DI-804 - dlink router
Fra : Simon [8230]

Dato : 09-09-03 20:07

Hej Alle

Jeg undrede mig over forskellem mellem firmware på DI-804 US og non-us
modellen... da jeg så fandt firmware (2.05b2) til non-us, ja... så skulle
det jo ikke være forgæves... så brugte filen og opdaterede min router...
Det gik som det skulle og programmet dage "update completed" .. det var
omkring kl. 15.30, og siden er jeg ike set med smil på læben... så hjælp mig
lige :-|

Jeg ved godt at der på deres hjemmeside stod... "Dont fix it, if it inst
broken" ... men ak... jeg vidste ikke bedre...

Jeg har prøvet at lave "hard boot" som jeg tror det hedder.... (5-6 sek. med
en kuglepen på knappen, men routeren er slukket), men det hjælper ikke...

Power/test knappen blinker konstant, som om den resetter og prøver at
boote.. men uden succes.. Jeg kan dog godt pinge 192.168.0.1, men jeg kan
ikke connecte til den via HTTP(port 80) eller Telnet(port 23)

Hvordan kommer jeg ind i den, eller får min gamle konfiguration tilbage
??... (jg har stadig backup af configuration)

Simon

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-09-03 20:30

>Jeg ved godt at der på deres hjemmeside stod... "Dont fix it, if it inst
>broken" ... men ak... jeg vidste ikke bedre...

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men *LOL*

Har du prøvet at tale sødt til den på amerikansk?
Måske den hellere vil ha' 110 volt nu?
Du kunne få en amerikaner til at flashe sin 804'er med en non-us
firmware. Så kan i bytte

Jeg må vist hellere holde kaje... men pøjpøj med den

/Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-09-03 21:56

"Simon [8230]" <handel@FJERNDETMEDSTORTzimon.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan kommer jeg ind i den, eller får min gamle konfiguration tilbage
>??... (jg har stadig backup af configuration)

Mystisk - Det burde være den rigtige firmware til din DI-804, men
noget er åbenbart gået galt.

Det er positivt du fortsat kan pinge routeren, det gi'r da håb om den
kan reddes - Hvad med at hente en tidligere firmware version (f.eks
2.04) og forsøge at uploade den til routeren ?!?!

Hvis ikke det går, så er det da heldigt at routere er blevet så
billige, at man nærmest får dem kastet i nakken, når man går ud af
forretningen

<mlr>

Fra : Simon - [8230]

Dato : 09-09-03 22:53

> kan reddes - Hvad med at hente en tidligere firmware version (f.eks
> 2.04) og forsøge at uploade den til routeren ?!?!

Har ikke prøvet denne, men prøvede om det samme nye firmware kunne fínde
routeren igen... og desværre uden held... men leder lige efter 2.04 for at
se om den kan...

Simon

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-09-03 12:26

"Simon [8230]" <handel@FJERNDETMEDSTORTzimon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kommer jeg ind i den, eller får min gamle konfiguration tilbage
> ??... (jg har stadig backup af configuration)

Jeg tror du har haft problemer med oveførsel af ny fil.
Power/Test blinker = router er klar til at modtage ny fil.

Der er to måder at opgradere 804 på:
Den gamle, med at holde knappen inde og så uploade vha noget ftp.
Den nye, med en exe fil der klarer det hele selv.

Prøv at køre en 'Factory reset' (holde knappen inde og tænde).
Jeg har også oplevet at routeren låste totalt.
Eneste kur var at tage al strøm fra og så vente i ½ min.
Når den så fik power på igen var den i orden.

mvh Uffe Bærentsen

Fra : Simon [8230]

Dato : 10-09-03 21:35

> [...]
> Eneste kur var at tage al strøm fra og så vente i ½ min.
> Når den så fik power på igen var den i orden.

Tak for hjælpen alle.. - selv om det ikke hjalp
Jeg må hellere snakke med D-link

Simon