To sange med Tim Christensen
Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 09-09-03 21:08

Hej!

Desværre havde jeg ikke mulighed for at høre Strax mandag formiddag, men jeg
har set fra deres playliste at Tim Christensen: "How Far You Go" blev
spillet. Hvor stammer den sang fra? Er det tilfældigvis den der kørte sidste
vinter (eller hvornår det nu var, det var), og som havde et lille indskudt
trioliseret stykke?

Og - har det skjulte nummer efter track 12 på "Honeyburst" en titel?

Hilsen Jeppe

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-09-03 21:22

Jeppe Schaumburg Jensen wrote:

> Hej!
>
> Desværre havde jeg ikke mulighed for at høre Strax mandag formiddag, men jeg
> har set fra deres playliste at Tim Christensen: "How Far You Go" blev

Er han ikke død??
Nånej... :(

/David

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 10-09-03 18:43

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Er han ikke død??
> Nånej... :(

Det var da en ubehagelig grov bemærkning ??

> /David

Lars B

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-09-03 19:55

lars@zulfo.dk wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Det var da en ubehagelig grov bemærkning ??

Han tog nok bare fejl af Tim C og John Lennon...det kan jo ske for selv
den bedste.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-09-03 21:41

Sune Mika Salminen wrote:

> Han tog nok bare fejl af Tim C og John Lennon...det kan jo ske for selv
> den bedste.

Selvom han gør hvad han kan for at efterligne John Lennon, og
tilsyneladende aldrig har hørt andet end John Lennon, så kunne jeg
aldrig forveksle de to. Dertil er forskellen i idérigdom og originalitet
(en hel masse kontra intet), for stor.

/David

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 09-09-03 21:29

Okay, har vha. internettet fundet ud af, at "How Far You Go" var titlen på
det skjulte ekstranummer. En vis Martin Loft, skribent på Skopet, skrev i en
anmeldelse at han mente den hed "Sirene".

Men den sang der kørte sidste vinter (tror jeg), hvad hedder den så? Det var
den hvor der var et indskudt trioliseret stykke/formled. Den er ikke udgivet
på nogen CD, måske som single, men ved det ikke. Nogen der ved noget?

Hilsen Jeppe

Fra : zcully

Dato : 09-09-03 22:59

"Jeppe Schaumburg Jensen" <jsj@e-box.dk> wrote in message
> [...]
udgivet
> på nogen CD, måske som single, men ved det ikke. Nogen der ved noget?

Kan det ikke være "Right next to the right one" du tænker på?

/Zcully

Fra : Thomas

Dato : 10-09-03 00:07

"Jeppe Schaumburg Jensen" <jsj@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udgivet
> på nogen CD, måske som single, men ved det ikke. Nogen der ved noget?

Det må være "Right Next To The Next One" du tænker på... Den dukkede frem
for et lille års tid siden... Pga. at den var titel melodien til DR-serien
'Nicolaj og
Julie'... Indtil for 2 uger siden havde den kun været ude som Promotion
single...
(Dem som radiostationerne får, men som ikke bliver sat til salg i
butikkerne)
Så det er faktisk først nu den er udkommet så man kan købe den... Og det er

på Tim Christensens nye Album 'Honeyburst', som udkom sidste mandag.

Rigtig fedt album... Køb det... !!! Så har du udover "Right Next To The
Right One"
12 andre numre du kan hygge dig med...

Mvh. Thomas

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 10-09-03 13:24

Jeg er udmærket klar over hvordan den sang lyder og jeg har hans CD. Men der
er stadigvæk en sang som er kommet i mellem de to CD'er (og som ikke er med
på nogle af dem) der lyder umiskendeligt som Tim Christensen. Men det skal
siges at jeg _har_ taget fejl af Winther-jay (Marcus Winther-John) og Tim C.
i forbindelse med sangen "High on you", så måske jeg har taget fejl igen.

Som jeg beskrev, så bliver de 4/4 trioliseret (ottendedelstrioler) i samme
tempo så det lyder som 6/ i et af formleddene.

Hilsen Jeppe

Fra : Mads Breddam

Dato : 10-09-03 15:15

> [...]
med
> på nogle af dem) der lyder umiskendeligt som Tim Christensen. Men det skal

Han udgav "Today's the Day" som vistnok er et covernummer er nogen der
kaldes "The Fuss", men det er jeg ikke sikker på. Den blev udgivet på en
velgørenheds-cd for FN eller sådan noget. Den var fremme i mellem de to
plader.

Kunne det være den?

--
Mvh.:
Mads Breddam

Esbjerg fører superligaen! Kimi vinder.

Fra : Don G.

Dato : 10-09-03 15:13

"Jeppe Schaumburg Jensen" skrev...

> [...]
sidste
> vinter (eller hvornår det nu var, det var), og som havde et lille indskudt

Er ikke lige helt med på det tekniske, men kunne det være "Today's the Day"?

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 10-09-03 16:40

> [...]
sidste
> vinter (eller hvornår det nu var, det var), og som havde et lille indskudt

Jeg er 90% sikker på det er Today's the day du tænker på, udgivet i
forbindelse med FN's "kampagne" i 2001 mod racisme og intolerance, og hvis
det ikke er Today's The Day er det Misty Mono :)

Mvh. Jacob

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 11-09-03 22:07

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse med FN's "kampagne" i 2001 mod racisme og intolerance, og hvis
> det ikke er Today's The Day er det Misty Mono :)

"Today's the day" lyder bekendt. Det er sikkert den. Kan den skaffes? Og nu
du nævner Misty Mono - den har jeg fuldstændig glemt, men kan sagtens huske
titlen. Og kan den skaffes? Evt. nogle her der har dem og vil sælge (ved
godt det hører under dk.marked.privat.musik)?

Hilsen Jeppe

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 11-09-03 22:39

jeg laver lige en posting i marked.musik med en signeret Tim Christensen
sampler

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 12-09-03 08:57

> "Today's the day" lyder bekendt. Det er sikkert den. Kan den skaffes?

Det burde ikke være så svært at få fat i pladen Reminder. Den blev rimeligt
bredt lanceret og har endda været på tilbud mange steder siden (jeg har i
hvert fald set den flere steder).

Blandt flere gode covernumre er Swan Lees Blue Monday i øvrigt suverænt det
bedste nummer på pladen IMO.

Mvh Mikkel

Fra : Don G.

Dato : 12-09-03 14:58

"Mikkel Knudsen" skrev...

http://shorterlink.com/?K6FB94

Fra : Don G.

Dato : 12-09-03 15:01

> http://shorterlink.com/?K6FB94

argh - om igen - cache er ikke altid fedt

http://shorterlink.com/?7Q1QCS