-03 15:00

Henrik Ø. Knudsen skrev i

> ligeledes et program til at beskære billeder med og gøre billederne
> bedre.

Jeg har ikke teknisk kunnen til at sætte mig ind i hvad du har gjort med
de billeder men siden tager længe at downloade. Længe med adsl hastighed
vil sige jeg skal vente over ti sekunder per billede. Jeg har ikke
oplevet noget ligendende før selv ikke på sider med store billeder.

Flot design og ja jeg har srevet i gæstebogen, endda lykkedes mig at få
dummet mig med en stavefejl, men den er vist kun uhyggelig.

Jane

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 11-09-03 19:49

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil sige jeg skal vente over ti sekunder per billede. Jeg har ikke
> oplevet noget ligendende før selv ikke på sider med store billeder.
*suk* ja det er ikke let og være mig andre mener jeg voldskomprinere jpgerne

Men det er da godt der kommer noget info så vi har noget at arbejde videre
med.

/Henrik

Fra : Mette Schmidt

Dato : 12-09-03 12:56

On Thu, 11 Sep 2003 15:51:41 +0200
"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> wrote:

> Og hvor mange % taler vi lige om der ikke bruger Eksplore ??? sådan ca 2 %
> eller... ?

Sorry, blev simpelthen lige nød til at svare på den her, selv om det er
totalt off-topic.

Der er mange som ikke bruger Internet Explorer.
Hvor mange er umuligt at sige, for overvej følgende:
Hvis du laver hjemmesider, som ikke virker i andet end Internet Explorer, er
det klart at du vil have 100% brug af IExplorer til at læse dine sider.

Nogen hjemmesider bruger validering, som tjekker om din browser er IExplorer
eller Netscape - og for at være sikker på at få lov til at læse en side, er der
derfor mange som vælger at lade deres browser udgive sig for at være
IExplorer.

Derudover kan jeg kun anbefale at udvikle hjemmesider som følger de
gængse standarder istedet for at være dikteret af een browser. På den
måde vil du altid have sikret at dine gæster kan få en god oplevelse.

Ps. tænk på at, der jo er nogen som ikke kører Windows styresystem, og
derfor ikke engang har valget at benytte IExplorer browseren..

> vil da lige give dig lidt eksempler på hvem der bruger java

At der er andre, som benytter Java gør det ikke nødvendigvis anbefalelses-
værdigt. Problemet med Java er som regel at folk glemmer at lave en
alternativ indgang til deres undersider, til de folk der enten ikke vil have
Java installeret eller kører en tekst-baseret browser som feks. Lynx :)

--
Mvh. Mette