Windows 2000 professionel som server???
Fra : Soeren Skovgaard Chr~

Dato : 28-11-00 10:07

Hej

Jeg aner meget lidt om emnet, så jeg håber, at I kan hjælpe.

Jeg skal opsætte en filserver, der skal deles af op til 200 brugere.
Planen er, at der på serveren skal oprettes et bibliotek på ca. 50 MB
til hver bruger, som så for brugeren skal fremstå f.eks. som drev 'h:',
når brugeren logger på en vilkårlig klientmaskine, som er win95/98
baseret.

Kan man bruge win2000 professionel (eller serverversion) til formålet???

Håber I forstår, hvad jeg mener.

mvh Søren

Fra : Flemming Riis

Dato : 28-11-00 10:17

On Tue, 28 Nov 2000 09:07:05 GMT, Soeren Skovgaard Christensen
<skovgard@kom.auc.dk> wrote:

>Kan man bruge win2000 professionel (eller serverversion) til formålet???

Prof nej , Server ja, det er en basal funktion som alle
operativsystemer nok kan hjælpe med uden de store problemer.

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 00:33

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 00:33

Fra : Morten Kristensen

Dato : 29-11-00 00:33

Men er det ikke hver share der kun kan
håndtere 10 samtidige brugere?
Kan man ikke oprette 200 shares på en W2000prof?

Så kunne man jo, (hvis man kan få fat i username i Win9x)
bruge NET USE H: \\W2000prof\$USERNAME$, ikke?

Morten

--
Morten Kristensen; mailto:morten.kristensen@giganten.dk
Phn +45 4326 8600 - GSM +45 2682 4053

Fra : Flemming Riis

Dato : 29-11-00 09:13

On Wed, 29 Nov 2000 00:33:26 +0100, Morten Kristensen
<morten.kristensen@giganten.dk> wrote:

>Men er det ikke hver share der kun kan
>håndtere 10 samtidige brugere?

Nej

>Kan man ikke oprette 200 shares på en W2000prof?

Aner det ikke

fut sat til dk.edb.system.ms-windows.server

da dette er ved at være bloatware snak

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 28-11-00 23:49

Soeren Skovgaard Christensen wrote:
> [...]
>baseret.
>Kan man bruge win2000 professionel (eller serverversion) til formålet???

I windows 2000 pro kan der kun være op til 10 brugere på maskinen på samme tid.
Så den er nok ikke god til det ;)
Jeg ved ikke hvordan det er med windows2000 server... prøv at høre MS om det.

--
Hans Jørgensen - Boris - #Linux.dk & #Danmark on the Undernet
ICQ2969623 / http://ph33r.dk / mail: hans at ph33r.dk (nospam@ virker ikke)