Skærme
Fijala 3554
BNC / SVGA
Fra : --=BGN=--

Dato : 08-04-01 09:02

Er der forskel på om man bruger BNC-stikkene eller SVGA stikket? Hvis ja,
hvad er så bedst.

Bo

Fra : Dr. Ralph

Dato : 09-04-01 08:07

>Er der forskel på om man bruger BNC-stikkene eller SVGA stikket? Hvis ja,
>hvad er så bedst.
>
>Bo

BNC kabel giver alt andet lige et bedre defineret billede end
traditionelt SVGA kabel gør.
I dag produceres SVGA kabel dog i så god kvalitet, at det er kommet
endnog meget tæt på BNC i kvalitet.

Men tager man et BNC kabel og et SVGA kabel i højeste kvalitet, så vil
BNC kablet alt andet lige leverer et bedre billede - vælg derfor BNC
indgangen, hvis du har et BNC kabel.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : --=BGN=--

Dato : 09-04-01 09:31

Tak for hjælpen.

Bo Nielsen
bo@bgn.dk

Fra : Jakob Levisen

Dato : 09-04-01 09:32

Hvor køber jeg et BNC kabel i høj kvalitet, og hvad skal jeg regne med at
give for det ?

mvh Jakob

Fra : --=BGN=--

Dato : 09-04-01 11:32

Kig her: www.sandberg.it

--

Bo Nielsen
bo@bgn.dk

Fra : Lasse Bigum

Dato : 09-04-01 14:05

Hvordan kobler man BNC kablet op fra sin computer?

Jeg har kun en SVGA udgang på mit grafikkort, så er det ikke muligt?

/Lasse

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-04-01 16:45

Et monitor BNC kabel har BNC-stik i den ende som skal sættes til skærmen
og alm. SVGA stik i den anden.

Mvh

Bruno

PS. Medmindre du køre opløsninger på 1280*1024, eller over, så er et
sådanne kabel forøvrigt spild af penge.

Fra : Lasse Bigum

Dato : 09-04-01 17:59

Arhh.....ikke umiddelbart indlysende synes jeg.....hehe

Tak

/Lasse

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 09-04-01 20:10

"Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Arhh.....ikke umiddelbart indlysende synes jeg.....hehe
>
> Tak

Det er det heller ikke, jeg har ikke kunne se en forskel med mindre at ens
gfx kort også har BNC udgang.

Og jeg har set mange monitorer.(har siddet på værksted i en årrække, kun rep
af monitorer)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : --=BGN=--

Dato : 10-04-01 10:36

Hej Nicolai
Jeg så lige at du reparerer skærme, så måske kan du hjælpe mig med et andet
problem. Jeg har en MAC 21" skærm, hvor billedet er klappet sammen lige på
midten og som nu kun er 2 mm bred. Det er skide svært at se iconerne når man
kører i 1200x1024. Billedet er klappet sammen lodret, altså stregen er
lodret. Jeg har desvæære ikke noget diagram over sådan en skærm, og jeg har
skrevet til forskellige firmaer, incl. dem der laver,forhandler og sælger
disse skærme, men uden resultat. Kan du hjælpe mig med sådan et problem?
Jeg bor i Hillerød, og jeg henter og bringer selvfølgelig skærmen.
--

Bo Nielsen
bo@bgn.dk