xmlns ??
Fra : Dennis

Dato : 09-09-03 23:53

Hejsa.
et sted på html.dk læste jeg under en XHTML tutorial at :

I et XHTML dokument skal <html> elementet indeholde attributten xmlns som
kun kan have den faste værdi http://www.w3.org/1999/xhtml.

Hvordan kan det være at man skal være afhængig af w3.org for at lave en
korrekt Xhtml side??
Det syntes jeg ikke kan være rigtigt??

Eller kan man bare lade være med at have den med.
Og hvad nu hvis man laver sider offline?? Hvad bruges den så til??

Venlig hilsen

Dennis A Jensen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 09-09-03 15:10

Dennis wrote:

> [...]
> kun kan have den faste værdi http://www.w3.org/1999/xhtml.
>
> Hvordan kan det være at man skal være afhængig af w3.org for at lave en

Fordi at det er W3C der har lavet specifikationerne til XHTML.
Og siger de at vi skal benytte den xmlns på roden, så skal vi det

xmlns er et XML namespace og bliver _ikke_ hentet over internettet på www.w3.org's hjemmeside,
men slået op i applicationen/browserens interne namespace tabel.

> Det syntes jeg ikke kan være rigtigt??

Og ?

> Eller kan man bare lade være med at have den med.

Næ, ikke hvis du vil lave en valid XHTML side.

> Og hvad nu hvis man laver sider offline??

Har intet at sige.

> Hvad bruges den så til??

Til at bestemme, hvordan den skal fortolke siden.

Hintzmann c",)