Banner rotation
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-09-03 15:02

Hvordan laver jeg en banner rotation..??
Jeg har 25 billeder som jeg vil have til at skift hver døgn (24 t.)

Skal det laves i ASP eller kan det lade sig gøre på en nemmere måde.?

mvh. Rune Thougaard Kristensen
--
http://www.rtk-design.dk
http://www.vinperlen.dk

Fra : jopa

Dato : 10-09-03 15:48

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver jeg en banner rotation..??
> Jeg har 25 billeder som jeg vil have til at skift hver døgn (24 t.)

http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.cgi?bool=AND&query=banner+rotation&catid=2

http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.cgi?bool=AND&query=banner+rotation&catid=35

Lidt at lege med

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-09-03 17:11

http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.cgi?bool=AND&query=banner+rotation&
> [...]

hmm, jeg hader bare den side udovere alle grensen fordi jeg ikke kan finde
det sted hvor jeg kan downloade den..!

vil du ikke sende en banner rotation som du ville bruge..! til
rune@rtk-design.dk

mvh. Rune Thougaard

Fra : jopa

Dato : 10-09-03 20:16

> [...]
> finde det sted hvor jeg kan downloade den..!
>
> vil du ikke sende en banner rotation som du ville bruge..! til

Hey Rune
Det kræver selvfølgelig at du kan køre serverside script's på dit hotel.
Hvad enten det er ASP eller PHP.
Desuden måske smartest hvis du kan kode i ovennævnte, da disse script's
formentlig kræver en del tilretning.

Jeg kan desværre ikke sende dig et færdigt script, da jeg aldrig har
arbejdet med et sådant
Skulle jeg lave et til dig ville det koste en milliard million

Mener at kunne huske at det kan laves rimeligt nemt med JavaScript, så prøv
at stille dit ? her

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-09-03 20:20

"jopa" <jopa@c.dk> skrev i en meddelelse news:bjnt9l$aso$1@sunsite.dk...
> Jeg kan desværre ikke sende dig et færdigt script, da jeg aldrig har
> arbejdet med et sådant
> Skulle jeg lave et til dig ville det koste en milliard million

Ca. hvor lang tid regner du med det skulle tage at lave ?

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : jopa

Dato : 10-09-03 20:29

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Ca. hvor lang tid regner du med det skulle tage at lave ?

Nok ikke ret lang tid, men da Rune har et Firma tror jeg såmænd ikke han
selv ville arbejde gratis.

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-09-03 21:04

"jopa" <jopa@c.dk> skrev i en meddelelse news:bjnu20$est$1@sunsite.dk...

> Nok ikke ret lang tid, men da Rune har et Firma tror jeg såmænd ikke han
> selv ville arbejde gratis.

Nej, det vil jeg heller ikke, men med en timeløn på f.eks. 500,- bliver det
alligevel til mange timer for en milliard million

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : jopa

Dato : 10-09-03 21:09

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det vil jeg heller ikke, men med en timeløn på f.eks. 500,-
> bliver det alligevel til mange timer for en milliard million

Syntes prisen er passende

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-09-03 21:38

Rune Thougaard Kristensen wrote:
> [...]
> catid=35

> hmm, jeg hader bare den side udovere alle grensen fordi jeg ikke kan finde

Nej - det er umiddelbart ikke særligt fikst sat op, man skal vist helst
følge linket ind til 'homepage' for det man vil downloade, og dér er der
også kun noget af downloade hvis det er et script og ikke en artikel.
MEN det er altså vejen, og der _er_ masser af gode, gratis
banner-rotationsscripts der som du kan bruge.

> vil du ikke sende en banner rotation som du ville bruge..! til
> rune@rtk-design.dk

Du er nok nødt til selv at beslutte hvilken en du vil kaste dig ud i,
når du selv har taget valget er det også lettere at stå ved det hvis
(rettelse: _når_ ) installationen bøvler lidt undervejs

mvh

Jesper Brunholm

Fra : jopa

Dato : 10-09-03 21:58

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> MEN det er altså vejen, og der _er_ masser af gode, gratis
> banner-rotationsscripts der som du kan bruge.

Nu er det godt nok ikke en PHP gruppe dette her men mon ikke dette kan
bruges ? har ikke testet det Rune så det må du selv

Du skal inkludere lidt txt.filer hvor du smider dine banere på
Bemærk har kun testet det med tekst og der virker det fint
Ret selv tallene til hvor mange bannere
<?php
srand ((double)microtime()*1000000);
$randomnum = rand(0, 9); // from 0 to the number of ads (ex. 9)
$includead = "ad" . $randomnum . ".txt";
include ($includead);

?>

Fra : jopa

Dato : 10-09-03 22:01

"jopa" <jopa@c.dk> skrev i en meddelelse news:bjo387$k69$1@sunsite.dk

ups glemte lige denne (afslutning) som selvfølgelig skal stå nederst ?>
har sat den på i eksemplet

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 11-09-03 06:36

> Skal det laves i ASP eller kan det lade sig gøre på en nemmere
måde.?
Hvad mener du med en nemmere måde? Der er da intet så let som at gørre
det i asp/php

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 11-09-03 06:38

Rune Thougaard Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan laver jeg en banner rotation..??
> Jeg har 25 billeder som jeg vil have til at skift hver døgn (24 t.)
>
> Skal det laves i ASP eller kan det lade sig gøre på en nemmere
måde.?

hvad med noget i stil med: if(date(j)%2==0)?

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 11-09-03 11:47

Jeg må vist heller smutte over i ASP gruppen og snakke lidt med dem... :D

mvh. Rune Thougaard