Rubber Bullets
Fra : Thomas

Dato : 09-09-03 09:29

Har lige lånt en greatest hits-cd med 10 cc på biblioteket.

Der er godt nok mange sjove numre på pladen. Jeg kendte egentlig kun
numrene "Good Morning Judge" og "The Things We Do For Love", men de
har lavet mange andre gode numre.

Jeg er for eksempel helt vild med doowop-nummeret "Rubber Bullets",
som ikke kunne være lavet bedre af bands inden for genren som for
eksempel Showaddy Waddy, Mud eller Sha Na Na.

VH

Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-09-03 16:40

Thomas skrev :
> [...]
> som ikke kunne være lavet bedre af bands inden for genren som for
> eksempel Showaddy Waddy, Mud eller Sha Na Na.

10 cc's første fire plade var hylende sjove! 10 cc, Sheet Music, The
Original Soundtrack (uden film men med I'm not in Love) og How Dare You ?
Derefter forlod Kevin Godley og Lol Creme bandet og Deceptive Bends var knap
så god. Derefter gik bandet helt i glemsel og levede af I'm no in Love.
Godley & Creme var med på enkelte numre ssenere, jeg tror det var på Mirror
Mirror, men leder du efter musik med humor, så er det Godley & Creme's
plader du skal have fat i:
Consequenses (3 LP - er nu kommet på 2CD), L, Freeze Frame (2 LP'er på en
CD), Ismbisme (tror jeg den hed)
The History Mix/Chancing Faces/Images er gode opsamlinger.

Jo det var dengang der var god musik.

Consequenses er en lang fortalt historie om jordens undergang fortalt rigtig
sjovt, af en musiker, en advokat, en luder og et par stykker mere og husk:
Det er ikke et godt tegn hvis din guldfisk hopper ud af vinduet!

Godley & Creme har jo også lavet Covers og masser af musik videoer for
andre. Der var rigtig gode videoer i mellem! Og kunstnerne var fx Paul
McCartney, Bryan Adams...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 24.08.03 - i snit 52 besøg om dagen)