Mikkel update
Fra : Dorthe Koch

Dato : 10-09-03 04:31

Lige en update til jer alle, der har været så søde og har fulgt med i
saga'en.

Mikkel, som jo blev indlagt mandag aften, kommer forhåbentligt hjem i
eftermiddag. Jeg var ude at se til ham i går, og han var bogstaveligt
talt mis-fornøjet. Bette (store) skind havde hverken spist, drukket
eller brugt bakken. Han kan gå lidt bedre, men han ser stadig noget
sølle og medtaget ud, og kors hvor han fælder. Åh, hvor mit hjerte
blødte da jeg så ham ligge der med pink bandage om det bette ben, hvor
droppet var. Han havde ikke engang haft kræfter til at protestere, da de
havde sat det i ! Da jeg åbnede buret for at kæle ham, vendte han bare
hovedet, og lagde det slapt på forpoterne. Bette mand da. Han havde
absolut ikke mere glæde, end han selv havde behov for. Ifølge dyrlægerne
har han fået en virus på nervesystemet. Han får antibiotika og saltvand,
og hvis ikke der opstår en forværring, så må han komme hjem i dag. Har
allereder købt al hans favorit mad/drikke, så han måske bedre kan
fristes til at indtage noget. Men jeg er dog lidt nervøs over at skulle
ha' ham hjem. Nogen gode råd ?

Er der mon andre, der har erfaring med virus på nervesystemet ?

Men hvordan har han fået den virus ? Han er KUN indekat, og har ikke
været i kontakt med andre dyr overhovedet. Jeg løber hver dag i skoven,
og Mikkel sidder troligt og venter på løbeskoenes hjemkomst (pyt med
mig), så han kan gnaske dem. Han er VILD med dem, når de har været i
brug - vel fordi de dufter (stinker) af natur (og sure tæer). Men jeg
jokker jo ganske sikkert i alskens lort derude - kan han have fået det
derfra ? Må hellere lige spørge dyrlægen.

Med venlig hilsen
Dorthe - som glæder sig vildt til i eftermiddag.

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Margot

Dato : 10-09-03 07:53

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jokker jo ganske sikkert i alskens lort derude - kan han have fået det
> derfra ? Må hellere lige spørge dyrlægen.

Hej Dorte

Jeg håber at du får Mikkel hjem idag

Ikke for at være en udråber af dårlige nyheder, men jeg havde en kat Piv,
som blev aflivet her for en lille måned siden p.g.a. en nervebetændelse. Han
startede også med at miste balancen i bagkroppen, men havde kontrol over
tarm og blære. Han var på antibiotika i over en måned. samt fik
binyrebarkhormon.

Desværre fik han et tilbagefald og måtte aflives, da dyrlægen ikke mente at
der var mere at gøre. Jeg fik at vide at med sådanne nervesygdomme kunne
tage flere måneder inden katten var helt rask.

Min dyrlæge mente at Piv var smittet af en skovtæge (han var udekat). Jeg
tænkte på om du evt. kunne have hjembragt en tæge på/i dine løbesko, som så
har set sit snit til at hoppe over på Mikkel og på den måde overført smitten
boreliose. Dyrlægen kan checke for dette.

Vær sikker på at han får nok væske. Jeg blandede lidt vand i Pivs dåsemad,
da han altid var mest vild med væske/sovsen. Jeg har engang hørt at
væskemangel hos katte også skulle kunne give en slingrende gang.

Åh, jeg håber sådan at din Mikkel bliver rask, og at du ikke taber modet
efter det jeg har skrevet. Det behøver jo ikke at være den samme sygdom, og
min dyrlæge oplyste også, den første gang jeg henvente mig med Piv, da han
blev syg, at han havde gode erfaringe med at kattene blev helt raske.

Mange hilsner og tanker herfra.

Margot

Fra : Dorthe Koch

Dato : 11-09-03 03:49

> [...]
> binyrebarkhormon.
>
> Desværre fik han et tilbagefald og måtte aflives, da dyrlægen ikke mente at

..............Åhhh, hvor trist at høre. Det er jeg ked af.

> [...]
> har set sit snit til at hoppe over på Mikkel og på den måde overført smitten
> boreliose. Dyrlægen kan checke for dette.

...........Det lyder slet ikke usandsynligt, da jeg næsten hver dag her
i sommers har pillet dem af mig selv. 4 dyrlæger har lavet test og
undersøgelser af Mikkel i de sidste tre dage, så jeg håber sandelig, de
har checket den mulighed. De var nemlig ikke klar over, han var indekat
de første 36 timer.

> Vær sikker på at han får nok væske.

..........Siden han kom hjem i aftes har han drukket så meget, jeg
aldrig har set en kat drikke før. Det er heeeelt VILDT.

> [...]
> min dyrlæge oplyste også, den første gang jeg henvente mig med Piv, da han
> blev syg, at han havde gode erfaringe med at kattene blev helt raske.

..........Det er du ikke ene om at håbe. Han virker da lidt mat i
betrækket, men med ingen føde i nogle dage, og så i utrygge omgivelser
oven i sygdommen, så er det vist kun at forvente. Men han har haft en
rolig nat, og virker til at være mere frisk her til morgen. Tak fordi du
ville dele ud dine erfaringer. Jeg holder alt krydset.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 08:19

> [...]

> jokker jo ganske sikkert i alskens lort derude - kan han have fået det
> derfra ? Må hellere lige spørge dyrlægen.

Hej Dorthe !

Jeg kan ikke lige finde starten af dit indlæg, men bortset fra det :

Vi har selv lige oplevet det samme med vores 11 mdr. gammel Labrador. Du kan
evt. kigge i indlægget: Infektion på hjernen i hundegruppen.

Vores dyrlæge kunne heller ikke forklare, hvad infektionen kom af. Jeg
spurgte selvfølgelig til, om det kunne være en tæge. Det vil de ikke
udelukke, men det var vidst ikke sandsynligt. Dyrlægen forklarede bare, at
Buffy havde fået, hvad der svare lidt, til menigitis på mennesker. Buffy
blev syg for 14 dage siden og var indlagt i 2 dage. Hun er behandlet med
antibiotika og binyrebarkhormon. Hun er først færdig med sine hormonpiller
om 2 dage. Hormonbehandlingen har gjort hende meget sulten og tørstig, så
hun har taget lidt på.

Vi skal ned og have lavet en ny blodprøve i næste uge.

Vores hund er slet ikke den samme hund mere. Hun er ikke glad mere og
lorgrer ikke, men alligevel er der små fremskridt hver dag, siden hun kom
hjem: Hun er blevet mere sikker på benene, går ikke med halen mellem benene
mere, hun tygger kødben igen, hun kigger når vi kalder ( men kommer ikke )
og hun kan stadig sitte og give pote.

Jeg ved kun alt for godt, hvordan du har det, så en STOR TRØST herfra.
Mikkel skal nok blive bedre, men du må have tålmodighed, ( selv om det er
svært ) for det kan tage meget lang tid.

Det har været meget svært, at få noget af vide om dette emne, både fra
dyrlæge og nettet. Jeg har skrevet til netdyredoktor og bedt dem om at tage
emnet op. Du kunne evt. gøre det samme, så vi kan blive lidt klogere ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pia J

Dato : 10-09-03 08:24

"Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message news:3f5ed073$0$32456
> Vi har selv lige oplevet det samme med vores 11 mdr. gammel Labrador. Du
kan
> evt. kigge i indlægget: Infektion på hjernen i hundegruppen.

Det lyder godt nok ikke sjovt - nærmest som om hunden har haft en
hjerneblødning!

Håber jeres lille vuf bliver sig selv igen, det er til at tude over hver
gang man ser sin "baby" have det skidt.

:Pia

Fra : Dorthe Koch

Dato : 11-09-03 03:54

> [...]

> Mikkel skal nok blive bedre, men du må have tålmodighed, ( selv om det er
> svært ) for det kan tage meget lang tid.

.............Tak for din respons. Uha, håb og tålmodighed lyder som
nogle nyttige egenskaber at have i denne situation. De bedste ønsker for
den firbenedes fremskridt.

> Det har været meget svært, at få noget af vide om dette emne, både fra
> dyrlæge og nettet. Jeg har skrevet til netdyredoktor og bedt dem om at tage
> emnet op. Du kunne evt. gøre det samme, så vi kan blive lidt klogere ?

.............Ikke en dårlig ide - det må jeg vist hellere få gjort.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 07:07

> ............Tak for din respons. Uha, håb og tålmodighed lyder som
> nogle nyttige egenskaber at have i denne situation. De bedste ønsker for
> den firbenedes fremskridt.

Tusind tak : )

Dejligt at høre, at det går fremad med Mikkel. Sagde din dyrlæge, om det
kunne skyldes en tæge eller ?

Buffy sagde sit første VUF i går, så vi er lykkelige.

Mvh. www.tjekmig.dk ( Se Buffy på vores HP )

Fra : Denise

Dato : 10-09-03 09:29

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

Hej Dorthe
Hvor er det trist med Mikkel, men det kan jo være det hurtigt går fremad når
han kommer hjem. For når de er indlagte er de virkelig sølle. Dyrlægen kan
jo nok ikke fortælle, hvorfor det kan opstå pludseligt, og det er jo også
mærkeligt det kom lige efter indsprøjtningen. God bedring til Mikkel, du må
endelig holde os opdateret.
Hilsen Denise

Fra : Dorthe Koch

Dato : 11-09-03 04:03

> [...]
> mærkeligt det kom lige efter indsprøjtningen. God bedring til Mikkel, du må

Tak for de venlige ord. Jo tak, han er helt klart i bedring, så vi håber
da på det bedste. Men mit hjerte har da lige taget sig en galoptur efter
at have læst om de erfaringer, folk har gjort sig. Det behøver jo ikke
forholde sig sådan med Mikkel - det er i hvert tilfælde, hvad jeg håber.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JensenJS

Dato : 10-09-03 21:36

> Er der mon andre, der har erfaring med virus på nervesystemet ?

Nu er det godt nok ikke en kat, men jeg havde en kollega der sidste år
fik en virus på nervesystemet, hun beskrev det som om hun var fuld
alting snurrede rundt, hun var meget usikker på benene, stærk
udmattelse, og på et tidspunkt besvimede hun, men i følge lægen var det
ikke farligt men eftervirkningerne varede dog op til en måned efter, men
her var der altså tale om et menneske.
mvh JensenJS

Fra : Dorthe Koch

Dato : 11-09-03 04:09

> [...]
> alting snurrede rundt, hun var meget usikker på benene, stærk
> udmattelse, og på et tidspunkt besvimede hun,

................Ja det kan være noget uhyggeligt noget. En bekendt fik
boreliainfektion, og dét tog lang tid, før hun kom sig. En veninde har
prøvet en virus på balancenerven - og det tog sig spøjst ud. Hun var syg
i flere måneder.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar